Αν βάζαμε σε έναν ξένο να παρακολουθεί ακατάπαυστα τα accounts όλων των Ελλήνων celebrities το φετινό καλοκαίρι, θα σχημάτιζε την εντύπωση ότι η Ελλάδα περιλαμβάνει τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και τίποτε άλλο.
Ή, χειρότερα, θα νόμιζε πως ένα απ΄αυτά τα δύο νησιά είναι η πρωτεύουσα της χώρας κι όχι η Αθήνα.
Έχουμε δει και τα περασμένα καλοκαίρια την κατά κόρον απόβαση των διασήμων της χώρας στα δύο αυτά νησιά και δη στη Μύκονο, αλλά αυτό που γίνεται φέτος δεν έχει και προηγούμενο. Ούτε εξήγηση. Υπάρχουν ακόμα και παραδείγματα που πάνε Μύκονο, μετά πετάγονται Σαντορίνη, ξαναγυρίζουν Μύκονο και τούμπαλιν. Ή αυτή την εντύπωση δίνουν στο φαίνεσθαι που προβάλλουν στο κοινό τους.
Και τίθεται ένα ερώτημα εύλογο, μα και κάπως ρητορικό: για ποιο λόγο πρέπει να πας σε αυτά τα δύο νησιά αν είσαι διάσημος; Υπάρχει κάποιος όρκος που λες όταν γίνεσαι ευρέως γνωστός, όπως οι γιατροί του Ιπποκράτη;
Οι απαντήσεις είναι προφανείς και ταυτόχρονα σε προκαλούν να διαβάσεις πίσω από τις γραμμές. Κάθε απάντηση βέβαια καταλήγει στην κενοδοξία που διακατέχει όχι μόνο τους διασήμους, αλλά και ολόκληρες διαφημιστικές. Τι εννοούμε;
Πάρα πολλοί και πολλές ταξιδεύουν σε αυτά τα νησιά και μένουν δωρεάν έχοντας διαμονή πληρωμένη από brands που συνεργάζονται για να τα προωθούν στο Instagram ή από τα ξενοδοχεία στα οποία διαμένουν. Η παρουσία στα δύο νησιά συνδυάζεται με φωτογραφίσεις για τοποθετήσεις προϊόντων στα προφίλ τους στο Instagram και στα άλλα social media. Δε μπορεί να φωτογραφηθεί κάποια με το προϊόν στην Αστυπάλαια για παράδειγμα. Όχι δα. Είναι μπασκλασαριό. Θέλει λούσο, όχι τη μιζέρια των νησιών που δεν είναι τίγκα στο χρήμα του Ρώσου και του Άραβα.
Giveaway χωρίς μυκονιάτικη πισίνα Ολυμπιακών διαστάσεων ή χωρίς το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης δε νοείται το φετινό καλοκαίρι. Από τα Instagram accounts με μπόλικο πληθυσμό, μόνο η Μαίρη Συνατσάκη και η Ελένη Βαΐτσου έχουν ξεφύγει απ΄αυτόν τον εμπορικό κανόνα. Όλες οι υπόλοιπες δεν πρέπει να έχουν κάνει ανάρτηση που να μην περιλαμβάνει Nammos, Kensho και όποια άλλη κοσμοπολίτικη και lux παραλία-μαγαζί της Μυκόνου ή της Σαντορίνης.
Κάτι που μας πάει στη δεύτερη εξήγηση του γιατί η Μύκονος κι η Σαντορίνη είναι το μεγάλο συναπάντημα της ελληνικής σόουμπιζ. Φυσικά το χαϊλίκι και η μούρη που έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν στο κοινό τους. Πιατέλες με σούσι, ξαπλώστρες μέσα σε μεγάλες πισίνες, δωματιάρες, σαμπάνιες και στην κορυφή όλων αυτών η νέα μόδα της σελεμπριτονομενκλατούρας, η hip hop trap.
Γιατί μαζί με μια ποικιλία nigiri ταιριάζει ο στίχος «τρώω τα λεφτά μου στις πουτ..ες». Ειδικά η νέα γενιά και δη αυτή των γυναικών, δε σταματά να κινείται σε αυτό το κενό όπου διαφεντεύει η νωχέλεια του χρήματος και η μηδενική κριτική σκέψη αυτής της μουσικής.
Τα παραπάνω δεν ισχύουν ισόποσα για όλους. Πάει ανάλογα με τη δυναμική και το πραγματικό ταλέντο που έχει ο καθένας. Ανάλογα με αυτό ορίζεται και ο χρόνος παραμονής των διασήμων στη Μύκονο κυρίως και στη Σαντορίνη. Το γράφω αυτό γιατί είναι έκδηλο ότι με αυτή την αθρόα συνέλευση οι δημόσιες σχέσεις βρίσκονται σε οργασμό.
Η παρουσία πολλών προσώπων της τηλεόρασης και κάποιων που παίρνουν αποφάσεις στελέχωσης προγραμμάτων μετατρέπει σε επιβεβλημένη την παρουσία στη Μύκονο. Είναι μια επένδυση παρά διακοπές η παρουσία στο νησί των ανέμων. Πρέπει να βρεθείς στην κορυφαία παραλία, πρέπει να πληρώσεις 20 ευρώ το μπουκαλάκι νερό για να έχεις την ευκαιρία να πιάσεις κουβέντα με τον χ,ψ διευθυντή προγράμματος.
Γι΄αυτό θα δεις κυρίως τηλεοπτικούς ηθοποιούς νέας γενιάς στη Μύκονο, θα δεις τους λεγόμενους influencers και λιγότερο τραγουδιστές ή καταξιωμένους παρουσιαστές. Που κι αυτοί για να φτάσουν σήμερα να καταξιωθούν, πέρασαν ορισμένα καλοκαίρια στη Μύκονο. Σε μια άλλη εποχή όμως.
Σε όλες τις τηλεοπτικές εκπομπές έτσι δημιουργούνται τα πάνελ. Έτσι κατακτώνται οι θέσεις. Μπορεί να είναι καλός στη δουλειά σου, αλλά αν δε δώσεις το παρών στη Μύκονο, τότε δύσκολα θα πάρεις τη θέση.
Για όλα αυτά αναφέραμε την κενοδοξία ευθύς εξ αρχής. Όσο κι αν όλοι στις συνεντεύξεις τους θα προσπαθήσουν να δείξουν ψαγμένοι και φιλοσοφημένα όντα, στην πραγματικότητα οι Έλληνες celebrities που κυριαρχούν στα social media δεν είναι τίποτα παραπάνω από άτομα που θέλουν να επιβιώσουν πάση θυσία στη δόξα, το χρήμα και όλα τα συναφή.