Narcos: Η 3η σεζόν είναι μια επωδός για τον Χαβιέρ Πένια

Narcos
Ο Πέδρο Πασκάλ παίζει μπάλα μόνος του απέναντι σε όλα τα καρτέλ.

Το Narcos είναι αυτό που είναι σήμερα χάρη και στην συνεισφορά του Βάγκνερ Μόουρα, του ανθρώπου που ενσάρκωσε καλύτερα απ΄όλους τον Πάμπλο Εσκομπάρ. Για να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη, ο Βάγκνερ Μόουρα είναι ο κυριότερος λόγος που η σειρά άγγιξε τον ουρανό. Ο θάνατος του στο φινάλε της δεύτερης σεζόν μας γέμισε με μια απορία. Τι θα γενούμε χωρίς Πάμπλο; Η απάντηση δίνεται από τον Πέδρο Πασκάλ.

Ο άνθρωπος που μας συστήθηκε ως Πρίγκιπας Όμπερυν, καταφέρνει πολύ γρήγορα να σβήσει αυτή τη στάμπα και να γίνει ολοκληρωτικά ο Πράκτορας Χαβιέρ Πένια. Η 3η σεζόν του Narcos είναι κομμένη και ραμμένη στο δικό του potential. Το οποίο θα μπορούσες να το πεις μεγαλειώδες, χωρίς να είσαι απαραίτητα υπερβολικός. Αναμφίβολα, ο Βάγκνερ Μόουρα έδινε μια σπουδαία ομορφιά στη σειρά. Όμως η ομορφιά δεν έχει μόνο ένα πρόσωπο. Μπορεί να χάνεις οριστικά την μια εκδοχή της και να σου χαρίζει μιαν άλλη. Μια που δεν είχες αντικρύσει πριν.

Narcos

Στον 3ο κύκλο του Narcos, το Cali Cartel είναι αυτό που καλείται να βάλει στην φυλακή ο Χαβιέρ Πένια. Μια εντελώς διαφορετική ιστορία από την περίπτωση του Εσκομπάρ. Το Know How, το Been there done that και όλα τα γλυκανάλατα, παίζουν πολύ μικρό ρόλο. Ο Πένια είναι μόνος του, χωρίς τον Μέρφι. Αυτή τη φορά ο εχθρός δεν έχει ένα πατριαρχικό πρόσωπο.

Ο μοναχικός καβαλάρης Πένια καλείται να αντιμετωπίσει τους φιλέριδες μεν, αλλά υποχθόνιους 4 καβαλάρηδες του Κάλι. Τα αδέρφια Χιλμπέρτο και Μιγκέλ, τον Πάτσο Ερέρα και τον Τσέπε. Ο κάθε ένας με διαφορετικό modus operandi. Ο Χιλμπέρτο θέλει να δείχνει το ποιος είναι το αφεντικό, αλλά αποφεύγει τη βία. Ο Μιγκέλ αποφεύγει την επίδειξη, κάθεται σιωπηλός και ξέρεις ότι αν τον πειράξεις θα σου σκίσει τις σάρκες. Ο Πάτσο ο ενδιάμεσος κρίκος τους. Ο Τσέπε, το παιδί της Νέας Υόρκης, ο πιο βίαιος απ΄όλους. Με πρόσωπο και τρόπο ομιλίας που θυμίζει πάρα πολύ τον Μόουρα.

Το Cali Cartel δεν ασχολείται με ευεργεσίες προς τους φτωχούς κατοίκους. Δεν επιδιώκει κάποια μόχλευση με απώτερο σκοπό την πολιτική καθιέρωση. Προσκυνά το χρήμα και μόνο αυτό. Πληρώνει πολιτικούς και αστυνομικούς της περιοχής για να του κάνουν τα χατίρια. Για να κάνουν τα στραβά μάτια. Το plata o plomo απέχει πόρρω από την ιδεολογία τους. Δεν θέλουν να τραβούν πάνω τους τα βλέμματα και γι΄αυτό είναι πιο δύσκολο να βρεις στοιχεία να τους βάλεις φυλακή. Ο Πένια συνεργάστηκε κατά μια έννοια μαζί τους για την σύλληψη του Εσκομπάρ. Μέσω του Μπερνά και των Los Pepes, απέκτησε μια σχέση μαζί τους. Αόρατη, άφατη, μα υπαρκτή.

Το σενάριο του Netflix προικίζει κάθε έναν από τους τέσσερις με μια απαράμιλλη σκηνή. Ο Τσέπε με τους Δομινικανούς στο κομμωτήριο. Ο Μιγκέλ κρυμμένος ανάμεσα σε δύο τοίχους. Ο Πάτσο στέκει μόνος απέναντι στους οπλισμένους της Νόρτε Βάγιε (North Valley). Ο Χιλμπέρτο σε ένα ρεσιτάλ απομυθοποίησης της ισχύος του. Μέσα στη φυλακή, παραδομένος τελείως στην ιδέα του συμβιβασμού με τη ζωή στη φυλακή, προσπαθεί να πείσει τον αδερφό του να μην καταφεύγει στη βία.

Ο Πένια είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής. Σε αυτόν τον κύκλο δεν έχει πια τον by the book Μέρφι. Μέσα του αποφασίζει μόνος. Το αντίβαρο του απουσιάζει. Ο όποιος ηθικός φραγμός τον κρατούσε πριν, τώρα πια έσβησε. Δεν έχει ατζέντα. Θέλει να κλείσει στη φυλακή το καρτέλ. Για να το κάνει συνεργάζεται με επικηρυγμένους δολοφόνους. Τον Μπερνά που αναδύθηκε στη θέση του Πάμπλο. Τα αδέρφια των Los Pepes που τώρα είναι guerillas και πολεμούν το FARC.

Σε αυτό το ψηφιδωτό του Narcos μπαίνει και ο Χόρχε Σαλσέδο (Ματίας Βαρέλα). Ο intelligence officer του καρτέλ. Ο άνθρωπος που ξέρει να βρίσκεται πάντοτε ένα βήμα μπροστά από το νόμο. Όταν όμως δει την βία που μπορεί να παράγει το καρτέλ, τότε θα αντιληφθεί πόσο κακό είναι να είσαι ο καλύτερος. Ξαφνικά, μια και μόνο αβλεψία σε προδίδει. Δείχνει στον άλλον ότι εσύ ο αλάθητος μετατρέπεσαι σε προδότη. Το τρέμουλο της ηθικής ανακλάται μαεστρικά πάνω στον Σαλσέδο. Εκεί που καλείται να κάνει μια τραγική σύγκριση. Η ζωή της γυναίκας του και η δική του έναντι της ζωής ενός φίλου του. Εκεί που μια αδυσώπητη ηθική λέει ότι αν πρέπει κάποιος να πεθάνει, ας είναι αυτός χωρίς οικογένεια.

Αντί επιλόγου: Το Narcos κατάφερε να κρατήσει όλα τα στοιχεία που επιδαψίλευσαν τον μύθο του. Και τα πλαισίωσε με μερικά ακόμα.