Η Ελεονώρα Μελέτη κάνει το καλύτερο late night talk show και βάζει τα γυαλιά στους προκατόχους

Αν μπορούμε να πούμε κάτι για τη φετινή τηλεοπτική σεζόν είναι αυτό.

Αν κοιτάξει κανείς τον χάρτη της prime time ζώνης σε επίπεδο late night ζώνης στις δύο μεγάλες τηλεοπτικές αγορές της Δύσης, θα δει ανδροκρατία. Στην Αγγλία είναι ο Γκράχαμ Νόρτον. Στην Αμερική Φάλον, Κίμελ, Κολμπέρ, Σεθ Μέγιερς, Κόναν Ο’ Μπράιεν και Κόρντεν.

Να πάμε και στα καθ΄ημάς; Μέχρι φέτος υπήρχε μια διαρκής ανακίνηση στη ζώνη μετά τις 23:00. Κωστόπουλος, Λιάγκας, Αρναούτογλου. Παλιότερα είχε κάνει κι ο Μουτσινάς. Με εξαίρεση το πρώτο Βράδυ του Κωστόπουλου, καμία εκπομπή δεν κατάφερε να συνδυάσει την απήχηση με την ποιότητα.

Μέχρι που ήρθε φέτος η Ελεονώρα Μελέτη για να καταργήσει τα πάντα. Όχι μόνο για τα δικά μας δεδομένα, αλλά και σε διακρατική κλίμακα. Αν δεν κάνω λάθος, η μοναδική γυναίκα στο δυτικό ημισφαίριο που κάνει talk show σε αυτή τη ζώνη είναι η Λίλι Σινγκ, η οποία μάλιστα ξεκίνησε πολύ πρόσφατα.

Σε μια εποχή που κάθε ψυχαγωγική εκπομπή αντιγράφει διαρκώς τις αμερικάνικες εκπομπές, η Ελεονώρα Μελέτη και το Μετά Τα Μεσάνυχτα αντιλήφθηκαν ότι δε γίνεται να πας να πουλήσεις αμερικανιά στον Έλληνα τηλεθεατή. Την αμερικανιά την βρίσκει στο Youtube και σε αυθεντική μορφή.

Τι έκανε η Ελεονώρα; Πόνταρε σε αυτό που πρέπει να ποντάρει κάθε παρουσιαστής. Στη δύναμη του λόγου της. Όχι παιχνίδια, όχι αστειότητες. Δεν το σηκώνει άλλωστε και η ελληνική αγορά των διασήμων της μιας βραδιάς ή των πολλών ετών. 

Το αποτέλεσμα την δικαίωσε απόλυτα. Δεν θυμάμαι να έχει υπάρξει άλλη εκπομπή που να περιλαμβάνει μιάμιση ώρα δύο φορές την εβδομάδα τη μορφή ερώτησης-απάντησης και να σε κρατάει. Ακόμα και στους φαινομενικά αδιάφορους καλεσμένους η Ελεονώρα Μελέτη κατάφερνε να βγάζει ενδιαφέρον.

Ακόμα και σε αυτούς που σε άλλες τηλεοπτικές τους εμφανίσεις έδειχναν μια κούφια εικόνα, απέναντι στην Ελεονώρα κατέθεταν την ουσία τους. Είναι εύκολο να βγει συνέντευξη με τη Γερονικολού, τη Λασκαράκη ή όποιο άλλο hot όνομα της τηλεόρασης. Δεν είναι εύκολο να βγει με τη Χρύσπα, τη Ράνια Κωστάκη και άλλους που δεν κάνουν τόσο γκελ στο τηλεοπτικό κοινό. Σε αυτό πρέπουν εύσημα και στην ομάδα της.

Αν έχετε χρόνο ακούστε για παράδειγμα τη συνέντευξη με τη Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου. Μια γυναίκα που ούτως ή άλλως σε κρατάει με τον λόγο της, αλλά εδώ είναι όλο της Ελεονώρας.

Αυτό είναι κάτι που είχε χαθεί πάρα πολύ στην ελληνική τηλεόραση. Μάλιστα, αν προσέξει κανείς τον τρόπο που τοποθετείται η Ελεονώρα απέναντι στους καλεσμένους της, παραδίδει και σεμινάρια σωστών συνεντεύξεων. Δεν καταφεύγει σε ερωτήσεις-γκουμούτσες, δεν υποκύπτει σε ανούσιους βερμπαλισμούς, δεν εκμαιεύει τίποτα με το ζόρι.

Στα περισσότερα late night shows των τελευταίων ετών, όπου δέσποζαν άντρες παρουσιαστές, βλέπαμε μια απελπισία, μια απόγνωση για την πιπεράτη δήλωση. Η Ελεονώρα δεν το έχει επιχειρήσει καθόλου. Ή σχεδόν καθόλου για να μη γίνομαι απόλυτος. Κάνει με λιτό τρόπο την ερώτηση της, γνωρίζει καλά ποιον έχει απέναντι της και απλώς κάθεται στην καρέκλα της και αναμένει την απάντηση.

Να κάνω εδώ μια παρένθεση και να πω ότι η Ελεονώρα δεν είναι ξένη προς τα κελεύσματα της νυχτερινής ζώνης. Το Μετά Τα Μεσάνυχτα ήρθε για εκείνη σαν μια στιγμή ωρίμανσης. Προσωπικά θεώρησα πολύ ποιοτικό και θαρραλέο αυτό που έκανε την πρώτη της χρονιάς στο Epsilon που λοιδορήθηκε και χλευάστηκε για πολλά όπως όταν βγήκε να κάνει πιάτσα στη Συγγρού.

Νομίζω και θέλω να πιστεύω ότι η φάση της ζωής που βρίσκεται ο καθένας παίζει ρόλο στις επαγγελματικές του επιλογές. Κι η Ελεονώρα έχοντας πλέον τις εμπειρίες της μητρότητας, μπόρεσε, φρονώ, να εμπλουτίσει και το επαγγελματικό της κομμάτι.

Το ξανατονίζω γιατί το θεωρώ πολύ σημαντικό. Η Ελεονώρα είναι αυτή τη στιγμή η πρώτη γυναίκα που κάνει τόσο επιτυχημένα ένα late night και κάτι τέτοιο είχαμε να το δούμε από το Η Γερμανού Ξανάρχεται.

Έχω την αίσθηση επίσης ότι η δική της παρουσία, το δικό της My Way είναι που επηρέασε και τον τρόπο που στέκεται στις συνεντεύξεις φέτος ο Γρηγόρης Αρναούτογλου. Λειτουργώντας χωρίς το άγχος και την απελπισία για τα νούμερα, το καλό, το στεγανό αποτέλεσμα δεν είναι ακατόρθωτο. Απλώς στην ελληνική τηλεόραση το έχουν ξεχάσει πρωτίστως τα στελέχη.

Η Ελεονώρα Μελέτη και το Μετά Τα Μεσάνυχτα είναι οι μεγάλοι νικητές της τηλεοπτικής σεζόν. Κανονικά θα έπρεπε να δοθούν συγχαρητήρια και στους ανθρώπους του Alpha που της έδωσαν το ελεύθερο, αλλά δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν την επέλεξαν γιατί πίστευαν τόσο πολύ στο πρότζεκτ της ή απλώς ήθελαν να έχουν ένα δυνατό όνομα στο δυναμικό τους. Δεν είναι μεμπτό το δεύτερο, αλλά θα είναι ακόμα καλύτερο αν ισχύει και το πρώτο.

Σε κάθε περίπτωση από δω και πέρα καλό θα είναι να έχουμε ως μέτρο σύγκρισης αυτό που πέτυχε αυτή τη χρονιά η Ελεονώρα και οι άνθρωποι που παίρνουν αποφάσεις στα κανάλια να μην κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα για να ικανοποιήσουν τις μάζες. Δεν είναι εύκολο, το αντιλαμβάνομαι. Αλλά μια παραπάνω προσπάθεια αξίζει.