Το Survivor κατέλυσε τα στεγανά της διαφορετικότητας στην ενημέρωση

Αν υπήρξε τελικά ποτέ μια κάποια διαφοροποίηση στις μεγάλες ιστοσελίδες της χώρας...

Μπλέντερ. Το. Μηχάνημα που παίρνει δύναμη από ηλεκτρική ενέργεια και διαθέτει κοφτερό εξάρτημα που παίρνει άπειρες στροφές το λεπτό. Προορισμός του να πετσοκόβει αντικείμενα – συνήθως φαγητά – και να τα μετατρέπει όλα σε αλοιφή. Στην δημοσιογραφική διάλεκτο το μπλέντερ έχει μια ίδια λειτουργία. Μόνο που δεν αφορά φαγητά. Όταν το 2007 ξεκίνησε η ιντερνετική ενημέρωση υπήρξε ένα σαφές πλάνο. Κάθε ιστοσελίδα να έχει μια φύση. Άλλη να είναι ενημερωτική με επίκεντρο πολιτική-οικονομία-κοινωνία-διεθνή, άλλη αθλητική, άλλη lifestyle, άλλη κινηματογραφική, άλλη ανδρικών ενδιαφερόντων και άλλη γυναικείων. Μετά από μια 6ετία τούτα τα στεγανά άρχισαν να ελαττώνονται. 10 χρόνια μετά το Survivor τα κονιορτοποίησε.

Αν δεν είσαι κάποιος σταθερός αναγνώστης ιστοσελίδων, άσε με να σου εξηγήσω μερικά πράγματα. Ειρήσθω εν παρόδω, όταν λέω σταθερός αναγνώστης δεν εννοώ να βλέπεις post στο Facebook και να τα ανοίγεις. Λέω να γκουγκλάρεις το url της ιστοσελίδας και να μπαίνεις στην αρχική μορφή της. Κάθε ιστοσελίδα το λοιπόν, ανάλογα με το ύφος της τοποθετεί στις πρώτες θέσεις συγκεκριμένη θεματολογία. Η ενημερωτική θα βάλει για την αξιολόγηση, την τρόικα, τις πολιτικές αντιπαραθέσεις. Η αθλητική για κάποιο σημαντικό ματς. Η lifestyle για το τι είπε η τάδε παρουσιάστρια. Πιάνεις το νόημα.

Μόλις ήρθε αυτή η προαναφερθείσα εξαετία, τα έποντα των πρώτων θέσεων άρχισαν να μπαίνουν στο μπλέντερ. Κάτω από τη συνάντηση Μητσοτάκη-Κουτσούμπα λόγου χάρη, θα έβλεπες τον τσακωμό του Λιάγκα με τη Μενεγάκη. Τυχαίο το παράδειγμα. Μετά θα έβλεπες τη νίκη του ΠΑΟ στο ντέρμπι με τον Ολυμπιακό. Λίγο πιο δίπλα τα πιο ωραία γυμνά της Σάσας Μπάστα. Όλα αυτά αφορούν κάθε είδους ιστοσελίδα. Απλώς η σειρά αλλάζει ανάλογα με το κοινό που έχει χτίσει.

Η έλευση του Survivor μετέτρεψε σε ακόμα μεγαλύτερο αχταρμά τα πράγματα. Ονόματα και περιεχόμενα που δεν θα μπορούσαν να συνυπάρξουν τόσο κοντά, χωρίς την κατάλληλη μετάβαση από το ένα στο άλλο, έγιναν γειτονάκια. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Ούτε απαραίτητα καλό. Σε απλές επισημάνσεις προβαίνω. Η απήχηση του Survivor και κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά έδωσαν προσανατολισμό. Στοιχηματίζω το σπίτι μου ότι αν είχες πρόσβαση στα Google Analytics 50 μεγάλων ιστοσελίδων, θα έβλεπες στη χειρότερη δεύτερο πιο δημοφιλές θέμα κάτι σχετικό. Μέσα στην 10αδα θα υπήρχαν άνετα 3-4. Το 45% του «μηνιαίου τζίρου» κάθε site θα είχε στην ούγια του το Survivor.

Ελάχιστα είναι τα μέσα που επέλεξαν να κρατηθούν έξω από όλη αυτή τη διελκυστίνδα. Από αυτά που γνωρίζω και διαβάζω, μόνο οι ιστοσελίδες εφημερίδων διατήρησαν την πορεία τους. Όσον αφορά σε ιστοσελίδες που δεν έχουν έντυπο αδερφάκι, στη γνώση μου υπάρχει μόνο το Jenny.gr που αν δεις την αρχική του δεν υπάρχει δράμι Μαχητών ή Διασήμων. Αυτή η μη υποταγή από την αρχισυντάκτρια Νίκη Χάγια και το υπόλοιπο team θέλει τεράστια μαγκιά. Πάνω απ΄όλα θέλει να σκεφτείς τον σεβασμό στους αναγνώστες που έχεις χτίσει όσο υπάρχεις. Σίγουρα υπάρχουν κι άλλες. Σίγουρα είναι κάτισχνη μειοψηφία.

Οι μεγαλύτερες ενημερωτικές ιστοσελίδες πάντως δεν είχαν καμία δυσκολία να αφεθούν στον χείμαρρο του Survivor. Όχι ότι έδειξαν ποτέ στο παρελθόν τους διαφορετικά σημάδια. Θηρευτές εύκολων και παροδικών clicks είναι.

Αναρτήσεις που αφορούν το ριάλιτι κατέχουν πλέον υψηλές θέσεις στις αρχικές σελίδες. Σε κάποια sites θα δεις μία πρώτη μούρη. Δίπλα και ισάξια (ου μην και ανώτερη) μιας έκτακτης εισφοράς ή μιας περικοπής συντάξεων ή έλλειψης βιβλίων σε σχολεία. Τα στεγανά έσβησαν, τα νούμερα υψώθηκαν και η ασυλία βασιλεύει.

O tempora o mores και δυστυχώς ή ευτυχώς, με τους καιρούς δεν μπόρεσε να τα βάλει κανείς. Εκείνοι πάντα θα θεριεύουν και ο αντίπαλος θα μικραίνει…