Μια χούφτα δευτερόλεπτα- κι αυτά μετά βίας- ήταν αρκετά για να ξεσπάσει κόλαση. Κι όταν ξέσπασε, ήταν αρκετή για να κάψει τον έναν εκ των δύο «πρωταγωνιστών» λες και ήταν μάγισσα τον Μεσαίωνα που σύρθηκε στην πυρά.
Μετά σειρά είχαν τα social media που κάποιος, καθ’ υπερβολή, μπορεί να ισχυριστεί πως βάζουν μία πρέζα τοξικότητας στην (οποιαδήποτε) φάση: «Το χαϊδεμένο της FIA», «Πάντα τέτοιο κωλόπαιδο ήταν», «Στην πυρά-στην πυρά με τις ξενέρωτες», «Γύρνα στην Ρεντ Μπουλ σου παιδάκι» και τα συναφή.
Για όσους δεν μπορέσατε από τον τίτλο και αυτή τη μικρή εισαγωγή να καταλάβετε για τι ακριβώς μιλάμε, ας τα πούμε σαν την Μαλάμω: έξω από τα δόντια.
Το περιστατικό στον 64ο γύρο του αγώνα της Αυστρίας μεταξύ του πρωτοπόρου, σ’ εκείνο το σημείο, Μαξ Φερστάπεν και του δεύτερου Λάντο Νόρις σήκωσε πολλή «σκόνη», με την πλειονότητα των οπαδών (και όχι ακριβώς φιλάθλων) να ζητάει την κεφαλή του παγκόσμιου πρωταθλητή επί πίνακι.
Καταρχάς, τα προφανή: παρά το γεγονός πως είχε δίκιο ο Φερστάπεν στις δηλώσεις του μετά το grand prix («Με γυμνό μάτι δεν μπορεί να καταλάβει ο κόσμος πότε φρενάρω»), είναι πασιφανές πως η ευθύνη βαραίνει κυρίως τον ίδιο, καθώς όντως φαίνεται ν’ αλλάζει γραμμή κάνα οχτάρι φορές, σαν τον Ανδρέα τον άνεργο.
Κατά δεύτερον, για όσους ισχυρίζονται πως «Αυτά δεν τα κάνουν οι πρωταθλητές, ξέρουν να χάνουν! Ο συγκεκριμένος είναι απλά ένα κακομαθημένο τσογλάνι…», σας έχουμε νέα: τι λέτε, αλήθεια;
Για δείτε τι έκαναν κάποιοι ικανοί, κατά γενική ομολογία, πιλότοι, όταν πήγαιναν να τους περάσουν- να, ας πούμε, ένας κάποιος Μίκαελ Σουμάχερ:
Ή ένας Άιρτον Σένα:
Ή, πιο πρόσφατα, ο κύριος Λιούις Χάμιλτον:
Και η λίστα συνεχίζεται, όμως εδώ δεν είναι timeline στο TikTok για να δείτε 850 σερί βίντεο και να κάψετε τα μισά σας εγκεφαλικά κύτταρα. Το νόημα είναι πως κανένας πρωταθλητής δεν μπορεί να καταπιεί εύκολα το να τον περνάνε και αρκετές φορές υποπίπτουν σε… χαζομάρες, αντίστοιχη με αυτή που έκανε ο Μαξ το μεσημέρι της Κυριακής.
Ορθώς του επιβλήθηκε, λοιπόν, ποινή 10 δευτερολέπτων, αν και, πρακτικά, καταστράφηκε ο αγώνας του Νόρις, ενώ ο ίδιος δεν έχασε καν την 5η θέση στην οποία βγήκε μετά το πιτ και την αλλαγή ελαστικών που «ακολούθησε» την σύγκρουση. Ωστόσο…
Ωστόσο, την «πραγματική» ευθύνη τη φέρει ο Λάντο Νόρις- και όχι, δεν έχουμε πάρει οπιούχα και αναιρούμε τον ίδιο μας τον εαυτό που έγραφε άλλα 2 παραγράφους πιο πάνω λόγω παρενεργειών.
Εξηγούμαστε: ο Νόρις μετά το χρονοβόρο δεύτερο πιτ της Ρεντ Μπουλ (6.5 δευτερόλεπτα σύνολο, γιατί «κόλλησε» η μία ρόδα) είδε τη διαφορά του από τον Φερστάπεν να μηδενίζεται και κόλλησε άμεσα πίσω του.
Ήταν πασιφανώς ταχύτερος από τον Μαξ και είχε επί σειρά γύρων την ευκαιρία να τον περάσει, με το DRS μάλιστα ενεργοποιημένο. Απέτυχε ξανά και ξανά και ξανά, αδυνατώντας να πιστέψει πως πράγματι μπορεί να πάρει στα ίσα τη νίκη απ’ τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Και όταν επέλεξε να το δοκιμάσει στα… σοβαρά, πήγε να το κάνει από την εξωτερική σ’ ένα σημείο που δε γίνεται και που ήταν σχεδόν δεδομένο πως ο Φερστάπεν θα προσπαθήσει να του κλείσει την πόρτα.
Δικαιολογεί αυτό την κίνηση του Μαξ; Σε καμία περίπτωση. Δείχνει, όμως, μία άλφα «αμηχανία» από την πλευρά του Νόρις, που το τελευταίο διάστημα διαθέτει μάλλον το καλύτερο μονοθέσιο σε ολόκληρο το grid, όμως βλέπει (συνήθως) τον Ολλανδό να επικρατεί σε δοκιμαστικά, sprint race και αγώνες; Σαφέστατα.
Εν κατακλείδι και για να μην τραβάμε από τα μαλλιά μια ιστορία που κατά βάση είναι φαλακρή: ναι, προφανώς και υπάρχει υπαιτιότητα του Μαξ στο ατύχημα (αλλά, μεταξύ μας, έχουμε δει και πολύ, πολύ χειρότερα περιστατικά…), όμως τα πάντα θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν σε ένα από τα προηγούμενα περάσματα ο- σούπερ ταλαντούχος, για να μην παρεξηγηθούμε- Λάντο έβαζε από την εσωτερική την ΜακΛάρεν του και ολοκλήρωνε το διαφαινόμενο προσπέρασμα.
Δεν το έκανε και, τελικά, ήταν εκείνος που έχασε τα πάντα, τη στιγμή που ο αντίπαλός του αύξησε τη μεταξύ τους διαφορά στη βαθμολογία.
Κατά τ’ άλλα, όπως θα έλεγε και ο λατρεμένος μας Κατέλης: