Case study σε παγκόσμιο επίπεδο: Ο Έλληνας κίπερ των 30 εκατομμυρίων που εκτόξευσε το brand AGA
Βρείτε μας στο

«Φροντιστήριο τερματοφυλάκων». Έτσι «αυτοαποκαλείται» η σχολή από την οποία αναδείχτηκε ο Δημήτρης Σταματάκης, η περίφημη πια Athens Goalkeepers Academy, που μέσω της Ατλέτικο έγινε γνωστή διεθνώς ακόμα και σε ανθρώπους που δεν είναι ποδοσφαιρόφιλοι.

Και ο λόγος φυσικά που η AGA είναι τα τελευταία 24ωρα θέμα συζήτησης ακόμα και σε στέκια μπασκετόφιλων είναι η… πρωτάκουστη συνθήκη της μετακόμισης του 18χρονου Έλληνα τερματοφύλακα στη Μαδρίτη για λογαριασμό ενός από τα μεγαθήρια του ισπανικού ποδοσφαίρου. Από το φροντιστήριο κατευθείαν στο διδακτορικό. Χωρίς καν… Πανεπιστήμιο, μεταπτυχιακό ή «αγροτικό».

Ο Δημήτρης Σταματάκης θα αποτελεί εφεξής case study σε παγκόσμιο επίπεδο για κάθε wannabe εκκολαπτόμενο σταρ του ομαδικού αθλητισμού. Η περίπτωση του απλώς δεν… υπάρχει. Χωρίς να ανήκει σε καμία ομάδα, δίχως να παίζει σε κανένα πρωτάθλημα, αμέτοχος ων (ακόμα και) από τον ερασιτεχνικό αθλητισμό τα τελευταία 2,5 χρόνια, εντάχθηκε στην u19 κοτζάμ Ατλέτικο Μαδρίτης, υπογράφοντας τριετές συμβόλαιο συνεργασίας και με ρήτρα παραχώρησης που τέθηκε στα 30 εκατ. ευρώ!

Βέβαια η επικύρωση της μετακίνησης του Κρητικού ποδοσφαιριστή στους «ροχιμπλάνκος», ανήμερα των 18ων γενεθλίων του (23/04/2021) δεν ήρθε… ουρανοκατέβατα. Η AGA δημιουργήθηκε το 2012 με όραμα να υπερβεί γρήγορα τα στενά ελληνικά σύνορα, ποντάροντας στην εξωστρέφεια και στην προβολή του έργου της, μέσω της ποιοτικής διαπαιδαγώγησης των νεαρών παικτών. Το πέτυχε σε χρόνο ρεκόρ, απλώνοντας δίχτυα, εκτός από την Κύπρο, σε Αγγλία και Ισπανία.

Στο πλαίσιο αυτής της εξωστρέφειας, που φυσικά αντανακλά στην εξαιρετική δουλειά που κάνει η Ακαδημία (οι προπονήσεις της γίνονται σε γήπεδα του Ρέντη και της Γλυφάδας), ήρθε στην Ελλάδα ως προσκεκλημένος της, τον Ιούνιο του 2018, ένας άνθρωπος που έμελλε να αποδειχτεί κομβικός για την εξέλιξη της όλης υπόθεσης. Ήταν ο Λουίς Γιόπις, προπονητής τερματοφυλάκων της Ρεάλ Μαδρίτης εκείνη την περίοδο και από πέρσι της Σοσιεδάδ. Ανάμεσα σε δεκάδες τερματοφύλακες, επελέγησαν, κατόπιν εισήγησής του, 20 για να περάσουν δοκιμαστικά στη Μαδρίτη, από την Ατλέτικο, τη Ρεάλ και άλλες δύο ομάδες μικρότερων κατηγοριών.

Case study σε παγκόσμιο επίπεδο: Ο Έλληνας κίπερ των 30 εκατομμυρίων που εκτόξευσε το brand AGA

Τα 20 Ελληνόπουλα επισκέφτηκαν τη Μαδρίτη τον Μάιο του 2019, με πρώτη στάση των trials τις εγκαταστάσεις της «Ατλέτι». Θα ακολουθούσαν αυτές των «μερένχες», όμως στην περίπτωση του Σταματάκη οι άνθρωποι της Ατλέτικο ύψωσαν απαγορευτικό στο να τεθεί υπό «σκανάρισμα» και από την συντοπίτισσα! Κατόπιν συνεννόησης με την AGA, τον κράτησαν στις δικές τους εγκαταστάσεις για μία εβδομάδα παραπάνω και δρομολόγησαν τις διαδικασίες για να τον κάνουν άμεσα «δικό» τους!

Γελούσε μπροστά στα μούτρα τους: Αυτός που το έκανε ανυπόφορο για την Μπάρτσα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Γελούσε μπροστά στα μούτρα τους: Αυτός που το έκανε ανυπόφορο για την Μπάρτσα

Ο νεαρός γκολκίπερ όμως ήταν τότε 16 ετών και η μητέρα του δεν ήθελε να ξενιτευτεί τόσο μικρός από την Ελλάδα, έστω και υπό το καθεστώς ημιεπαγγελματικού συμβολαίου με τους «ροχιμπλάνκος». Η λύση που προωθήθηκε ήταν μια συμφωνία «κυρίων» ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ο Σταματάκης να μην υπογράψει αλλού και το deal να προχωρήσει κανονικά την ίδια ημέρα ενηλικίωσης του παίκτη. Σε όλο αυτό το διάστημα φυσικά η Ατλέτικο παρακολουθούσε την πρόοδο και την ανάπτυξη του παίκτη, που προφανώς αποτελεί πλέον ένα από τα σημαντικότερα «prospects» του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Wonder Kid και με τη… βούλα, καθώς το story της αλματώδους ανέλιξης του παραπέμπει σε ένα μικρό ποδοσφαιρικό «θαύμα». Αλλά και σε μια… γκάφα ολκής του Ιωνικού και του Ατρόμητου, από τις ακαδημίες των οποίων πέρασε σταδιακά ο Σταματάκης, προτού αποχωρήσει από την ομάδα του Περιστερίου όταν ήταν 15,5 χρόνων!

Εντός των προσεχών ημερών θα διαβάσουμε τη συνέντευξη που παραχώρησε τον Απρίλιο στη Daily Mail ο 18χρονος «ροχιμπλάνκο» και η οποία συμφωνήθηκε να δημοσιευτεί μετά την υπογραφή του συμβολαίου του. Για τον ίδιο το ταξίδι στο όνειρο τώρα ξεκινά, για το αθηναϊκό «φροντιστήριο τερματοφυλάκων», είναι η στιγμή εκτόξευσης του brand AGA.