Φόνος στη σκηνή
Βρείτε μας στο
Αστυνομικά

Φόνος στη σκηνή

Μια δολοφονία πάνω στο θεατρικό σανίδι κι ένας αστυνομικός που ψάχνει τη λύση του γρίφου...

Ο Επιθεωρητής καθόταν πάνω στην σκηνή ενός θεάτρου και διάβαζε σκεπτικά ένα από τα πιο γνωστά έργα του Σαίξπηρ, τον Οθέλο. Ο Οθέλος πάνω στο πάθος της ανεξέλεγκτης ζήλειας σκοτώνει τη γυναίκα του, τη Δυσδαιμόνα, καθώς ένας στρατιώτης του, ο Ιάγος, του λέει πως η γυναίκα του τον απατά.

Το κλασσικό έργο του Σάιξπηρ δεν έγινε αντικείμενο ανάγνωσης για τον επιθεωρητή Σοφιανό από τη βαθιά αγάπη του για την τέχνη. Βρισκόταν στο θέατρο Β., όπου στην γενική πρόβα της παράστασης του Οθέλου στην σκηνή της δολοφονίας της Δυσδαιμόνας, η ηθοποιός υποδυόμενη το ρόλο, η Νεφέλη Καρνέζη, βρίσκεται στα αλήθεια δολοφονημένη.

Φόνος στη σκηνή

Στο θέατρο είχαν ανάψει τα φώτα. Οι ηθοποιοί πηγαινοέρχονταν σπασμωδικά πάνω κάτω και στην ατμόσφαιρα μπορούσες να παρατηρήσεις μόνο νευρικότητα αναμεμιγμένη με καπνό. Στην σκηνή ήταν ο διάσημος  ηθοποιός- ζεν πρεμιέ Κωνσταντίνος  Μαυρίδης που υποδυόταν τον Οθέλο και ήταν ο μόνος  γνωστός ηθοποιός αυτής της παράστασης.

Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες- ο προδότης Ιάγος, που τον υποδυόταν ο Γιάννης Χαρίτης και η επί σκηνής σύζυγός του Αιμιλία. Αυτά ήταν τα πρόσωπα της σκηνής του φόνου. Επίσης παρόντες, εκείνη τη στιγμή, ήταν ο σκηνοθέτης του έργου και η μακιγιέρ.  Ο επιθεωρητής άφησε το βιβλίο που διάβαζε με περισσή προσοχή και απευθύνθηκε στον σκηνοθέτη: «Περιγράψτε μου τη σκηνή του φόνου στιγμή προς στιγμή».

Ο σκηνοθέτης ξεκίνησε το ατέλειωτο νευρικό του λογύδριο, αφού είχε πιει προηγουμένως 12 ποτήρια καφέ. «Ήταν μια πολύ συνηθισμένη σκηνή στην οποία ο Οθέλος  σκοτώνει την Δυσδαιμόνα στη συζυγική τους κλίνη. Πάνω στη σκηνή βρισκόταν επίσης και ο Ιάγος, που είπε ψέματα στον Οθέλο ότι τον απατάει η γυναίκα του και η σύζυγός του η Αιμιλία». 

Φόνος στη σκηνή

Βγήκε μπροστά στα δύσκολα: Ο Iron Man που πήρε στις πλάτες του την ΑΕΚ, κάνει σεζόν καριέρας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Βγήκε μπροστά στα δύσκολα: Ο Iron Man που πήρε στις πλάτες του την ΑΕΚ, κάνει σεζόν καριέρας

Ο επιθεωρητής τον διακόπτει: «Συνηθίζεται να βρίσκονται αυτή οι δύο στη σκηνή του φόνου;»

«Όχι, ήταν μία δική μου πρωτοποριακή παρέμβαση. Και αφού, λοιπόν, ο Οθέλος λέει την κλασσική ατάκα- “Έκανες την προσευχή σου Δυσδαιμόνα;”- την σκοτώνει με μια μαχαιριά εν βρασμώ ψυχής». 

«Ήταν αληθινό το μαχαίρι;», τον διακόπτει και πάλι ο επιθεωρητής.

«Όχι, φυσικά, από τα Τζάμπο ήταν». 

Την ίδια στιγμή ο επιθεωρητής βγάζει από μια πλαστική θήκη ένα μαχαίρι: «Αυτό εδώ βρέθηκε στα καμαρίνια, ένα αληθινό μαχαίρι με το αίμα της Νεφέλης Καρνέζη. Προφανώς σε κανέναν σας δεν έκανε εντύπωση το γεγονός ότι η Νεφέλη φώναζε τη στιγμή του φόνου, γιατί αυτό έπρεπε να κάνει. Αυτός ήταν ο ρόλος της». Επικράτησε μια απότομη και τρομακτική σιγή.

«Πείτε μου και κάτι τελευταίο, πόση ώρα πέρασε περίπου από τη στιγμή που τελείωσε η σκηνή και την στιγμή που αντιληφθήκατε ότι η Νεφέλη είναι νεκρή; Και πόσοι ήσασταν στη σκηνή;». 

Φόνος στη σκηνή

Ο σκηνοθέτης έξυσε το κεφάλι του: «Εεε, θα έλεγα με επιφύλαξη ένα- δύο λεπτά, και είχαν φύγει όλοι από τη σκηνή,  εκτός από μένα και τη μακιγιέρ μας. Δεν ξέρω γιατί έφυγαν όλοι ξαφνικά, φαντάστηκα μια μαζική επιθυμία τουαλέτας», απάντησε ο σκηνοθέτης  και παρήγγειλε κι άλλον έναν καφέ.

Ο επιθεωρητής ξεκίνησε να τους ανακρίνει έναν έναν ξεχωριστά.

Το πρώτο του ερώτημα: «Πείτε μου για τις μεταξύ σας σχέση στα καμαρίνια, πείτε μου ό,τι ξέρετε». 

Μακιγιέρ: «Εεε, περνάμε καλά κι αυτό βγαίνει προς τα έξω».

Επιθεωρητής: «Ε, δεν περνάτε και τόσο καλά, απ’ο,τι φαίνεται. Άνθρωπος δολοφονήθηκε».

Αιμιλία:  «Λοιπόν, θα σας πω την αλήθεια, γιατί δε θέλω να κρύβω τίποτα από την αστυνομία. Η Νεφέλη κοιμήθηκε με το σκηνοθέτη για να πάρει το ρόλο». 

Σκηνοθέτης:  «Κύριε επιθεωρητά, αν συγκρατούσα όλες αυτές που κοιμούνται μαζί μου για το ρόλο, θα άλλαζα επάγγελμα. Παρεμπιπτόντως, το βρίσκω πολύ πρωτοποριακό που η Δυσδαιμόνα πεθαίνει κανονικά πάνω στη σκηνή».

Μακιγιέρ: «Η Αιμιλία τα λέει αυτά γιατί δεν πήρε η ίδια το ρόλο. Και αφού δεν της βγήκε με το σκηνοθέτη, άρχισε να προσεγγίζει το Μαυρίδη, τον Οθέλο μας, που ήταν και το σημαντικότερο χαρτί της παράστασης. Είναι πασίγνωστος και τον θέλουν όλες οι γυναίκες. Πίστευε πως θα μπορούσε να την προωθήσει αυτός για το ρόλο και να αλλάξει τη γνώμη του σκηνοθέτη». 

Μαυρίδης: «Ναι με πλησίασε η Αιμιλία, αλλά δεν έγινε τίποτα μεταξύ μας. Αποφεύγω τέτοιες σχέσεις εντός δουλειάς,  είμαι επαγγελματίας».

Γιάννης: «Εγώ αδιαφορώ για όλη την ίντριγκα, μια αρπαχτή κάνω εδώ πέρα μπας και ξεπληρώσω τη μηχανή μου». 

Φόνος στη σκηνή

«Παρατηρήσατε τίποτα περίεργο στην συμπεριφορά της Νεφέλης το τελευταίο διάστημα;»

Αιμιλία:  «Όχι, ήταν όπως πάντα η ίδια ντίβα και ψωνάρα. Συγγνώμη». 

Μαυρίδης:  «Όχι τίποτα φοβερό, ήταν ίσως πιο νευρική, αλλά φαντάζομαι λόγω της πρεμιέρας». 

Μακιγιέρ: «Να σας πω την αλήθεια κάτι πήρε το αυτί μου, περνούσα μια μέρα από το καμαρίνι της και άκουσα, εντελώς τυχαία- μη φανταστείτε ότι κόλλησα ολοκληρωτικά στην πόρτα, να λέει “Δεν αντέχω άλλο να το κρατάω μυστικό”, αλλά δεν ξέρω σε ποιον το έλεγε. Και από την κλειδαρότρυπα τι να καταλάβω; Μια πλάτη βλέπεις.”

Επιθεωρητής: «Υπήρχε περίπτωση αυτή η πρόταση να ήταν από το σενάριο;»

Μακιγιέρ: «Κύριε Επιθεωρητά, τον Οθέλο ανεβάζουμε, όχι το άγγιγμα ψυχής». 

Επιθεωρητής:  «Και κάτι τελευταίο. Στο χέρι της Νεφέλης παρατηρήθηκε σημάδι από βέρα. Δείγμα ότι τη φορούσε για καιρό μέχρι πρόσφατα». 

Στην ερώτηση αν την έχει δει κανείς να φοράει βέρα, όλοι απάντησαν αρνητικά. «Σύμφωνα με τα πρώτα μας στοιχεία ήταν μέχρι σήμερα παντρεμένη με κάποιον Γεώργιο Αναστασιάδη. Γνωρίζει κανένας από σας αυτό το όνομα;».

Γιάννης: «Όχι δεν το έχω ξανακούσει ποτέ». 

Αιμιλία: «Δε μου λέει τίποτα»

Μαυρίδης: «Πρώτη φορά το ακούω, για να είμαι ειλικρινής». 

Μακιγιέρ: «Όχι, όχι, δεν το ξέρω». 

Σκηνοθέτης: «Όχι, και ούτε θέλω να το ξέρω. Κάποιος Γεώργιος Αναστασιάδης, θα έκανε καριέρα μόνο ως ορθοπεδικός.»

Ο επιθεωρητής βυθίστηκε στις σκέψεις του: «Γιατί να κρύβει ότι ήταν παντρεμένη; Αυτό ήταν το μυστικό; Μήπως δεν ήθελε να το κρύβει αυτή, αλλά αυτός; Αυτός ο άγνωστος σύζυγος. Γιατί όμως;»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΕΔΩ