Ίδιες παροχές στο 1/3 της τιμής: Ο προορισμός που διάλεξαν φέτος όσοι άφησαν μετά από χρόνια τη Μύκονο

Το νησί των ανέμων οδεύει προς μια καταστροφική σεζόν.

Αναμφισβήτητα, η Μύκονος είναι ένα από τα νησιά – ναυαρχίδες του ελληνικού τουρισμού. Τουλάχιστον, μέχρι και το περσινό καλοκαίρι. Όπως όλοι γνωρίζαμε, πρόκειται για το νησί που αποτελούσε συνώνυμο της χλιδής ενώ συγκαταλέγεται σταθερά στους λεγόμενους «ακριβούς προορισμούς».

Η φετινή σεζόν όμως, δεν είναι ανάλογη των προηγούμενων ετών, αφού οι ίδιοι οι καταστηματάρχες κάνουν λόγο για «σοκ», ήδη από την έναρξή της, στις αρχές Μαΐου. Συγκεκριμένα, η κίνηση είναι τόσο χαμηλή, που τα ξενοδοχεία καταγράφουν πληρότητες ακόμα και  κάτω του 50%.

Ένας από τους κύριους λόγους που συνέβη αυτό, είναι η πέρα από κάθε όριο και λογική τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται στους τουρίστες, με αποτέλεσμα αυτοί να φεύγουν από το νησί με την αίσθηση ότι τους έχουν «κλέψει».

Έτσι, μετά την υποχώρηση της τουριστικής κίνησης, είναι διάχυτη η αίσθηση πως η φετινή σεζόν, δύσκολα θα «βγει», ενώ οι ιδιοκτήτες τόσο μικρών καταλυμάτων, όσο και ξενοδοχείων με περισσότερες κλίνες έσπευσαν να μειώσουν τις τιμές κατά τουλάχιστον 20%, ούτως ώστε να μπορέσουν να μαζέψουν όσο γίνεται περισσότερο τη ζημιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι βίλες όπου από 2.000/ημέρα που ενοικιαζόντουσαν πέρυσι, φέτος προσφέρονται με 600 ευρώ/ημέρα.

Κακή φήμη

Τα παραπάνω γεγονότα, σε συνδυασμό με τις υπέρογκες τιμές σε εστιατόρια και beach bar, τις ξαπλώστρες «χρυσάφι» στις δημοφιλείς παραλίες, τις πολεοδομικές αυθαιρεσίες που ήρθαν στη δημοσιότητα την άνοιξη και η γενικευμένη εικόνα παρανομίας στο νησί είναι από τους λόγους που πολλοί τουρίστες, ακόμη κι αν είχαν γερό πορτοφόλι, επέλεξαν άλλους προορισμούς – εντός κι εκτός Ελλάδας – για να κάνουν τις  φετινές τους διακοπές.

Εκεί πάνε τα γερά πορτοφόλια

Έτσι,  οι πλούσιοι τουρίστες που δεν πήγαν στη Μύκονο φέτος, επέλεξαν αντίστοιχους luxury προορισμούς, στη Σαρδηνία, την Κροατία, αλλά και την Τουρκία, με την ίδια θάλασσα αλλά στο 1/3 της τιμής της Μυκόνου.

Σαρδηνία/Unsplash

Μάλιστα, φορέας του νησιού σχολιάζει το γεγονός πως φέτος έχουν εξαφανιστεί οι πλούσιοι τουρίστες από τις χώρες του αραβικού κόσμου. «Θαμπωθήκαμε από τους Ρώσους και τους Σαουδάραβες και γεμίσαμε τα μαγαζιά ναργιλέδες» έλεγε εστιάτορας του νησιού.

«Δεν υπάρχει πια η λεγόμενη μεσαία τάξη στο νησί, γυρίσαμε την πλάτη στους Έλληνες επισκέπτες» συμπλήρωνε, τονίζοντας  ότι «Φταίμε και εμείς, δε βάλαμε όρια».

Επίσης, υπάρχει και μια άλλη κατηγορία τουριστών που έρχονται στη Μύκονο για λίγες ώρες, κάνουν το μπάνιο τους, τρώνε στη Χώρα και συνεχίζουν τις διακοπές τους σε άλλο νησί των Κυκλάδων, όπως σε Πάρο, Τήνο, Νάξο, αλλά και στη Σύρο.

Τέλος, υπάρχει και η κατηγορία των τουριστών που καταφθάνουν στο νησί με κρουαζιερόπλοια, οι οποίοι όμως δεν αφήνουν χρήματα στην τοπική οικονομία.

Όλα τα παραπάνω προβληματίζουν έντονα τους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου στο νησί των ανέμων οι οποίοι  λένε χαρακτηριστικά πως «Υπάρχει μεγάλος προβληματισμός για το μέλλον. Δεν ξέρουμε τι ποιότητα τουριστών θα έχουμε. Το θέμα είναι πως η Μύκονος είναι καλό να παραμείνει η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού, αλλά να γίνει και η απαραίτητη “διόρθωση” της αγοράς. Αλλιώς μπορεί να πληγεί γενικά ο ελληνικός τουρισμός» καταλήγουν.