Το φετινό GNTM ήταν μια παραγωγή μακριά από την ελληνική τηλεόραση
Βρείτε μας στο
Επικαιρότητα

Το φετινό GNTM ήταν μια παραγωγή μακριά από την ελληνική τηλεόραση

Έχουμε να προσάψουμε πολλά στη φετινή έκδοση του ριάλιτι, αλλά σε επίπεδο τηλεοπτικής παραγωγής απείχε πολύ απ΄οτιδήποτε άλλο έχουμε δει.

Αν κάτσουμε να μετρήσουμε πόσα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν ακολουθηθεί διαφορετικά στο GNTM 2 και πόσα θα μπορούσαν να είχαν προβληθεί λιγότερο ή περισσότερο, θα χαθεί το μέτρημα.

Για παράδειγμα, η φετινή εκδοχή δεν δημιούργησε καθόλου καλή εικόνα για τη γυναίκα και δη για μια γυναίκα στο χώρο της μόδας. Κι αυτό σίγουρα δε μπορεί να είναι αλήθεια. Μέσα σε αυτούς τους 4 μήνες ακούστηκαν πολλά λάθος πράγματα, αποτυπώθηκαν κάποιες κοπέλες με τρόπο που ίσως να μην τους αξίζει και γενικώς καταπατήθηκε με σχεδόν βάναυσο τρόπο η πολιτική ορθότητα.

Από την άλλη, αν επιχειρήσει κανείς να αφήσει απ΄έξω αυτά τα κομμάτια που ήταν σαφώς επιλογές της παραγωγής και σε επίπεδο τηλεθέασης απέδωσαν, υπάρχει κάτι που το GNTM 2 πέτυχε σε εξελιγμένο βαθμό σε σχέση και με το προηγούμενο τόσο καθηλωτικό ριάλιτι, δηλαδή το Survivor της πρώτης χρονιάς στον ΣΚΑΪ.

Μπορεί το GNTM 2 να μην είχε τα 70άρια αυτού του συγκρίσιμου μεγέθους, αλλά από το 2017 έχουν αλλάξει πολλά στα τηλεοπτικά ειωθότα και έχει αναπτυχθεί μια νέα εμπειρία στο δυναμικό των καναλιών και των παραγωγών τους. Για να το πούμε πιο κατανοητά και σχηματικά, οι τελικοί του The Voice στον ΑΝΤ1 που ήταν φαντασμαγορικοί, χάνουν από τον τελικό και τη συνολική παραγωγή του GNTM 2.

Το όλο φετινό στήσιμο και η διάθεση της παραγωγής να επενδύσει για να πάρει πίσω κι όχι, όπως συνηθίζουν στα κανάλια, να περιμένει να πάρει με την ελάχιστη δυνατή επένδυση, παραπέμπουν σε διεθνείς παραγωγές και θα μπορούσε κάλλιστα να σταθεί στην αμερικάνικη τηλεόραση για παράδειγμα. Γιατί αυτό που επετεύχθη στην ελληνική εκδοχή ήταν με ένα Χ δυναμικό, ενώ στην Αμερική θα διέθεταν τουλάχιστον 2Χ, ου μην και 3Χ σε άτομα.

Αν δεν υπήρχαν οι Άγριες Μέλισσες να γίνουν ο θεμέλιος λίθος της μυθοπλασίας για φέτος, λογικά το GNTM 2 θα ήταν με τεράστια διαφορά το πρόγραμμα της χρονιάς και σε αυτό θα είχε συντελέσει το ζήτημα της παραγωγής εξίσου με τη συνθήκη του ριάλιτι.

Κι αυτό που δείχνουν στο Star τόσο στο GNTM όσο και στο MasterChef είναι πως αντιλαμβάνονται ότι τίποτα δεν μπορεί να είναι για πάντα πετυχημένο, γι΄αυτό φροντίζουν να κάνουν πιο σίγουρα τα βήματά τους και να μην πέφτουν στην παγίδα που έπεσε ο ΣΚΑΪ με το πρώτο Survivor. Ως προς το GNTM τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη. Ακόμα κι οι επιλογές των κοριτσιών φαντάζουν τώρα ως στρατηγικές κι όχι τυχαίες. Κάθε μία είχε να προσδώσει κάτι σε αυτό το οικοδόμημα που οραματιζόταν η παραγωγή.

Αν υπήρχαν αντίστοιχα Emmy για την ελληνική τηλεόραση ή αν στα αμερικάνικα Emmy υπήρχε κατηγορία ξενόγλωσσου τηλεοπτικού, τότε η ελληνική πρόταση θα μπορούσε άνετα να είναι το GNTM 2. Σκηνοθετικά, σε επίπεδο μοντάζ, στην αυξομείωση του ενδιαφέροντος, στο κομμάτι του promo, με οποιονδήποτε τηλεοπτικό όρο κι αν αναμετρηθεί δηλαδή, παίρνει κάτι πολύ κοντά στο άριστα.

Φυσικά εκτός εξίσωσης δεν μπορούν να μείνουν οι κριτές και οι δύο κυρίες που διετέλεσαν ως coaches, αφού όλοι τους έχουν ένα στάτους, έχουν το know how, έχουν διεθνείς εμπειρίες και αυτό το στοιχείο το έφεραν στο ριάλιτι.

Συνολικά, το GNTM 2 είναι ο ένας από τους δύο πυλώνες που ανέβασαν και ανεβάζουν το στάτους του Star από ένα κανάλι τριτοτέταρτης δύναμης που ήταν ως το 2015, σε ένα κανάλι που διεκδικεί πρωτιές και δημιουργεί περιεχόμενο που θρέφει άλλες εκπομπές και κανάλια!