The Favourite: Η νέα ταινία του Λάνθιμου δεν έχει καμία σχέση με τις άλλες

The Favourite: Η νέα ταινία του Λάνθιμου δεν έχει καμία σχέση με τις άλλες
Εντελώς μη λανθιμική ταινία.

Κάποιοι τον έχουν κατατάξει στο weird wave του ελληνικού σινεμά. Άλλοι τον έχουν πει παράξενο και σκοτεινό. Ορισμένοι πιο συντηρητικοί τον έχουν αποκαλέσει ως και ανώμαλο. Ο Γιώργος Λάνθιμος έχει καταφέρει με την ως τώρα καριέρα του να ταυτιστεί με μοτίβα και εικόνες. Να γίνει συνώνυμο ενός συγκεκριμένου είδους αφήγησης στο σινεμά. Ο Κυνόδοντας, το Lobster, το Killing of A Sacred Deer, ακόμα και το πρωτόλειο του, η Κινέττα, είχαν σημεία σύζευξης. Διαφοροποιούνταν μεν, αλλά ομοίαζαν κιόλας. Το The Favourite, η νέα του ταινία, είναι κάτι εντελώς άλλο. Δεν εφάπτεται σε κανένα σημείο με το παρελθόν του.

Αν μάλιστα το συγκρίνουμε με το Killing of A Sacred Deer που ήταν το πιο ωμό, το πιο σαδιστικά κυνικό, το πιο σκοτεινό έργο του, τότε μιλάμε για κάτι παντελώς ασύνδετο. Μια κωμωδία εποχής, μια κωμωδία γυναικών, μια βρετανική εξιστόρηση που μας μεταφέρει σε παλάτια, σε αυτάρεσκες και εγωπαθείς γυναίκες που στοχεύουν στην εξουσία, όχι για να έχουν απόλυτη δύναμη, αλλά για να λατρεύονται και να λατρεύουν ακόμα περισσότερο τον εαυτό τους.

Έμμα Στόουν, Ρέιτσελ Βάις, Ολίβια Κόλμαν είναι μια γυναικεία τριάδα με αποκλίσεις και πολλά σημεία ένωσης που γοητεύουν. Η Έμμα βρίσκεται σε μια διαρκή κίνηση, ψάχνει τα ετερόκλητα πράγματα και μετά το La La Land και το Battle of the Sexes, γίνεται μια επίδοξη βασίλισσα στο The Favourite. Η Ρέιτσελ Βάις έχει γνωρίσει τους κώδικες του Λάνθιμου σε κάτι πολύ διαφορετικό. Η Ολίβια Κόλμαν είναι ένα όνομα που ένεκα του The Night Manager και της παραφιλολογίας για γυναίκα Τζέιμς Μποντ, έγινε τοπ όνομα.

Η Κόλμαν είναι που υποδύεται την Βασίλισσα Άννα και οδεύει σιγά σιγά προς μια ναρκισσιστική τρέλα, την οποία θέλουν να εκμεταλλευτούν η έμπιστη της Σάρα Τσόρτσιλ (Βάις) και η ξαδέρφη της Άμπιγκεϊλ Μάσαμ (Στόουν).

Από το trailer κιόλας του The Favourite αντιλαμβανόμαστε την μετάθεση του Λάνθιμου σε πιο mainstream είδος, αν μπορεί να αποκαλέσει κανείς έτσι την εν λόγω ταινία. Ίσως και το ότι ο Ευθύμης Φιλίππου δεν υπογράφει το σενάριο για πρώτη φορά σε όλα αυτά τα χρόνια πορείας του Λάνθιμου, να έπαιξε τον ρόλο του.

Το βέβαιο είναι ότι κάθε νέα φορά ο Λάνθιμος μας πηγαίνει σε κάτι διαφορετικό, κάτι δικό του. Και πλέον μας συστήνεται ως παγκοσμίου φήμης auteur. Ένας που μπορεί να έχει οσκαρικούς ηθοποιούς στη δούλεψη του και να τους μαθαίνει νέα πράγματα. Ή να τους δείχνει πράγματα γνωστά με έναν άλλο τρόπο.