Οι Ράδιο Αρβύλα εκμεταλλεύονται την καραντίνα και αλλάζουν το τοπίο των youtubers

Κόλπο γκρόσο του Κανάκη…

Οι Ράδιο Αρβύλα έχουν καταφέρει να γίνουν μια τηλεοπτική συνήθεια σε βαθμό που έγιναν σαν την τηλεόραση τη συσκευή. Τους αφήνεις να παίζουν στο background, περνάς καλά και κάνεις και τις δουλειές σου.

Κι ως τέτοια συνήθεια, η οποία δεν φτιάχτηκε και με τίποτα ευτελή υλικά, μα με αξιοπρέπει και διαρκή προσπάθεια για ειλικρίνεια, ήταν δεδομένο πως το κοινό θα ήθελε να τους ξαναδεί φέτος. Ειδικά μετά τα όσα συνέβησαν με τον ΣΚΑΪ, η αναμονή μετετράπη σε αδημονία.

Κι αν το πρώτο τους βίντεο ως youtubers βγήκε τσάτρα πάτρα και φαινόταν ότι βρίσκονται έξω από τα νερά τους, πέρασε ένα διάστημα 3-4 εβδομάδων στο οποίο προετοίμαζαν το πρώτο τους live και πήραν την απόφαση, εν μέσω καραντίνας, τα live να είναι καθημερινά. Μια ημέρα Αρβύλα με συγκεκριμένη σκαλέτα, τέσσερις ημέρες Βινύλιο με σενάριο “όπου μας βγάλει”.

Αυτές οι τρεις εβδομάδες όπου ο Αντώνης Κανάκης και η ομάδα του βρίσκονται κάθε βράδυ στις 22:00 στις επάλξεις του Youtube, είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια σύζευξη τηλεοπτικών εννοιών με το Youtube. Άλλωστε, κι οι ίδιοι γνωρίζουν ότι είναι boomers και βρίσκονται σε έναν κόσμο που τους είναι μακρινός σε πολλά, όμως δείχνουν μεγάλη προσαρμοστικότητα και διάθεση να μάθουν όλα τα κόλπα.

Έχοντας και την καθοδήγηση μιας εταιρείας που είναι η κορυφαία στην Ελλάδα σε επίπεδο διαχείρισης των Youtubers, την Digital Minds, οι Ράδιο Αρβύλα εκμεταλλεύονται στο έπακρο την καραντίνα και χτίζουν ένα πολύ ιδιαίτερο κοινό με ταχύρρυθμα βήματα, ενώ όσο εκπαιδεύονται κι οι ίδιοι στα κόλπα εκπαιδεύουν και το κοινό τους. Με λίγα λόγια, είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν τα πάντα στο Youtube ως προς την Ελλάδα και να προσφέρουν και κάποιες κατευθύνσεις σε γνωστούς, από καιρό εδραιωμένους και επιτυχημένους youtubers.

Πρώτα και κύρια, αν το δούμε σε απόλυτους αριθμούς, ο Αντώνης Κανάκης και η παρέα του έχουν πιάσει προβολές που η πλειονότητα των Youtubers θα ζήλευε. Δεν είναι μόνο το πρώτο Ράδιο Αρβύλα που έκανε μέσα σε μια εβδομάδα 800.000 προβολές, αλλά και το δεύτερο που μέσα σε 4-5 ημέρες έκανε μισό εκατομμύριο και το τρίτο που μέχρι την Πέμπτη είχε ήδη καβατζάρει τις 300.000.

Κάποιος γνώστης αυτής της αγοράς αντιλαμβάνεται πως στα ελληνικά δεδομένα τέτοιοι αριθμοί αγγίζουν την κορυφή, αφού δεν υπάρχουν πάνω από 2-3 youtubers που πιάνουν τέτοια νούμερα. Κι αυτοί όμως χρειάζονται τουλάχιστον μια εβδομάδα και βάλε, ανάλογα το περιεχόμενο του βίντεο. Ο Κοψιάλης για παράδειγμα είχε δύο σούπερ επιτυχημένα βίντεο στο youtube, που ξεπέρασαν το 1.5 μύριο, επειδή είχε δύο πολύ καυτά ονόματα, όπως την Τούνη.

Υπάρχει όμως ακόμα ένα πλεονέκτημα των Αρβύλα για να δημιουργήσουν ένα τρομερά συμπαγές δέσιμο με το κοινό, την λεγόμενη πιστότητα. Έχουν τα μέσα να παράγουν υλικό σε πολύ πιο συχνή βάση από κάθε άλλον youtuber, ενώ έχουν και μπόλικο υλικό απ΄αυτό που ετοίμαζαν για την τηλεοπτική εκπομπή εφόσον ξεκινούσαν στον ΣΚΑΪ.

Αν δηλαδή δει κανείς τα νούμερα που κάνουν οι 4 εκπομπές Βινυλίου, θα θεωρήσει πως υπερβάλλουμε και πως δεν πρόκειται για τρελά νούμερα. Κι όμως πρόκειται, γιατί τα 80.000 views για μια καθημερινή εκπομπή είναι πολλά. Δημιουργείται διασπορά από τόσο υλικό. Αν έμεναν σε μια εκπομπή την εβδομάδα, τότε ενδεχομένως να βλέπαμε άνετα εκατομμύρια προβολών.

Σίγουρα οι παρούσες συνθήκες είναι ιδιαίτερες και ευνοούν, όμως τους παρέχεται η ευκαιρία να δημιουργήσουν μια βάση από ένα κοινό που – κι αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα – δεν το συμπεριλαμβάνει κανένας άλλος youtuber.

Δεν είναι άγνωστο πως οι youtubers απευθύνονται σε ένα κοινό κατά βάση κάτω από τα 30, με πολλούς να έχουν ως στόχευση το 15-24 λ.χ.

Την ίδια στιγμή οι Ράδιο Αρβύλα πήραν σίγουρα μερίδιο απ΄αυτό το κοινό, αλλά έφεραν και στον κόσμο του youtube τους over 40-45. Πρόκειται για ένα κοινό που δεν είναι μαθημένο σε τέτοιο κόνσεπτ και που ενδεχομένως να μην έβρισκε τον εαυτό του σε κανέναν από τους υπάρχοντες youtubers. Πρόκειται εν ολίγοις για ένα διαδικτυακό κανάλι όπου οι digital natives υποδέχονται τους digital immigrants και συνθέτουν ένα μείγμα κοινού με πολλαπλά οικονομικά οφέλη για την παραγωγή των εκπομπών.

Αυτό, τόσο από την οπτική της δυναμικής της εκπομπής όσο και με διαφημιστικούς όρους είναι κάτι που μόνο οι Ράδιο Αρβύλα μπορούν να διαθέτουν στη φαρέτρα τους. Κι όλα αυτά είναι μια απλή ανάγνωση των αριθμών, των δεδομένων. Δεν μπαίνουμε καν στο κομμάτι του τι περιεχόμενο προσφέρουν, αν έχουν μπορέσει να εξελιχθούν, αν αυτό αρέσει ή όχι. Αυτά είναι κρίσεις ατομικές και υποκειμενικές, γι΄αυτό και δεν μπαίνουν στην κουβέντα.

Αν μπορώ να καταθέσω μια άποψη επ΄αυτού, έχοντας δει τις περισσότερες εκπομπές ώστε να μπορώ να εντοπίσω και το ηλικιακό κομμάτι του κοινού που προαναφέρθηκε, το Βινύλιο είναι ξεκάθαρα το όχημα της ψυχαγωγίας για τον Κανάκη και την παρέα του, ταιριάζει πολύ περισσότερο στην έννοια του Youtube. Το Ράδιο Αρβύλα είναι λογικό να μην έχει άλλο ταβάνι μετά από 14 χρόνια, όμως παραμένει άπταιστο παράγωγο των ανθρώπων του. Κι αυτή η κρίση βέβαια είναι πρώιμη, αφού μιλάμε για ανθρώπους που είναι youtubers σκάρτο ενάμιση μήνα.

Τέλος, είναι επίσης τρομερά σημαντικό πως είναι οι μόνοι που μπορούν να δώσουν ζωντανές εκπομπές σε τέτοια συχνότητα. Κι είναι σημαντικό γιατί από μόνο του το κόνσεπτ «45άρηδες τηλεορασάκηδες γίνονται youtubers» είναι hit.

Ίσως λοιπόν ο Αντώνης Κανάκης θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά αν χρειάζεται να επιστρέψει ξανά στην τηλεόραση, που είναι λογικό να μην έχει να τον ενθουσιάσει, ενώ την ίδια στιγμή στο Youtube η αρχή δείχνει ένα πεδίο δόξης λαμπρό που το χαρακτηρίζει ένα πολύ στέρεο έδαφος!