Τα κλισέ hashtags που σε διαολίζουν στα social media – Αυτή η μάστιγα

Τι «about_last_night», βρε μυαλοφυγόδικε, μη σου πω τίποτα about… της θειάς σου το μπουγαδοκόφινο!
Γιώργος Μαραθιανός

Γράφει ο Γιώργος Μαραθιανός

Το hashtag δημιουργήθηκε για να κατηγοριοποιήσει συζητήσεις και δημοσιεύσεις στα social media.

Ο σκοπός της ύπαρξής του είναι να διευκολύνει τους χρήστες και να κάνει πιο πρακτικό το σερφάρισμά τους.

Στις άλλες χώρες… Γιατί στη δική μας ο σκοπός της ύπαρξής τους (λες και) είναι να σου κάνουν τα νεύρα κουρέλια.

Να σε κουράζουν άπειρα με την επανάληψη και την άσκοπη χρήση τους. Και να σε κάνουν ν’ αναρωτιέσαι τι άλλο θα επιστρατευτεί στη διαρκή προσπάθεια κονιόρδων και καριολακίων των social media να κάνουν λεζάντα.

Ανάμεσα λοιπόν στα δεκάδες κλισέ που κυκλοφορούν σε Facebook και twitter υπάρχουν κάποια που έχουν καταντήσει πλέον ανυπόφορα.

Που παρουσιάζονται μπροστά σου συχνότερα κι από τον Κώστα Μακεδόνα σε εορταστικά προγράμματα σίριαλ.

Όπως, για παράδειγμα, τα εξής…

#my_friend_is_better_than_yours

Χρησιμοποιείται σε διάφορες παραλλαγές. Αντί για friend, μπορεί να λέει man, sister, bantzanakis, δεν έχει σημασία. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: Στ’ αρχ…α μας! Κι ας υποθέσουμε τελοσπάντων ότι μας ενδιαφέρει αυτή η άκυρη και αόριστη σύγκριση. Ας υποκριθούμε ότι βγάζει οποιοδήποτε νόημα να την κάνεις. Από πού κι ως πού, ρε μάστορα (ή αγαπητή μαϊντανάρα του facebook) ο δικός σου φίλος είναι ανώτερος; Πού ξέρεις τι ξηγημένα αλάνια έχω για παρέα εγώ; Και με τι κριτήρια τελοσπάντων τις πετάξαμε όξω (τις friend lists) και τις μετράμε;

#about_last_night

Η διατύπωση είναι σαν κάποιος να απαντάει στην ερώτηση «τι έκανες χθες το βράδυ». Πράγμα ειρωνικό αν σκεφτείς ότι το πρώτο πράγμα που σου ‘ρχεται στο μυαλό μόλις τη βλέπεις είναι το «ποιος σε ρώτησε, γαμώ την π…άνα μου;;;». Κολλητές που ποζάρουν γεμάτες νάζι και αγάπη -αλλά θάβουν υπογείως η μία την άλλη. Κάγκουρες που θέλουν να κάνουν λεζάντα ότι -και καλά- κυκλοφορούν σε in στέκια. Και όλοι μαζί (συν τα θύματα που το χρησιμοποιούν απλά επειδή είναι μόδα) στην ανεπιτυχή προσπάθεια να μας πείσουν πόσο υπέροχα περνάνε.

#throwback

Έχει κάτσει σπίτι του/της σήμερα. Δεν έχει υλικό ή κάποια αφορμή να ανεβάσει κάτι. Τι εννοείς όμως ότι θα περάσει μια ολόκληρη μέρα και δεν θα ανεβάσει τίποτα στο facebook ή το instagram; Και τι θα κάνει δηλαδή, θα φωνάξει κανέναν φίλο να κάνουν παρέα; Θα διαβάσει κάνα βιβλίο; Θα παίξει με το παιδί του ή κάποια τέτοια… μαλακία τελοσπάντων; Όχι βέβαια! Αφού δεν έχει φρέσκο πράμα, θα ξεθάψει κάποια φωτογραφία αρχείου (ακόμα κι απ’ την παιδική ηλικία), θα την περάσει κι ένα γενναίο φίλτρο κι αφού της κοτσάρει το πρόσχημα «throwback» θα περιμένει σαν ζόμπι τα λάικς.

#never_give_up

Μούσκουλα που ξεχειλίζουν, πλατάρες που δεν χωράνε στη φωτογραφία, υπερυψωμένα μπαλκόνια και τουρλωτά καπούλια σε βαθύ κάθισμα. Όλες τους εικόνες που συνοδεύονται από τη συγκεκριμένη δηθενιά. Με ύφος «τι κορμάρα έχω φτιάξει ο πούστης/η π…άνα» και πόζα σε άσκηση που παίζει να μην εκτελέστηκε ποτέ -αλλά να στήθηκε μόνο για τη φωτογραφία- πρόκειται για πώληση μούρης σε χονδρική. Η οποία εκνευριστικά συχνά πασπαλίζεται με το μότο της (υποτιθέμενης) επιμονής στον στόχο.

#food_porn

Το καταλάβαμε ότι έχεις ξεσκιστεί. Η φωτογραφία με τα πελώρια μπριζολίδια, τα τετραόροφα μπέργκερ ή την πίτσα με το (χιλιο)μετρο θα ήταν αρκετή για να καταλάβουμε ότι έχεις γ…ηθεί στο φαΐ. Δεν χρειάζεται να τη χαρακτηρίσεις πορνό! Ούτε να χρησιμοποιείς την ίδια εκνευριστική λεζάντα σε οποιοδήποτε τρόφιμο θεώρησες σκόπιμο να μας μοστράρεις -από παραδοσιακό πιάτο της γιαγιάς σου μέχρι κάποια φανταχτερή γκουρμεδιά. Γιατί -όπως συμβαίνει και στις κανονικές τσόντες- κανείς δεν δίνει σημασία σ’ αυτές τις περιπτώσεις στα λόγια.