5 ευρώ ότι ο πρωταθλητής της Superleague φέτος θα είναι ο...

Αν μέχρι πρότινος η πρόβλεψη για τον πρώτο στο ελληνικό ποδόσφαιρο ήταν πιο ασφαλής κι από την πρόβλεψη για την προέλευση του ήλιου, φέτος και δύο ομάδες να διαλέξεις μπορεί στο τέλος να πέσεις έξω!  

Η τελευταία φορά που το ελληνικό πρωτάθλημα αποτέλεσε εμπράκτως διακύβευμα για τρεις ομάδες ήταν τη σεζόν 2007-08. Στο τρίο των διεκδικητών ήταν βέβαια τότε ο Παναθηναϊκός και όχι ο ΠΑΟΚ, ο οποίος είχε τερματίσει στο -4 από τον Ολυμπιακό και στο -2 από την ΑΕΚ. Ήταν το επονομαζόμενο «πρωτάθλημα του Βάλνερ», με την τεσσάρα της ΑΕΚ επί του Ολυμπιακού τέσσερις αγωνιστικές πριν από το τέλος και τη συντριβή του ΠΑΟ στο Ηράκλειο (1-4), τρεις στροφές πριν από το φινάλε. Οι ερυθρόλευκοι κατέκτησαν τον τίτλο γιατί στο επόμενο ματς από το «κάζο» στο ΟΑΚΑ ο 20χρονος τότε Μήτρογλου σκόραρε στο 90’ του αγώνα με τη Λάρισα (2-1), που είχε προηγηθεί, με παίκτη λιγότερο, στο 41’.

Από εκείνη τη σεζόν κι έπειτα ο τίτλος ήταν κατά κανόνα υπόθεση του ενός (δηλαδή του Ολυμπιακού), με την εξαίρεση της σεζόν 2009-2010, που η μετωπική Παναθηναϊκού – ΠΑΟΚ έβγαλε νικητή τον πρώτο. Αποκορύφωμα η σεζόν 2015-16, το τέλος της οποίας η διαφορά του πρώτου με τον δεύτερο ήταν 30 βαθμοί.

Το προϊόν μοιραία ευτελίστηκε, η προσέλευση του κόσμου στα γήπεδα συρρικνώθηκε ακόμα και στο «Καραϊσκάκης», που αναδείκνυε κάθε χρόνο τον πρωταθλητή. Τη σεζόν 2009-10 (που ο Παναθηναϊκός χρησιμοποιούσε το ΟΑΚΑ) κόπηκαν αθροιστικά περίπου 2.000.000 εισιτήρια και μόλις τρία χρόνια αργότερα αυτό το νούμερο είχε πέσει στο 1,288.000.

Από τους 7.600 φιλάθλους κατά μέσο όρο σε κάθε ματς εκείνη την αγωνιστική περίοδο, φτάσαμε στους 3.894 το 2016/17. Δεν είναι καθόλου τυχαίο βέβαια ότι ο αριθμός ανέβηκε πέρσι (4.238). Αυτά πηγαίνουν μαζί με τον ανταγωνισμό.

Και βάσει των ενδείξεων που έχουμε ενόψει της φετινής σεζόν, ο ανήφορος θα συνεχιστεί. Αν μέχρι πρότινος η πρόβλεψη για τον πρώτο στο ελληνικό ποδόσφαιρο ήταν πιο ασφαλής κι από την πρόβλεψη για την προέλευση του ήλιου, φέτος και δύο ομάδες να διαλέξεις μπορεί στο τέλος να πέσεις έξω!

ΑΕΚ, ΠΑΟΚ και Ολυμπιακός φρόντισαν να μας δείξουν από Αύγουστο μήνα ότι ύστερα από πολλά χρόνια οι πόλοι φέτος θα είναι πάνω από δύο. Και από τις τρεις ομάδες έχουμε δει έως τώρα ποιότητα, λύσεις και χαρακτήρα (αν και αυτός των ερυθρόλευκων απομένει να δοκιμαστεί στο «Τερφ Μουρ»).

Η Ένωση «τρέχει» απίθανο αήττητο 13 αγώνων στην Ευρώπη και το «14αρι» φαίνεται να το έχει σίγουρο, εξασφαλίζοντας την επιστροφή της στο Τσάμπιονς Λιγκ. Ο ΠΑΟΚ θα αναδειχθεί σε «φονιά» των μπαρουτοκαπνισμένων αν ολοκληρώσει την υπέρβαση απέναντι στην Μπενφίκα (οι Πορτογάλοι έχουν 13 συμμετοχές στο Τσάμπιονς Λιγκ, η Σπαρτάκ 12 και η Βασιλεία 8), ενώ ο Ολυμπιακός έχει βάλει ήδη 10 γκολ φέτος στην Ευρώπη.

Υπάρχει άραγε φαβορί για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος; Λόγω πληρότητας ρόστερ, δίψας και συσπείρωσης, ο ΠΑΟΚ μοιάζει να βρίσκεται ένα «κλικ» μπροστά, όπως αποτυπώνεται έως τώρα και στις εκτιμήσεις των στοιχηματικών εταιριών. Ναι, αλλά εδώ υπάρχουν δύο αστερίσκοι, εντυπωμένοι με bold.

Ο ένας είναι ότι η ΑΕΚ δεν έχει συμπληρώσει ακόμα το παζλ του ρόστερ και πρόθεση της είναι να το κάνει με δύο δυνατές μεταγραφές, άπαξ και οριστικοποιηθεί η παρουσία στους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ. Και ο άλλος ότι ο Ολυμπιακός δεν έχει ξεμπερδέψει ακόμα με την Μπέρνλι. Έκανε το λάθος να μην την αποτελειώσει, έχοντας την στο καναβάτσο και με παίκτη λιγότερο για μισή ώρα (το 3-1 διαμορφώθηκε στο 60’).

Δεν θέλει και πολύ να γίνει «κόλαση» ο επαναληπτικός αν σε ένα αγγλικό γήπεδο προηγηθεί η οικοδέσποινα. Αν τελικά ο Ολυμπιακός αποκλειστεί θα αποκτήσει μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των Δικεφάλων, παίζοντας μόνο ένα ματς την εβδομάδα.

Σε κάθε περίπτωση αν έπρεπε αυτή τη στιγμή να ποντάρω… 5 ευρώ στον πρωταθλητή, επιλογή θα ήταν η ΑΕΚ λόγω απόδοσης (3,75). Σε όρους 100αρικου όμως, θα… σήκωνα τα χέρια ψηλά. Ο ΠΑΟΚ διαθέτει πράγματι περισσότερους έμπειρους παίκτες και αισθάνεται ότι το φετινό του «ανήκει» – δείχνει να έχει την pole position. Η pole position ωστόσο για κάποιον που έχει να πάρει 33 χρόνια το πρωτάθλημα μπορεί να συνεπάγεται αφόρητη πίεση στον κινητήρα…