Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο κορωνοϊός έφερε αναγκαστικά κοσμογονικές αλλαγές στον τρόπο ζωής των Ελλήνων που σε μεγάλο βαθμό υπάκουσαν στα μέτρα περιορισμού και κοινωνικής απομόνωσης, διαφοροποιώντας ακόμη και απλές συνήθειες της καθημερινότητάς τους.
Ένα από τα ερωτήματα που προέκυψαν έκτοτε ήταν και το κατά πόσο αυτές οι αλλαγές θα παγιοποιούνταν και στην μετά την πανδημία εποχή ή εάν καθώς τα μέτρα θα χαλάρωναν θα επιστρέφαμε ως λαός στον προηγούμενο τρόπο ζωής μας.
Για κάποια από αυτά τα ζητούμενα οι απαντήσεις έχουν δοθεί και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πραγματικά εντυπωσιακές, ανάλογες με την αύξηση του κύκλου εργασιών που γνώρισαν συγκεκριμένοι κλάδοι, με αυτόν των on line πωλήσεων των σούπερ μάρκετ να ξεχωρίζει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από έρευνα της Convert Group, τα νούμερα προκαλούν ίλιγγο και δείχνουν ξεκάθαρα πως δεν πρόκειται για μια φευγαλέα τάση με κοντινή ημερομηνία λήξης αλλά για μια σαφή διαφοροποίησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών που ευκαιρίας δοθείσης κράτησαν τα… καλά της καραντίνας, διευκολύνοντας τις ζωές τους.
Μόνο την εβδομάδα μεταξύ 15 και 21 Ιουνίου η αύξηση των on line πωλήσεων άγγιξε το 151%, ενώ την αμέσως προηγούμενη ξεπέρασε το 190% και τις πρώτες επτά μέρες του ίδιου μήνα έφτασε το 167%! Τα στοιχεία προφανώς υπολείπονται εκείνων του Μαρτίου, όπου για ορισμένες εβδομάδες υπήρξε αυξητική τάση της τάξης του 501% (!), αλλά φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκείνη την περίοδο τα μέτρα καραντίνας ήταν πολύ αυστηρά, με αποτέλεσμα οι αγορές με φυσική παρουσία στα καταστήματα να είναι πολύ χαμηλότερες, σχεδόν μηδενικές.
Δεν χρειάζονται τρομερές αναλύσεις και γνώσεις για να αντιληφθεί κανείς ότι αυτή η πρωτοφανής αύξηση οφείλεται στον κορωνοϊό. Αρκεί να κάνει τις συγκρίσεις με την προ COVID-19 εποχή όταν η αύξηση ίσα που έφτανε στο 4% τον Φεβρουάριο, αποδεικνύοντας ότι χρειαζόταν ένα κοσμογονικό γεγονός για να ταρακουνήσει τους Έλληνες, όπως και τελικά συνέβη.
Τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών δείχνουν ότι πλέον ένας στους δύο Έλληνες χρήστες διαδικτύου χρησιμοποιούν πλέον συστηματικά τις on line αγορές, σε αντιδιαστολή με το 2019, όπου μόλις ένας στους πέντε είχε υιοθετήσει αυτή τη συμπεριφορά. Επιπλέον, οι μισοί από αυτούς εκτιμάται ότι θα διατηρήσει την ίδια αγοραστική συμπεριφορά στο μέλλον, παραγγέλνοντας προϊόντα από σούπερ μάρκετ για παράδοση κατ’ οίκον και το ίδιο ποσοστό ενημερώνεται μέσω διαδικτύου για προσφορές και εκπτώσεις.
Τα νούμερα αυτά, αν και είναι εντυπωσιακά από μόνα τους, γίνονται ακόμη σημαντικότερα αν προσθέσουμε ότι σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι τηλεφωνικές παραγγελίες…