Η αλήθεια είναι πως έχουμε μάθει αλλιώς: να πηγαίνουμε στον σταθμό Λαρίσης άγρια μεσάνυχτα συνήθως, να επιβιβαζόμαστε στον «Καρβουνιάρη» με ακόμα 465 άτομα (ανώτατη χωρητικότητα τραίνου τα 288), να θυμίζουμε σαρδέλες στην κονσέρβα έτσι ευχάριστα που καθόμαστε ο ένας δίπλα (ή και πάνω) στον άλλον, να κάνουμε στάσεις ανά 16 λεπτά σε κάθε χωριουδάκι («Ελάτε για Λιανοκλάδι παιδιά, Λ Ι Α Ν Ο Κ Λ Α Δ Ι ! ! !»), και μετά από 7 ωρίτσες και 25 λεπτά υπέροχου ταξιδιού να φτάνουμε στην Θεσσαλονίκη με μηδενική διάθεση για ζωή.
Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά, καθώς ο χρόνος έχει περιοριστεί στο 4ωρο, όμως έχει και… πιο κάτω.
Πώς θα σας φαινόταν, για παράδειγμα, αν σας λέγαμε πως υπάρχει μέσο που μπορεί να καλύψει τα 500 χιλιόμετρα σε 45 λεπτά και δε μιλάμε για αεροπλάνο; Θα μας κοιτούσατε σα να είχατε δει μόλις τον ΕΤ να σας ζητάει το κινητό για να κάνει μια κλήση στο σπίτι του- έτσι δεν είναι;
Κακώς. Γιατί, βλέπετε, υπάρχει το “Hyperloop”, το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 1200 χλμ/ ώρα (όχι, δεν έχει γίνει «τυπογραφικό» λάθος, όντως μιλάμε για χίλια διακόσια χιλιόμετρα ανά ώρα).
Τι είναι, όμως, το Hyperloop; Το απόλυτο επιχειρηματικό όνειρο του Αμερικανού Έλτον Μασκ, ο οποίος έχει παρουσιάσει εδώ και μια 7ετία τα σχέδιά του για ένα υπερηχητικό τραίνο το οποίο θα κινείται με ηλιακή ενέργεια στο εσωτερικό αγωγών, μέσα σε κενά αέρος.
Τα βαγόνια του ουσιαστικά θα είναι ευρύχωρες κάψουλες που θα χωράνε 20 το πολύ άτομα και ο στόχος του Μασκ είναι να συνδεθεί το Σαν Φρανσίσκο με την Καλιφόρνια στο εγγύς μέλλον, με το Hyperloop να καλύπτει τα 600 χιλιόμετρα που χωρίζει τα δύο μέρη σε κάτι λιγότερο από 65 λεπτά!
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Αμερικανός επιχειρηματίας το κόστος του εισιτηρίου θα είναι πολύ χαμηλό (μεταξύ 15 και 20 δολαρίων), ενώ το τραίνο θα μπορεί, πέραν των επιβατών, να μεταφέρει και κάθε είδους φορτίο- ακόμα και αμάξια- και να το παραδίδει με ασφάλεια στον τελικό προορισμό.
Όσο για την αίσθηση που θα έχει ο κάθε τολμηρός που θα βρεθεί εντός του… πυραύλου; Θα θυμίζει την αντίστοιχη των επιβατών ενός Μπόινγκ- όλα καλά, δηλαδή.
Το όραμα του Μασκ «υιοθέτησε» και ο Γκαμπριέλε «Μπίσοπ» Γκρέστα, με τον Ιταλό να ιδρύει το Hyperloop Italia (πάντα υπό την σκέπη, φυσικά, της αμερικανικής εταιρίας) και φιλοδοξεί να φέρει την συγκεκριμένη τεχνολογία και στη γείτονα χώρα.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Γκρέστα μέσα σε μια δεκαετία το τραίνο του μέλλοντος θα μπορεί να κάνει «ντεμπούτο» στην Ιταλία, ενώ το μακροπρόθεσμο σχέδιό του είναι μια γραμμή Ρώμης-Φλωρεντίας (281 χιλιόμετρα), με το ταξίδι να διαρκεί μόλις 30 λεπτά.
Βέβαια, μέχρι να γίνει το… Hyperlook Greece εμείς, και τα τρισέγγονά μας, θα έχουμε αποδημήσει εις Κύριον, όμως φανταστείτε την εικόνα του να μπαίνεις στον Σταθμό Λαρίσης, να σε χαιρετά ο ελεγκτής στις 10.33, πχ, και στις 11.22 να είσαι ήδη στο μετρό (ναι, θα ‘χει ολοκληρωθεί έως τότε) για Καλαμαριά.
Μαγεία…