Πρέπει να έχεις μηδέν κρίση για να σταματάς τον συρμό και να απαιτείς αποβίβαση ενός σκύλου
Βρείτε μας στο

Βλέποντας το βίντεο από σταθμό του ηλεκτρικού όπου ο οδηγός του συρμού και διάφοροι άλλοι επιβάτες διαπληκτίζονται μεταξύ τους για το αν θα πρέπει ή όχι να αποβιβαστεί ένας σκύλος με τον ιδιοκτήτη του, ομολογώ πως μου βγήκε ένας θυμός. Βρισιές ξεπήδησαν στο κεφάλι μου.

Το άφησα όμως για λίγο να κοπάσει. Θα ήταν πολύ εύκολο να θέσει κανείς αποκλειστικά τον οδηγό υπεύθυνο. Όχι ότι δεν είναι καθόλου. Δεν είναι όμως ο μοναδικός. Από αυτό που φαίνεται στο βίντεο, διέκοψε την πορεία του συρμού του ηλεκτρικού που οδηγούσε και ακινητοποίησε την κυκλοφορία για περίπου 15 λεπτά. Κι όλο αυτό γιατί στο τελευταίο βαγόνι επέβαιναν ένας κύριος με το σκυλί του.

Δε μιλάμε για κάποιο σκυλί που είναι επίφοβο ή μη εκπαιδευμένο. Μιλάμε για μια ήρεμη ράτσα και έναν σκύλο που στο βίντεο φαίνεται ότι το μόνο κακό που θα μπορούσε να προξενήσει είναι κάποιο αλλεργικό με τις τρίχες του. Ούτε πρόκειται για ένα γεμάτο βαγόνι που η παρουσία του σκύλου επιβάρυνε τους επιβαίνοντες.

Η αλήθεια είναι πως ο κύριος με τον σκύλο δεν πληρούσε τους κανόνες που υπάρχουν αναρτημένοι στο σάιτ της ΣΤΑΣΥ. Τουλάχιστον αυτό μπόρεσα να δω από το βίντεο.

Χαρακτηριστικά οι κανόνες αναφέρουν:

«Η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς με οδικά μέσα και μέσα σταθερής τροχιάς επιτρέπεται, με ευθύνη του επιβάτη και κατά την κρίση του οδηγού ή άλλου εντεταλμένου προσωπικού του μεταφορέα ανάλογα με τις συνθήκες πληρότητας του οχήματος/συρμού και την ασφάλεια των επιβατών (με εξαίρεση τους σκύλους βοηθείας), εφόσον:

  • Είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς, κλειστού τύπου, διαστάσεων έως 70 εκ. x 40 εκ. x 50 εκ. για την περίπτωση των τακτικών αστικών γραμμών.
  • Συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχό τους.
  • Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του ζώου φέρει το ατομικό βιβλιάριο υγείας – διαβατήριο του ζώου.
  • Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του ζώου βρίσκεται πλησίον αυτού και μεριμνά για τη μη πρόκληση τραυματισμού ή όχλησης άλλων επιβατών.
  • Τα τοποθετούν στους ελεύθερους χώρους των οχημάτων/συρμών, εκτός των διαδρόμων, των σημείων εισόδου-εξόδου των επιβατών και επικύρωσης των εισιτηρίων ούτως ώστε να μη διακυβεύεται η ασφαλής μετακίνηση των υπόλοιπων επιβατών».

Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν πληροί όλα τα παραπάνω ή έστω τα βασικά. Οκ, δεκτό. Όμως είναι από τις περιπτώσεις που πρέπει να λειτουργήσει η κοινή λογική. Δεν ενοχλούσε κανέναν, ήταν σταθερό, δεν έκανε την ανάγκη του και γενικώς ήταν μια διακριτική παρουσία στο βαγόνι. Να κάνεις παρατήρηση στον ιδιοκτήτη του γιατί δεν υπάκουσε στους κανόνες; Ναι.

Σφήνωσαν τα πόδια στο χειριστήριο: Το θαύμα της πτήσης BA5390 που ο πιλότος κρεμόταν 20' στο κενό (Pics)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Σφήνωσαν τα πόδια στο χειριστήριο: Το θαύμα της πτήσης BA5390 που ο πιλότος κρεμόταν 20′ στο κενό (Pics)

Να σταματήσεις την κυκλοφορία για 15 λεπτά ενώ δεν υφίσταται πρακτικά λόγος; Είναι δείγμα μηδενικής κρίσης. Όχι μόνο από τον οδηγό, που αυτός είναι κι έρμαιος των λανθασμένων και γενικών κανόνων της ΣΤΑΣΥ. Αλλά κυρίως από όσους μπορεί να του το μετέφεραν και να ζήτησαν εξίσου την αποβίβαση του σκύλου.

Είναι απόλυτα δεκτό ότι δεν μπορούν όλοι να τα πάνε καλά με τα ζώα και δεν υποχρεούνται να τα έχουν στο βαγόνι τους μη ελεγχόμενα. Γι΄αυτό ίσως είναι πολύ επιτακτική η ανάγκη να προωθηθεί η πρόταση που είχαν θέσει προ δύο ετών 26 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για ύπαρξη ξεχωριστού βαγονιού για τα κατοικίδια ή έστω η πληρωμή ενός συμβολικού εισιτηρίου, όπως συμβαίνει σε αρκετές πόλεις του εξωτερικού.