«Τα σούπερ μάρκετ των φτωχών»: Ο νέος παίκτης που αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά
Επικαιρότητα

«Τα σούπερ μάρκετ των φτωχών»: Ο νέος παίκτης που αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά

Ο βρετανικός κολοσσός φέρνει το "Όλα ένα ευρώ" στην ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ

Στα μέσα της εβδομάδας που μας πέρασε, γράφαμε και γραφόταν εν γένει στο διαδίκτυο πως οι μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ έχουν εκπονήσει ένα στρατηγικό πλάνο για να προσαρμοστούν στο παρόν και το μέλλον.

Αυτό σήμαινε μια σειρά από αλλαγές στην τοποθέτηση των προϊόντων, στη συνεργασία με τους μεσάζοντες και τους παραγωγούς, στους χώρους, στα ίδια τα παρεχόμενα προϊόντα και τα υλικά που φτιάχνονται και συσκευάζονται και τέλος στη σχέση με τον καταναλωτή. Όχι τον καταναλωτή ως σύμβολο, αλλά πρακτικά τον κάθε καταναλωτή.

Εκτός απ΄αυτά όμως, οι πληροφορίες ανέφεραν πως υπάρχουν ξένοι “παίκτες” που φέρονται διατεθειμένοι να μπουν στην ελληνική αγορά και να οδηγήσουν σε μια αλλαγή της λειτουργίας των σούπερ μάρκετ και στην προσαρμογή τους σε καταστήματα τύπου TESCO.

Και μπορεί αυτή η βρετανική αλυσίδα να μην είναι που μπαίνει στην ελληνική αγορά – προς το παρόν – αλλά είναι μια άλλη εκ Βρετανίας ορμώμενη αλυσίδα που σχεδιάζει να προσφέρει κάτι καινούργιο ως το 2024. Ο λόγος για την Poundland, που, όπως λέει και το όνομα της, είναι η γη της μίας λίρας.

Τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών», όπως αποκαλούνται, το αντίστοιχο “όλα ένα ευρώ” που έχουμε εδώ σε μαγαζιά που έχουν κυρίως οικιακά είδη και πράγματα που δεν βρίσκεις σε ένα σούπερ μάρκετ.

Το Poundland αφορά στο μεγαλύτερο βαθμό τρόφιμα και σε δεύτερο βαθμό προϊόντα αισθητικής, μικρά εξαρτήματα, χρηστικά αντικείμενα για ηλεκτρονικές συσκευές όπως dvds ταινιών, μπαταρίες και είδη γραφείου. Μιλάμε για συνολικά 3500 ετικέτες, με τις 1000 να είναι στον τομέα τροφίμων και ποτών.

«Τα σούπερ μάρκετ των φτωχών»: Ο νέος παίκτης που αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά

Όσον αφορά στα τρόφιμα είναι που θα φέρει την ουσιαστική νέα πρόταση προς το ελληνικό κοινό. Με τα ειδησεογραφικά μέσα να αναφέρουν πως η Poundland και η θυγατρική της η PEP&CO σκοπεύουν να ανοιχτούν επιχειρηματικά στην ανατολική, κεντρική και νότια Ευρώπη με στόχο να αυξήσουν τον τζίρο τους, η Poundland θέλει να μυήσει τους Έλληνες λιανεμπόρους στους κανόνες του φθηνού λιανεμπορίου, όπου σε αυτή την πλευρά της Ευρώπης δεν είναι τόσο ανεπτυγμένο.

Δεν είναι πάντως ξεκάθαρο ακόμα αν η παρουσία στην Ελλάδα που θα γίνει ως το 2024 θα αφορά και την PEP&CO που ασχολείται περισσότερο με την ένδυση.

Η Poundland έχει σχεδόν 30 χρόνια παρουσίας στον χώρο και τα έσοδα της ξεπερνούν τα 3 δισεκατομμύρια λίρες το χρόνο. Μέχρι το 2010 είχε την λογική της μιας λίρας σε όλα τα προϊόντα, αλλά στην πορεία άλλαξε το κόνσεπτ σε ένα εύρος τιμών από λιγότερο της μιας λίρας μέχρι τις 4 λίρες.

Και πάλι όμως είναι μια πολύ συμφέρουσα πρόταση. Είναι εμφανές πως το καταναλωτικό κοινό που θέλει να προσελκύσει αφθονεί εδώ στην Ελλάδα, παρά το ότι έχει κάνει άνοιγμα και σε μεγαλύτερα πορτοφόλια με την παρουσία της σε εμπορικά κέντρα.

Αυτή τη στιγμή η Poundland έχει πάνω από 860 καταστήματα σε Βρετανία και Ιρλανδία και το πρώτο πλάνο μιλάει για σχεδόν 300 νέα στις νέες αγορές που θέλει να επεκταθεί. Αυτό που θα έχει ενδιαφέρον έγκειται στο πώς θα πετύχει να μειώσει το κόστος των προϊόντων και αν αυτά θα περιλαμβάνουν και πολλές ετικέτες από την εξωτερική παραγωγή.

Θα είναι μια στοχευμένη συμφωνία με τους εδώ παραγωγούς και μια συνεργασία στη μείωση του κόστους παραγωγής ή το κόστος θα πέσει με άλλου είδους κινήσεις που αφορούν τη συσκευασία ή την μείωση των μεσαζόντων..;