Απαγόρευση κυκλοφορίας: Απόφαση - σταθμός που αλλάζει τα έως τώρα δεδομένα
Βρείτε μας στο

Σε αυτό το μακρύ και βασανιστικό 4μηνο της δεύτερης καραντίνας που βιώνει συνολικά η Ευρώπη, υπάρχουν σαφώς πολλά πράγματα που δεν κάθονται καλά σε επίπεδο αποδοχής και υπακοής στο μέσο πολίτη.

Απ΄όλα τα δύσκολα και πρωτόγνωρα που έχουν φέρει στην καθημερινότητα μας τα δεδομένα της πανδημίας, έχουμε την αίσθηση πως το μέτρο που θα άλλαζαν πρώτο απ΄όλα και εν ριπή οφθαλμού όλοι, είναι αυτό της απαγόρευσης κυκλοφορίας μετά τις 21:00 το βράδυ που ισχύει στις περισσότερες χώρες. Σε μας δε, εδώ στην Ελλάδα, τα σαββατοκύριακα η επιθυμία για κατάργηση της απαγόρευσης μεγεθύνεται ανάλογα με την αύξηση των ωρών περιορισμού.

Την ώρα που οι επιστήμονες καλούν πολίτες και κυβερνήσεις να πειθαρχήσουν στα μέτρα προκειμένου να τελειώσει επιτέλους ο αφιάλτης, για πρώτη φορά μια δικαστική απόφαση έρχεται να φέρει τα πάνω κάτω και να αλλάξει τα δεδομένα.

Η απόφαση του δικαστηρίου της Χάγης αφορά στο μέτρο απαγόρευσης της ολλανδικής κυβέρνησης που έχει επιβληθεί για τις ώρες 21:00 ως 04:30 το πρωί στην Ολλανδία, ύστερα από προσφυγή της ομάδας Viruswaarheid, που σημαίνει «Η αλήθεια για τον ιό».

Ιδρυτής αυτού του οργανισμού είναι ο Βίλεμ Ένγκελ, καθηγητής χορού, ο οποίος είναι από τους γνωστότερους… σκεπτικιστές (για να το θέσουμε κομψά) στην πολιτική αντιμετώπισης της πανδημίας και μάλιστα δεν διστάζει να επικρίνει ανοιχτά τα εμβόλια και την αποτελεσματικότητα τους, ενώ έχει χαρακτηρίσει ως ψεύτικη την ύπαρξη της βρετανικής μετάλλαξης (τώρα καταλάβατε γιατί το “σκεπτικιστής” παραήταν κομψό).

Η αντίδραση ξεκίνησε και γιγαντώθηκε από τις 23 Ιανουαρίου, όταν και η κυβέρνηση του Ρούτε έθεσε για πρώτη φορά σε εφαρμογή το μέτρο της απαγόρευσης. Σε αρκετές πόλεις κιόλας υπήρξαν πορείες διαμαρτυρίας για την απαγόρευση αυτή. Άμστερνταμ, Ρότερνταμ και Αϊντχόβεν γέμισαν από διαμαρτυρόμενους πολίτες για 3 ημέρες, κάτι που κατέστησε τις αντιδράσεις ως τις πιο έντονες των τελευταίων 40 ετών στη χώρα, με την αστυνομία να προχωρά σε συλλήψεις

Η Viruswaarheid πήγε την υπόθεση δικαστικά και το δικαστήριο απεφάνθη ότι αυτό το μέτρο, που είχαν να δουν στην Ολλανδία από την εποχή του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου και την επέλαση του Γ΄Ράιχ, θα είχε ισχύ μόνον εφόσον υπήρχε μια προφανής έκτακτη ανάγκη. Η έδρα έκρινε όμως ότι δεν τεκμαίρεται από πουθενά κάτι το επείγον και γι΄αυτό η απαγόρευση κρίθηκε ως αντιδημοκρατική και αντισυνταγματική.

Άφησε άναυδη ως και την ίδια τη Mercedes: Το ταξί-«σκυλί» του Σαλονικιού οδηγού που «κατάπιε» 4,6 εκατ. χιλιόμετρα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Άφησε άναυδη ως και την ίδια τη Mercedes: Το ταξί-«σκυλί» του Σαλονικιού οδηγού που «κατάπιε» 4,6 εκατ. χιλιόμετρα

«Η απαγόρευση πρέπει να αρθεί άμεσα, καθώς αποτελεί ξεκάθαρη παραβίαση της ελευθερίας στη μετακίνηση και στην ιδιωτικότητα» ανέφερε στην αιτιολογία του το δικαστήριο. Επιπρόσθετα, ο δικαστής εξήγησε στο σκεπτικό του ότι πριν ένα χρόνο η πίεση στο σύστημα υγείας ήταν απείρως μεγαλύτερη και δεν είχε επιβληθεί το εν λόγω μέτρο και κατέρριψε το αφήγημα της κυβέρνησης σχετικά με τη βρετανική μετάλλαξη.

Αυτή η απόφαση αναγκάζει την κυβέρνηση Ρούτε να εναρμονιστεί και να άρει την απαγόρευση από το βράδυ της Τρίτης. Μάλιστα, ο Ρούτε σε ανακοίνωση του συνέστησε στους Ολλανδούς να συνεχίσουν σε μοτίβο απαγόρευσης, ακόμα κι αν αυτή αρθεί, ενώ παράλληλα επεξεργάζεται με τους υπουργούς του εναλλακτικό μέτρο που δεν θα μπορέσει να καταρριφθεί σε δικαστήριο, ελπίζοντας ταυτόχρονα πως θα μπορέσει η κυβέρνηση του να ζητήσει επανεξέταση της απόφασης.

«Αν το μέτρο αυτό δεν έχει νομική βάση, αυτό δε σημαίνει πως δεν είναι σωστό» τόνισε χαρακτηριστικά ο Ρούτε, που βλέπει την πιθανότητα επανεκλογής του στις 17 Μαρτίου να μειώνεται κι άλλο.

Πηγή: Guardian, BBC