Ο ανταγωνισμός περνάει σε άλλο επίπεδο: Έρχονται τα «ρωσικά Lidl» και στην Ελλάδα

Νέος παίκτης στην αγορά και ακολουθούν και άλλοι...

Θέμα χρόνου είναι –αν επιβεβαιωθούν τα δημοσιεύματα στον σερβικό Τύπο- η έλευση και στην Ελλάδα της αλυσίδας «Mere», που είναι γνωστά ως τα «ρωσικά Lidl», προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες ανάλογα με εκείνα της γερμανικής αλυσίδας.

Πρόκειται για μια εταιρεία με τεράστιο κύκλο εργασιών, που κατάφερε να κερδίσει ηγετική θέση στην αχανή αγορά της χώρας και τα τελευταία χρόνια επενδύει στην ανάπτυξή της στο εξωτερικό, «αντιγράφοντας» επί της ουσίας το μοντέλο της Lidl. Δηλαδή κυρίως μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και όχι επωνύμων, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις όσο το δυνατόν πιο χαμηλές τιμές τις οποίες εξασφαλίζει μέσω συμφωνιών με μικρότερους παραγωγούς και προμηθευτές.

«Σύντομα κοντά σας», γράφει σε άπταιστα ελληνικά το site της αλυσίδας που έχοντας μπει ήδη δυναμικά σε χώρες όπως η Γερμανία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Λετονία, η Λιθουανία, η Εσθονία και η Κίνα, επεκτείνεται σε αγορές όπως αυτές της Ελλάδας, της Πορτογαλίας, της Γαλλίας, των  ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά και άλλες σε άλλες χώρες, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία στον επίσημο ιστότοπό της.

Ήδη περισσότερα από 1.200 σούπερ μάρκετ είναι ενεργά σε διάφορα σημεία του κόσμου και στοίχημα των Ρώσων είναι να καταφέρουν να «στεριώσουν» και στην πατρίδα μας, όπου είναι αλήθεια πως ο κλάδος έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια σημαντική κρίση, ενώ στο παρελθόν το περιβάλλον έχει αποδειχθεί όχι πολύ ευνοϊκό για τους ξένους επενδυτές. Χαρακτηριστικότερο ίσως όλων είναι και το τελευταίο –χρονικά- τέτοιο παράδειγμα να είναι εκείνο της Aldi, επίσης γερμανικών συμφερόντων.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ως το 2024 είναι πολύ πιθανό να δούμε στην Ελλάδα και μια άλλη, εκ Βρετανίας ορμώμενη αλυσίδα που σχεδιάζει να προσφέρει κάτι καινούργιο. Ο λόγος για την Poundland, που, όπως λέει και το όνομα της, είναι η γη της μίας λίρας.

Τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών», όπως αποκαλούνται, το αντίστοιχο όλα ένα ευρώ που έχουμε εδώ σε μαγαζιά που έχουν κυρίως οικιακά είδη και πράγματα που δεν βρίσκεις σε ένα σούπερ μάρκετ. Το Poundland αφορά στο μεγαλύτερο βαθμό τρόφιμα και σε δεύτερο βαθμό προϊόντα αισθητικής, μικρά εξαρτήματα, χρηστικά αντικείμενα για ηλεκτρονικές συσκευές όπως dvds ταινιών, μπαταρίες και είδη γραφείου. Μιλάμε για συνολικά 3500 ετικέτες, με τις 1000 να είναι στον τομέα τροφίμων και ποτών.

Οι νέοι παίκτες ασφαλώς μπαίνουν σε ένα περιβάλλον άκρως ανταγωνιστικό καθώς εκτός από τις ελληνικές αλυσίδες θα έχουν να ανταγωνιστούν και τα…original Lidl που κατόρθωσαν να προσφέρουν εκείνο το πακέτο «ποιότητας-τιμής» το οποίο έκανε «κλικ» στο καταναλωτικό κοινό. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχουν αποκτήσει φανατικό κοινό που δεν τα αλλάζει.

Η συγκεκριμένη γερμανικών συμφερόντων εταιρεία κέρδισε σε μεγάλο βαθμό συμπάθειες χάρη στην στροφή της σε ελληνικά προϊόντα και προμηθευτές, γεγονός που ενίσχυσε το προφίλ της, με αποτέλεσμα να θέσει εκτός παιχνιδιού οποιονδήποτε επιχείρησε να αμφισβητήσει την κυριαρχία της. Το σίγουρο πάντως είναι ότι τελικός νικητής θα είναι ο Έλληνας καταναλωτής, που λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού θα μπορεί να απολαμβάνει ποιοτικά προϊόντα σε ακόμη πιο προσιτές τιμές.