Φατίχ Τερίμ ΠΑΟ

Έχει γίνει ήδη φανερό: Η αγορά-χρυσωρυχείο που άνοιξε ο ΠΑΟ…

Κάποιες φορές, οι απαντήσεις βρίσκονται στους αριθμούς.

Ο ΠΑΟ βρίσκεται εδώ και περίπου 48 ώρες στην εποχή Φατίχ Τερίμ και ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς είναι οριστικό παρελθόν από τον πράσινο οργανισμό.

Σε αυτό το πρώτο 24ωρο μετά το σοκ της απόλυσης του κόουτς Ιβάν, όλοι μας σταθήκαμε στην ποδοσφαιρική και ανθρώπινη προσφορά του τόσο στον ΠΑΟ όσο και στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Πρέπει να εθελοτυφλεί κάποιος για να μην αναγνωρίσει ότι ήταν μια όαση, μόνος του θα πούμε εμείς, στον τοξικό κόσμο του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Ό,τι έγινε έγινε όμως, η αλλαγή έγινε, ας δούμε τι φέρνει ο Φατίχ Τερίμ. Ποδοσφαιρικά θα φανεί στο γήπεδο τι φέρνει. Υπάρχει όμως κι ένα κομμάτι που ήδη έχει φανεί και ενδέχεται να προσφέρει μεγάλο κέρδος, οικονομικό και σε επίπεδο πρεστίζ.

Όσο δηλαδή κι αν διαφωνεί κανείς με τον τρόπο και το timing απομάκρυνσης του Γιοβάνοβιτς, θα συμφωνήσει ότι αφού έγινε αυτό, η επιλογή Τερίμ φαντάζει ως μια από εκείνες που προσεγγίζουν το ιδανικό.

Η κρίση αυτή δεν σχετίζεται με το ποδοσφαιρικό κομμάτι. Αυτό θα κριθεί το καλοκαίρι, όταν θα έχει βγει ένα πρώτο πόρισμα για το έργο του Τούρκου προπονητή στον ΠΑΟ.

Το ιδανικό του πράγματος μπορεί να το δει κανείς στους αριθμούς. Μπορεί να λένε πολλοί ότι οι αριθμοί είναι ένας καλός τρόπος να πεις ψέμματα, όμως στην περίπτωση του Φατίχ Τερίμ, ο ΠΑΟ βλέπει την ευνοϊκή αλήθεια των αριθμών.

Όταν πριν έναν χρόνο και 3 μήνες ερχόταν στον Ολυμπιακό ο Μαρσέλο, αρκετοί στάθηκαν στην δυναμική του ονόματος σε επίπεδο μάρκετινγκ και στους 59 εκατομμύρια ακόλουθους που είχε στο Instagram. Μπορεί να μιλάμε για ποδόσφαιρο, αλλά μιλάμε και για εταιρείες, για επιχειρήσεις που έχουν συμφωνίες με brands. Εννοείται πως αυτοί οι αριθμοί παίζουν ρόλο τη σήμερον.

Ο Μαρσέλο μπορεί να μην μακροημέρευσε, μπορεί να μην έφερε πολλά σε επίπεδο μάρκετινγκ στον Ολυμπιακό, ο Φατίχ Τερίμ όμως φαίνεται πως το κάνει.

Οι πρώτες αναρτήσεις της ΠΑΕ Παναθηναϊκός στο Instagram έφεραν έναν κατακλυσμό από likes και σχόλια, στην συντριπτική τους πλειοψηφία από Τουρκία μεριά. Ο Τερίμ λατρεύεται σαν μύθος στην γείτονα και η παρουσία του στον ΠΑΟ έφερε και το κοινό του.

6 αναρτήσεις έχουν γίνει από το βράδυ της Τρίτης στο προφίλ της ΠΑΕ και από εκεί που οι αναρτήσεις είχαν μέσο όρο 15-25.000 likes και 300-400 σχόλια, με τον ανώτερο αριθμό να αφορά αναρτήσεις από γκολ ή τελικά αποτελέσματα αγώνων, τώρα έχουμε να κάνουμε με κατώτατο όριο τα 83.000 likes και τα 1.500 σχόλια.

Η πρώτη ανάρτηση για την ανακοίνωση της συμφωνίας μάλιστα, αλλά και η τελευταία με βίντεο από την πρώτη προπόνηση του Τερίμ, ξεπέρασε τα 200.000 likes και τα 25.000 και 6.000 σχόλια αντίστοιχα. 8 και 9 φορές παραπάνω αύξηση σε δραστηριότητα λογαριασμού.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fatih TERİM (@fatihterim)

Υπάρχει και πιο εντυπωσιακό. Τα ούτως ή άλλως πολύ καλά social media της ΠΑΕ ΠΑΟ είδαν ραγδαία αύξηση σε ακόλουθους. Στο Instagram, πιο συγκεκριμένα, σε 24 ώρες οι 509.000 έγιναν 611.000. Το 99,9999% αυτών Τούρκοι, σαφώς.

Αν αυτά τα βάλουμε στο ίδιο κιτάπι με την είδηση πως ο Ατζούν θέλει να αγοράσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του ΠΑΟ για την Τουρκία, αλλά και το ότι αυτοί που «κατέλαβαν» τα πράσινα social, θα θελήσουν να δουν και τα ματς των πρασίνων λόγω Τερίμ, η παρουσία του Τούρκου προπονητή μπορεί από τώρα να κριθεί επιχειρηματικά ως μια κίνηση spot on.

Φυσικά, στο ποδόσφαιρο, το επιχειρηματικό εξελίσσεται σε πλήρη σύνδεση με τα αποτελέσματα. Αν ο Τερίμ δεν διατηρήσει, έστω, τον ΠΑΟ σε ένα μονοπάτι πρωταθλητισμού και δεν εξελίξει τα ποιοτικά στοιχεία του στυλ παιχνιδιού, θα ανατραπεί κι αυτό το επιχειρηματικό spot on.

Στο τέλος της ημέρας, καλοί οι αριθμοί και τα οικονομικά κέρδη, αλλά το γήπεδο είναι ο καθρέφτης!