Σχέδιο «Πρωταθλητής Φερστάπεν»: Κάτι ξέρουν εκεί στην Ρεντ Μπουλ για την Μερσέντες και τον Χάμιλτον...

Αλλιώς, την έχουν άσχημα.

Αν το πράγμα στραβώσει οριστικά και αμετάκλητα σε τρεις καρό σημαίες από τώρα, θα μπορεί να αισθάνεται αδικημένος- κι ανεξαρτήτως συμπαθειών ή αντιπαθειών, αυτή η τοποθέτηση θα προσεγγίζει πολύ την αλήθεια.

Παρά το γεγονός πως ο Λιούις Χάμιλτον παρέδωσε ένα τετράτροχο masterclass την περασμένη εβδομάδα στην Βραζιλία, αποδεικνύοντας στην πράξη πως είναι εγκληματικό να υποτιμηθεί η καρδιά ενός 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, η συνολική εικόνα δεν αλλάζει: μέχρι και σήμερα, ο Μαξ Φερστάπεν δικαιούται κατά τι περισσότερο τον φετινό τίτλο. 

Όχι πως αν ο Βρετανός ολοκληρώσει τον 8ο άθλο του και γράψει για νιοστή φορά ιστορία μένοντας, πια, ολομόναχος στην κορυφή όλων των κατηγοριών (πρωταθλήματα, νίκες, pole positions, βάθρα), δε θα το δικαιούται- κάθε άλλο. Απλά, ξαναλέμε για την ώρα, ο Ολλανδός συνολικά έχει κάνει ελαφρώς καλύτερη σεζόν.

Ωστόσο, αν θέλει να είναι κανείς ειλικρινής, οφείλει να παραδεχτεί πως τη δεδομένη στιγμή, και μετά το νέο αδιανόητο σόου του Λιούις στις κατατακτήριες του Κατάρ, ο Χάμιλτον έχει το πάνω χέρι, κι ας υπολείπεται 14 βαθμών του μεγάλου του αντιπάλου, 3 grand prix πριν από το τέλος.

Η Μερσέντες μετά την αλλαγή στο power unit του 36χρονου πιλότου της στο Ιντερλάγκος, μοιάζει να είναι τουλάχιστον ένα επίπεδο πάνω από τους «Ταύρους», κάτι που πιστοποιήθηκε και με το σημερινό εκκωφαντικό μισό δευτερόλεπτο (σχεδόν) ταχύτερου γύρου έναντι της Ρεντ Μπουλ, που της χάρισε την pole.

Αυτή η μεταμόρφωση προς το εντυπωσιακά καλύτερο μοιάζει μια καινοφανής συνθήκη τόσο «βαθιά» στην σεζόν. Ναι, ακόμα και για την Μερσέντες, που είναι η αδιαμφισβήτητη κυρίαρχος στην Φόρμουλα 1 της υβριδικής εποχής και που έχει χτίσει μια αυτοκρατορία που ουδέποτε ξανά έχει δει η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού: ο τρόπος που κυριάρχησε στην Βραζιλία-σε μια πίστα που, θεωρητικά, περιμέναμε νίκη της Ρεντ Μπουλ καθώς της ταιριάζει το σιρκουί- παρά τις ποινές στον Χάμιλτον ήταν απλά αδιανόητος.

Η κυριαρχία της συνεχίστηκε και σήμερα στις κατατακτήριες, κάνοντας την Ρεντ Μπουλ να δείχνει, πια, με κακοστημένο λεωφορείο και όχι με σοβαρό ανταγωνιστή και σφετεριστή της εξουσίας.

Το ελαφρώς περίεργο στην όλη υπόθεση είναι πως στις δηλώσεις τους τόσο ο Χόρνερ όσο και ο Νιούι, αλλά και στα σημερινά team radio προς τον Φερστάπεν, παραμένουν εξαιρετικά ήρεμοι, παρά το ότι θεωρητικά καίγεται ένα πολύ συγκεκριμένο μέρος του σώματός τους (hint: κάθονται πάνω σε αυτό το μέρος του σώματός τους).

Οι εικασίες που γίνονται (και είναι οι μόνες, εδώ που τα λέμε, που μπορούν να «δικαιολογήσουν» την συμπεριφορά τους) είναι πως είναι βέβαιοι ότι η Μερσέντες… κλέβει. Γι’ αυτό και η διαφορά- από κει που μιλούσαμε για δύο ισοδύναμα μονοθέσια, με το ένα να είναι ταχύτερο στη μία πίστα και το άλλο στην επόμενη κ.ο.κ.- έχει γίνει αίφνης ένα τεράστιο χάσμα και όχι διαχειρίσιμη για την ομάδα που ο οδηγός της προπορεύεται στο πρωτάθλημα.

Μην ξεχνάμε πως η Ρεντ Μπουλ ήδη έχει ζητήσει από την FIA να ερευνήσει την πίσω αεροτομή της Μερσέντες, καθώς οι άνθρωποί της πιστεύουν ότι το κάτω μέρος του οριζόντιου τμήματος της πίσω αεροτομής στις ευθείες και σε ταχύτητα άνω των 260 χλμ/ώρα κάμπτεται, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αντίσταση του αέρα και να αυξάνεται η τελική ταχύτητα.

«Αν δούμε το ίδιο φαινόμενο, τότε θα καταγγείλουμε την Μερσέντες . Έχει μικρότερη επίπτωση εδώ (σ.σ. εννοεί το Κατάρ), όμως είδαμε από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών μεγάλη διαφορά στην τελική ξανά και στην Τζέντα και στο Άμπου Ντάμπι υπάρχει η περίπτωση πως το μονοθέσιό τους θα είναι ασυναγώνιστο», είχε σχολιάσει σχετικά ο Κρίστιαν Χόρνερ προ ημερών στο Sky Sports.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του μπαμπά του Φερστάπεν. Που, ok, μπαμπάς του Μαξ είναι, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ήταν και πιλότος της Φόρμουλα 1 στα νιάτα του: «Δεν ισχύουν οι ισχυρισμοί της Μερσέντες, δεν τους πιστεύω. Είμαι πολύ περίεργος να μάθω τι κάνουν. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ταχύτητας από την μία πίστα στην άλλη. Το έχω ζήσει στη ζωή μου αυτό. Η FIA πρέπει να το εξετάσει το τιμόνι όπως τις πίσω αεροτομές. Ένα τιμόνι πρέπει να κινείται αριστερά ή δεξιά όχι να πηγαίνει προς τα πίσω. Φαίνεται πως κάτι είναι λάθος. Μου φαίνεται πως κάνουν κάτι που απαγορεύεται. Δεν θα νιώσω άσχημα αν χάσουμε το Πρωτάθλημα, αλλά θέλω να είναι με καθαρό τρόπο. Φυσικά και φοβάμαι την Μερσέντες. O Μαξ τα βλέπει όλα αυτά, αλλά όπως λέει το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να οδηγήσει όσο πιο σκληρά γίνεται», είπε μιλώντας σε σταθμό της πατρίδας του, δηλώνοντας ορθά-κοφτά πως τα (πρώην) Ασημένια Βέλη κάνουν κάτι παράνομο.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω δεν είναι τίποτα παραπάνω από εικασίες- την στιγμή μάλιστα που τα πράγματα εν όψει του αγώνα της Κυριακής ενδέχεται να γίνουν ακόμα πιο δύσκολα για τον 24χρονο Ολλανδό, μια και υπάρχει σοβαρότατη πιθανότητα να του επιβληθεί ποινή επειδή αγνόησε τις διπλές κίτρινες σημαίες. 

Ναι, πράγματι η «μετάλλαξη» της Μερσέντες είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Ναι, είναι σχεδόν ανεξήγητο ν’ αφήνει ξαφνικά την Ρεντ Μπουλ έναν αιώνα πίσω. Ναι, δε μοιάζει… λογικό.

ΟΜΩΣ.

Όμως, μιλάμε για την Μερσέντες. Για την κορυφαία ομάδα στο σπορ εδώ και μια 7ετία, γι’ αυτήν που διέλυσε τον ανταγωνισμό και πήρε τα πάντα στην εποχή του Χάμιλτον (και του Ρόσμπεργκ, δεκτό). Αν μπορεί μία ομάδα να τραβήξει, σύννομα, τέτοιον άσο από το μανίκι, είναι αυτή.

Στην Ρεντ Μπουλ, πιστεύουν το αντίθετο και θεωρούν πως λίαν συντόμως οι αντίπαλοί τους θα τιμωρηθούν και οι ίδιοι θα εξασφαλίσουν το πρωτάθλημα. Μεταξύ μας, δεν το βλέπουμε και πολύ πιθανό.

Πλέον, ο Χάμιλτον είναι το φαβορί και ο Μαξ το αουτσάιντερ. Άδικο αν κρίνουμε την συνολική εικόνα του 2021; Ίσως και ναι.

Αλλά, αν θέλει ο Φερστάπεν να γίνει Βασιλιάς της Ζούγκλας, πρέπει να βρει τρόπο ακόμα και με υποδεέστερο μονοθέσιο να «σκοτώσει» το λιοντάρι.

Και, για την ώρα, ο βρυχηθμός του Λιούις δείχνει ποιος είναι (ακόμα) το αφεντικό…