Φόνος παραμονή πρωτοχρονιάς

Ένας γρίφος για δυνατούς λύτες! Μπορείς να βρεις τον δολοφόνο;
Ελένη Τύπου

Γράφει η Ελένη Τύπου

H Κλαίρη Κρητικού, γόνος της ξακουστής οικογενείας του μεγαλοεφοπλιστή Κρητικού, ήταν μία γνωστή τοις πάσι κοσμική φιγούρα, που συσπείρωνε γύρω της όλη την cream de la cream. Οι δεξιώσεις της ήταν τόσο φημισμένες, που ακόμη και η σκληροπυρηνική ελίτ έτρεχε στα πάρτυ της, όπως τρεις πρωτοετείς φοιτήτριες που κέρδισαν μπουκάλι στο Φρατζέλικο.

Η Κλαίρη είχε μια καθηλωτική υπεροψία, που αν για παράδειγμα φορούσες άρωμα από δειγματάκι, νόμιζες πως θα το καταλάβει και θα σε κατηγορήσει. Και όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τι περιπτώσεις, μολονότι το όνομά της, το ήξεραν και οι πέτρες, κανείς δεν ήξερε το επάγγελμά της. Αν δηλαδή, έπρεπε να απαντήσει κανείς τι δουλειά κάνει η Κλαίρη, και από αυτό εξαρτιόταν η ζωή του, οι περισσότεροι θα πέθαιναν.

Και σήμερα, παραμονή Πρωτοχρονιάς, είχε ετοιμάσει ένα κομψά αστραφτερό ρεβεγιόν σε ένα ιστορικό καφέ, με εκλεκτούς προσκεκλημένους. Η Κλαίρη ως οικοδέσποινα, βρισκόταν στην μέση της αίθουσας, φορώντας ένα μακρύ κόκκινο φόρεμα, και ένα διαμαντένιο περιδέραιο στο λαιμό, προκλητικά ανεκτίμητης αξίας, που τύφλωνε το σερβιτόρο κάθε φορά που γύριζε απότομα για να πάρει ένα ποτήρι σαμπάνιας από το δίσκο του.

Η Κλαίρη μιλούσε με την καλύτερή της φίλη, την Αιμιλία, κόρη πρώην υπουργού, με την οποία έχουν περάσει μαζί τα πάνδεινα, στην Κυανή ακτή. Η ώρα στο μεγάλο βίνταζ ρολόι σήμανε δέκα, και οι καλεσμένοι άρχισαν σιγά σιγά να καταφθάνουν. Πρώτος αφίχθη ο σχεδιαστής μόδας Μίλτος Ερμίδης, φορώντας ένα καπέλο με ψηλό πουά. Έβγαλε το καπέλο, τινάζοντας από πάνω του τις νιφάδες χιονιού και ζήτησε από την κοπέλα στην υποδοχή να τοποθετήσει το καπέλο το σε καπελιέρα.

«Σας παρακαλώ πολύ, θα ήθελα οπωσδήποτε το καπέλο να μπει σε καπελιέρα, είναι πολύ σημαντικό». Στη συνέχεια ακολούθησε η άφιξη του γνωστού γόη δημοσιογράφου Ραπτόπουλου, πρώην συζύγου της Κλαίρης, που τον παντρεύτηκε για την αφοπλιστική γοητεία του, παρά τις αντιρρήσεις του πατέρα της. Ή Κλαίρη είχε παντρευτεί 3 φορές και άλλες τόσες είχε χωρίσει. Αλλά διατηρούσε με όλους μία φαινομενικά καλή σχέση.

Ο Ραπτόπουλος ήταν ο τελευταίος της άντρας, με τον οποίον έχουν μια δωδεκάχρονη κόρη. Χωρίσανε πριν από δύο χρόνια και σήμερα εμφανίστηκε με μία από αυτές, που διαφημίζουν ακριβά εσώρουχα και τα πόδια τους δεν έχουν τέλος. Η Αιμιλία βλέποντας το ζευγάρι γύρισε αμέσως στη φίλη της: «Κλαίρη, ο πρώην σου ήρθε με το εξώφυλλο του Playboy». H Κλαίρη έριξε ένα εξεταστικό βλέμμα στην συνοδό του. «Έτσι ήταν πάντα, ρηχός». «Εντάξει, μη σε ξεγελάει το ότι είναι θεά, από μέσα της τώρα μπορεί να τετραγωνίζει τον κύκλο». Και αφού το ζευγάρι τους πλησίασε, τους υποδέχτηκαν με θερμούς ασπασμούς. Σε λίγο κατέφθασε ένας από τους καλύτερους φίλους της Κλαίρης, ο Ρόμπερτ Μακρής.

Ο κριτικός θεάτρου, τον οποίον τρέμουν οι άπαντες που σχετίζονται με το θέατρο. Συνήθως σε μια κριτική του, η πιο ανώδυνη λέξη είναι ο συμπλεγματικός σύνδεσμος «και». Ο Ρόμπερτ χαιρέτισε την παρέα με την αγαπημένη του ατάκα του Τσέχωβ: «Τι υπέροχος καιρός σήμερα! Δεν μπορώ να αποφασίσω, να φτιάξω τσάι ή να κρεμαστώ;» και αφέθηκε στην γενική υποδοχή. Τέλος, με την επιβεβλημένη αργοπορία μιας σταρ, έκανε την εμφάνισή της, η πασίγνωστη ηθοποιός Μιράντα Βάρναλη, συνοδευόμενη από το σύζυγό της, εξ ίσου γνωστό εκδότη.

Η βραδιά κυλούσε εύθυμα, η σαμπάνια έρεε άφθονη. Σερβίρονταν εκλεκτά εδέσματα και το επιβλητικό χριστουγεννιάτικο δέντρο δίπλα στο παράθυρο χάριζε μια μαγική διάθεση και ζεστασιά, ενώ έξω πια χιόνιζε για τα καλά. Η ηθοποιός Μιράντα Βάρναλη, είχε πιει ήδη αρκετά για να μπορέσει να μιλήσει με το μεγαλύτερο εχθρό της, εφόσον βρέθηκαν σε ένα τραπέζι, τον κριτικό θεάτρου.

«Τι κάνεις, Ρόμπερτ, δε σε σκοτώσανε ακόμη;» «Με σκοτώνεις εσύ Μιράντα, κάθε Πέμπτη και Σάββατο, που παίζεις την Οφήλια» «Και τι θα ήθελες να παίζω στον Άμλετ;» «Τη νεκροκεφαλή» της απαντά ατάραχα ο Ρόμπερτ, ρίχνοντας μια ματιά στο ρολόι. Κοιτούσε συνέχεια το ρολόι με μια νευρικότητα. Ο εκδότης πλησίασε τον Ραπτόπουλο και δείχνοντας τη γυναίκα του που λογομαχεί ευγενικά με τον Ρόμπερτ, του είπε:

«Δε πας να μιλήσεις στον Ρόμπερτ, να τους χωρίσουμε γιατί δε γλιτώνουμε αναίμακτα;» «Ξέχνα το, δεν υπάρχει περίπτωση να κάτσω με τον Τσέχωβ, τον βαριέμαι θανάσιμα». «Νομίζω ότι η γυναίκα μου με παντρεύτηκε για να γράφω καλές κριτικές γι’ αυτήν στις εφημερίδες μου. Μία σοφία θα σου πω: Μην ξαναπαντρευτείς ποτέ» «Τώρα είναι αργά» απάντησε ο Ραπτόπουλος και έριξε μια ματιά στη συνοδό του στο βάθος που μιλούσε με την Αιμιλία.

«Και για πες, Βίκυ, που γεννήθηκες;» ρωτάει η Αιμιλία με επίπλαστο ενδιαφέρον την πανέμορφη συνοδό του Ραπτόπουλου. «Λίγο πιο κάτω από δω, στη Νίκαια». «Ααα, λατρεύω τη Νίκαια. Πάμε σχεδόν κάθε καλοκαίρι. Εκεί τελείωσες το σχολείο, αν το τελείωσες δηλαδή;» «Ναι, στη Νίκαια το τελείωσα» «Άρα μιλάς άπταιστα γαλλικά, ε;» «Μπα, γερμανικά είχα επιλέξει εγώ στο σχολείο». Η Αιμιλία την κοίταξε με ένα ερωτηματικό βλέμμα χωρίς να καταλαβαίνει την απάντησή της. Τη στιγμή εκείνη, πέρασε από δίπλα τους η σερβιτόρα και η Βίκυ της ζήτησε μία ζεστή σοκολάτα. Η κοπέλα της είπε ότι δε σερβίρουν τέτοια ώρα ζεστά ροφήματα, και πριν τελειώσει τη φράση της, η Βίκυ την αποπήρε και της το ζήτησε ξανά πολύ επιτακτικά. Η συμπεριφορά της έκανε εντύπωση στην Αιμιλία, και η Βίκυ το δικαιολόγησε αμέσως, ότι στην κατάστασή της, είναι πολύ ευέξαπτη.

Η Κλαίρη με τον Μίλτο, προβληματίζονταν πάνω στο καυτό ζητήματα, αν η Μιράντα έχει κάνει μπότοξ ή όχι. «Το μοντέλο που έφερε ο Ραπτόπουλος σήμερα, πως σου φάνηκε;» άλλαξε θέμα η Κλαίρη. «Μια μετριότητα. Ένα Βήτα» απάντησε νωχελικά ο διάσημος σχεδιαστής μόδας, παρατηρώντας ένα χαρτάκι πεσμένο κάτω, από αυτά όπου σημειώνονται οι παραγγελίες. Για κάποιο λόγο το σήκωσε. Το χαρτάκι έγραφε: «Σε παρακαλώ, μην το κάνεις».

Το ρολόι έδειχνε 23:59. Για την αλλαγή του έτους έμενε ένα λεπτό. Όλοι άρχισαν να μετράνε αντίστροφα. Έμεναν μόλις λίγα δευτερόλεπτα. Οι άντρες είχαν τις σαμπάνιες σε ετοιμότητα, 3..2..1….Το ρολόι χτύπησε 12! Και σήμαναν οι «πυροβολισμοί» των φελλών! Ξαφνικά έσβησε το φως για μια στιγμή, αλλά η φασαρία δε σταμάτησε. Πριν καλά καλά το αντιληφθούν, το φως επανήλθε. Και τότε όλοι πάγωσαν και έμειναν σαν απολιθωμένοι. Το θέαμα που αντίκρισαν όλοι ήταν απίστευτα τρομακτικό. Η Κλαίρη πεσμένη στο πάτωμα, με μια σφαίρα στο στήθος. Ήταν δύσκολο να το διακρίνεις κατευθείαν, γιατί το φόρεμά της ήταν κατακόκκινο σαν το αίμα. Και από το λαιμό της, έλειπε το διαμαντένιο περιδέραιο. Επικράτησε πανικός.

Σε λίγη ώρα η αστυνομία έκανε εξονυχιστική έρευνα στο μαγαζί, ψάχνοντας για το όπλο, το οποίο βρέθηκε τελικά στον κήπο, που έβγαζε το παράθυρο της κουζίνας. Και το περιδέραιο, αυτό ήταν το πιο ενδιαφέρον, απ’ όλα, βρέθηκε μέσα στο καπέλο του Μίλτου, που βρισκόταν μέσα στην καπελιέρα. Πώς μπορεί να συνέβη αυτό;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΕΔΩ