Οι χαρακτηριστικές φωνές στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις
Βρείτε μας στο
Retro

Οι χαρακτηριστικές φωνές στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις

Όλοι γνωρίζουμε τις φωνές τους αλλά σπανίως μπορούμε να τις συνδυάσουμε στο μυαλό μας με τα πρόσωπά τους...

Είναι οι αφανείς ήρωες πίσω από τις διαφημίσεις. Είναι εκείνοι και εκείνες που «ντύνουν» με τη φωνή τους τα διαφημιστικά που βλέπουμε στην τηλεόραση και ακούμε στο ραδιόφωνο. Σπανίως αναρωτιόμαστε πως είναι τα πρόσωπά τους.

Κι όμως, πολλές φορές όχι απλά γνωρίζουμε τα πρόσωπά τους αλλά ξέρουμε πολύ καλά και τα ονόματά τους καθώς και το ποιοι είναι. Η υποκριτική άλλωστε είναι μια τόσο ζόρικη ενασχόληση σε επαγγελματικό επίπεδο που για να βγάζεις λεφτά χρειάζεται να κάνεις διάφορα πράγματα περιφερειακά με τον να παίζεις σε θέατρο και κινηματογράφο.

Πολλοί ηθοποιοι προκειμένου να βγάλουν κάνα φράγκο «δανείζουν» τις φωνές τους σε διαφημιστικά σποτ. Και επειδή πρόκειται για μια σχετικά εύκολη δουλειά, μπόλικοι εξ’ αυτών έχουν κάνει μόνιμη ενασχόλησή τους το συγκεκριμένο «σπορ».

Να και μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις:

Αιμίλιος Χειλάκης

Οι χαρακτηριστικές φωνές στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις

Ελάχιστοι μπορούν να συνδέσουν την βαθιά φωνή που ακούγεται στα διαφημιστικά που κάνει σπικάζ ο Χειλάκης με το πρόσωπό του. Παρ’ όλα αυτά είναι γεγονός: ο Αιμίλιος Χειλάκης έχει υπάρξει τα τελευταία 15 χρόνια περίπου μια χαρακτηριστική φωνή των διαφημιστικών σποτ. Ο τρόπος με τον οποίο αρθρώνει το κείμενο είναι επιβλητικός και ακούγοντας τον Χειλάκη να διαφημίζει ένα προϊόν, αυτόματα πιστεύεις πως είναι μια… σοβαρή επιλογή.

Δηλαδή τώρα αυτό το χάρηκαν οι οπαδοί της Ρεάλ Μαδρίτης;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Δηλαδή τώρα αυτό το χάρηκαν οι οπαδοί της Ρεάλ Μαδρίτης;

Να ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:

Πέμυ Ζούνη

Οι χαρακτηριστικές φωνές στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις

Πριν η Πέμυ Ζούνη γίνει τόσο μεγάλο όνομα υπήρξε μια από τις πιο σταθερές φωνές στα διαφημιστικά σποτ. Μάλιστα, η «πιάτσα» των διαφημιστών είχε να λέει πως η Ζούνη μπορούσε να προσαρμόσει τον τρόπο που εκφωνούσε τα διαφημιστικά σε κάθε περίσταση. Μπορούσε να είναι αισθησιακή, μπορούσε να είναι «χαρούμενη», μπορούσε να ντουμπλάρει ξένες διαφημίσεις που μεταφράζονταν, μπορούσε να κάνει τα πάντα με τη φωνή της. Από ένα σημείο και μετά, το Mega εκμεταλλεύτηκε το ταλέντο της και την έκανε χαρακτηριστική φωνή των διαφημίσεών του μαζί με τον απο κάτω κύριο:

Χρήστος Σιμαρδάνης

Οι χαρακτηριστικές φωνές στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις

Για πολλά χρόνια δεν ξέραμε καν πως είναι το πρόσωπό του. Αν η Ζούνη έγινε η θυλυκή φωνή του Mega μετά την επιτυχία της σε μια σειρά από διαφημιστικά, ο Σιμαρδάνης έγινε γνωστός ως η αντρική φωνή του Mega και μέσω αυτής της ιδιότητας μάθαμε το όνομά του και το πρόσωπό του. Ειδικά στα 90s, την «χρυσή» εποχή της ιδιωτικής τηλεόρασης ευρύτερα αλλά και του ίδιου του Mega, ο Σιμαρδάνης είχε τόσο οικεία φωνή που ήταν λες επρόκειτο για έναν μακρικό συγγενή μας.

Για του λόγου το αληθές, δείτε το παρακάτω βίντεο όπου Ζούνη και Σιμαρδάνης διαφημίζουν το πρόγραμμα του Mega (και απολαύστε και την ρετρό φάση του βίντεο):

Αφροδίτη Σημίτη

Οι χαρακτηριστικές φωνές στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις

Η ραδιοφωνική παραγωγός που με τα χρόνια έχει γίνει και ηθοποιός ή η ηθοποιός που με τα χρόνια έγινε ραδιοφωνική παραγωγός; Κανείς δεν θυμάται πλέον πως η Αφροδίτη Σημίτη ξεκίνησε την πορεία της αλλά άπαντες γνωρίζουν τη φωνή της. Ίσως πρόκειται για τον ορισμό της σέξι φωνής (αν και η ίδια προσπαθεί να αποτινάξει από πάνω της αυτόν τον χαρακτηρισμό). Πλέον την ακούς και ξέρεις ποια είναι.

Όταν όμως είχε πρωτοεμφανιστεί στο σίριαλ «Είμαστε στον αέρα», κανείς δεν ήξερε το πρόσωπό της και σε συνειρμό με την ήδη γνωστή φωνή της άπειροι άντρες «ερωτεύτηκαν».

Γιώργος Παπαστεφάνου

Οι χαρακτηριστικές φωνές στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις

Ίσως το αντίπαλο δέος του Σιμαρδάνη, ο Παπαστεφάνου ήταν μια από τις πιο χαρακτηριστικές φωνές των ελληνικών διαφημίσεων για πάρα πολλά χρόνια. Εκατοντάδες διαφημίσεις βασίστηκαν πάνω στην επιβλητική του φωνή. Ειδικά στα ‘90s o Παπαστεφάνου ήταν για τον χώρο της ελληνικής διαφήμισης κάτι σαν τον Μέσι για το παγκόσμιο ποδόσφαιρο του σήμερα. Η συνάντηση Σημίτη-Παπαστεφάνου στο παρακάτω βίντεο είναι μάλλον συλλεκτική: