Ο νεαρός Μπάμπης που αγνοείτο στο Μεσολόγγι, βρέθηκε νεκρός και η κάμερα της εκπομπής του Ευαγγελάτου ήταν παρούσα να καταγράψει το κλάμα της μάνας του τη στιγμή που το μάθαινε και δεν ξαφνιαζόμαστε που είδαμε σε αυτή την εκπομπή τέτοια ντροπή.
Τόσες μέρες καθόμαστε και συζητάμε για την τοξική και σχεδόν κακοποιητική παρεμβατικότητα των ρεπόρτερ ψυχαγωγικών εκπομπών, αλλά ήρθε μια του ενημερωτικού να μας δείξει ότι το να είσαι ρεπόρτερ, στην Ελλάδα σίγουρα, σημαίνει να μην έχεις ίχνος ηθικής και να μη νοιάζεσαι για το τι συμβαίνει, αρκεί να βγάλεις εσύ την είδηση.
Διαμαρτύρονται από το Σάββατο παρουσιαστές και ρεπόρτερ για το πόσο αγενής ήταν ο Νταλάρας, αλλά με κάθε τους πράξη επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω όσα τους είπε. Γιατί αυτό που έκανε η ρεπόρτερ της εκπομπής του Ευαγγελάτου – γιατί δε μας ξαφνιάζει αυτό; – μόνο ως ντροπή για το επάγγελμα μπορεί να εκληφθεί, για να μην πούμε χειρότερη λέξη.
Τι συνέβη; Τίποτα μωρέ, απλώς η μάνα ενός ανθρώπου μάθαινε πως βρέθηκε το άψυχο σώμα του γιου της που τον αναζητούσαν τόσες μέρες και η κάμερα έριξε το ζουμ στο κλάμα της γιατί ποιος νοιάστηκε για τον σεβασμό στον ανθρώπινο πόνο, όταν διακυβεύονται τα νούμερα τηλεθέασης και το ρεπορτάζ;
Όπως λένε πάντα οι ρεπόρτερ, αυτή από την εκπομπή Live News έκανε την δουλειά της. Όπως κι οι σωματέμποροι τη δουλειά τους κάνουν. Όπως και οι πληρωμένοι δολοφόνοι.
Σε αυτό που αποτυπώνεται στο βίντεο, ξεδιπλώνεται όλη η σάπια νοοτροπία του τι είναι δημοσιογραφία στην Ελλάδα και το ότι όλοι τους λειτουργούν μηχανικά και είναι ρομπότ χωρίς ίχνος ενσυναίσθησης.
“Το παιδί μου”: Η στιγμή που η μητέρα του Μπάμπη μαθαίνει ότι βρέθηκε η σορός του γιου της#Μεσολογγι https://t.co/9dgrAGjQcU pic.twitter.com/ZzjihkUwaq
— ΕΛΛΑΔΑ 24 (@ellada24) January 22, 2024
Και δεν υπάρχει και καμία δικαιολογία ότι παρασύρθηκε προς στιγμήν ή κάτι τέτοιο. Βλέπουμε μια δημοσιογράφο να πλησιάζει μια μάνα που πονάει, να της λένε να φύγει γιατί ενοχλεί, αλλά να συνεχίζει απτόητη και να παρενοχλεί τη μάνα ζητώντας της να κάνει μια δήλωση στην ίδια.
Γιατί, ως γνωστόν, όταν μαθαίνεις πως πέθανε το παιδί σου, το πρώτο που πρέπει να κάνεις, είναι να βοηθήσεις μια δημοσιογράφο να φτιάξει το όνομά της πάνω στον πόνο σου.
Η ντροπή βέβαια δεν ανήκει μόνο στη ρεπόρτερ. Ανήκει και στον άνθρωπο στην κάμερα που δεν έχει κανένα πρόβλημα να ζουμάρει στη μάνα και σε μια άλλη κοπέλα, εικάζουμε στενή συγγενή ή αδερφή του νεκρού και δεν σέβεται καθόλου που του ζητάει να σταματήσει να την βιντεοσκοπεί. Ανήκει, πρωτίστως, στον παρουσιαστή που δεν είπε το προφανές «πάρτε την κάμερα από τους ανθρώπους».
Δεν γίνεται όλα αυτά να τα θεωρούμε οκ, να τα θεωρούμε μέρος της δουλειάς, δε γίνεται να υπερασπιζόμαστε στο ελάχιστο τους ρεπόρτερ που τα άκουσαν από τον Νταλάρα, αντί να ζητάμε κι άλλους σαν τον Νταλάρα.
Σε κάθε εκπομπή, θα υπάρξει πάντα μια τέτοια κατάσταση. Πριν ένα μήνα είδαμε ρεπόρτερ της Καινούργιου να κυνηγάει τον ηθοποιό Νίκο Πολυδερόπουλο καθώς πήγαινε προς τη δουλειά του, στο θέατρο, για να καταγράψει το συναίσθημά του μετά τον θάνατο του αδερφού του. Για να έχει να παίξει τίτλο «Αποκλειστικές εικόνες: Καταρρακωμένος στην παράσταση που παίζει ο Πολυδερόπουλος».
Μετά ήρθε ο Νταλάρας. Και τώρα, το αποκορύφωμα, μια κάμερα κι ένα μικρόφωνο καρφωμένα πάνω σε ανθρώπους που κλαίνε γιατί επιβεβαιώνεται ότι ο άνθρωπος τους είναι νεκρός και δολοφονημένος.
Αν αυτή είναι η δουλειά σας, τότε στάχτη και μπούρμπερη σε όλη τη δουλειά σας!