Ένας από τους παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή ζημιά στο αυτοκίνητό μας είναι το να κυκλοφορούμε για μεγάλα χρονικά διαστήματα με λίγη ή χωρίς καθόλου βενζίνη στο ρεζερβουάρ.
Το συγκεκριμένο γεγονός μπορεί να εξηγηθεί από το ότι στον πυθμένα του ρεζερβουάρ μένουν πάντα υπολείμματά του καυσίμου και μικρά σκουπίδια τα οποία απορροφά η αντλία καυσίμου και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι δυνατόν να μεταφερθούν μέχρι και τα μπεκ του κινητήρα, προκαλώντας έτσι σοβαρή ζημιά.
Ένα καθαρό φίλτρο καυσίμου και οι νέες τεχνολογίες φιλτραρίσματος μπορούν να συμβάλουν στην ελαχιστοποίηση αυτών των κινδύνων.
Το παραπάνω γεγονός έγινε ιδιαίτερα αισθητό κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης όπου οι Έλληνες δεν μπορούσαν και τόσο εύκολα να φουλάρουν το αυτοκίνητό τους.
Μια άλλη σημαντική ζημιά που μπορεί να προκληθεί επίσης εάν κάποιος κινείται με οριακή βενζίνη για πολλά χιλιόμετρα είναι η σοβαρή βλάβη στην τρόμπα βενζίνης.
Το να μένει το ρεζερβουάρ χωρίς καύσιμο, αναγκάζει σε υπερθέρμανση την αντλία βενζίνης που μετά από κάποιες ώρες διαρκούς λειτουργίας καίγεται ακινητοποιώντας το όχημα. Για να προστατευθεί κάποιος από αυτή τη φθορά, αρκεί να κάνει κάτι απλό.
Να έχει μόνιμα γεμάτο το ρεζερβουάρ του ή τουλάχιστον πάνω από το μισό, αλλά και να εφοδιάζεται με καλής ποιότητας βενζίνης. Δηλαδή, ο εκάστοτε οδηγός θα πρέπει να αποφεύγει την κίνηση του αυτοκινήτου με λαμπάκι για πολλά χιλιόμετρα, γνωρίζοντας ότι η επαρκής ποσότητα βενζίνης ψύχει την τρόμπα και την προστατεύει από την υπερθέρμανση, άρα και από την πιθανή βλάβη.
«Τα τελευταία χρόνια η βλάβη στην αντλία βενζίνης είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σ’ ένα αυτοκίνητο. Και όσο περνούν τα χρόνια τόσο αυτό το πρόβλημα αυξάνεται. Ο λόγος είναι απλός. Οι οδηγοί που το παθαίνουν, το προηγούμενο διάστημα οδηγούσαν το αυτοκίνητό τους για πολλά χιλιόμετρα με λαμπάκι ή με το ρεζερβουάρ τους σχεδόν άδειο. Με αυτό τον τρόπο η αντλία βενζίνης λειτουργεί συνέχεια, καθώς δεν υπάρχει αρκετή βενζίνη για να ψύξει την αντλία με αποτέλεσμα να καίγεται» λένε οι ειδικοί.
Μάλιστα επισημαίνουν πως μια τέτοια βλάβη μπορεί να στοιχίσει ανάλογα με το μοντέλο από 50 έως 250 ευρώ, συν τη σχετική ταλαιπωρία, γιατί το αυτοκίνητο θα χρειαστεί να μείνει για αρκετές ώρες ακινητοποιημένο. «Στην αγορά υπάρχουν και φθηνές αντλίες που μπορούν να καούν ευκολότερα.
Όμως υπάρχουν και οι επώνυμες που ανάλογα, με το μοντέλο, στοιχίζουν λίγο πιο ακριβά και κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους. Όμως αν ένας οδηγός συνεχίσει να οδηγεί με λαμπάκι, τότε είναι πολύ πιθανόν να μείνει εκ νέου από αντλία βενζίνης. Επίσης, υπάρχει και η περίπτωση να δημιουργηθούν αρρυθμίες στη λειτουργία του κινητήρα, αφού στο κάτω μέρος του ρεζερβουάρ μένουν τα σκουπίδια, που εμποδίζουν τη σωστή κυκλοφορία του καυσίμου».