Covid free και…πριν τον κορωνοϊό: Το νησί που δεν θυσίασε τις ομορφιές του για τον μαζικό τουρισμό, φέτος δικαιώνεται
Βρείτε μας στο

Το φετινό καλοκαίρι ήταν δύσκολο και δεν είχε σχέση με τα προηγούμενα. Την ώρα που ο πλανήτης παρέμενε χτυπημένος από την πανδημία του κορωνοϊού ήταν βέβαιο ότι η νέα τουριστική πραγματικότητα θα απαιτούσε νέες ιδέες και προτάσεις. Και η Σέριφος αυτό έκανε.

Το «πείραμα» της διαφορετικής διαφημιστικής καμπάνιας που στόχευε στον εσωτερικό τουρισμό πέτυχε και το αποτέλεσμα ήταν να σαρώσει από Έλληνες την ώρα που άλλα παραδοσιακά μεγαθήρια του τουρισμού μετρούσαν τις πληγές τους.

Σαν έτοιμη από… καιρό για να αντιμετωπίσει μια ιδιαίτερη συνθήκη υγειονομικής κρίσης, η Σέριφος είχε το συγκριτικό πλεονέκτημα (πέραν της εγγύτητας με την Αθήνα) να προβάλλει την αγνή και ήπιας τουριστικής ανάπτυξης πλευρά της, επικοινωνώντας το αίσθημα ασφάλειας που είχαν ανάγκη να νιώσουν οι εν δυνάμει επισκέπτες της. Στην προσπάθειά τους να κρατήσουν το χαρακτήρα του νησιού αναλλοίωτο, οι υπεύθυνοι είχαν λάβει μέτρα που αξιοποίησαν σε διαφημιστικό επίπεδο για να προσελκύσουν κόσμο:

«Αγαπάμε τη Σέριφο. Έτσι κι αλλιώς. Και επιλέγουμε με κάθε τρόπο να την κρατήσουμε όσο πιο “ανέγγιχτη” γίνεται», αναφερόταν στη σχετική ιστοσελίδα της κοινής πρωτοβουλίας των τριών αρμόδιων φορέων του νησιού (του Δήμου, του Συλλόγου Εμπόρων και Επαγγελματιών και του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων), το σλόγκαν της οποίας ήταν το «Θα μείνει μεταξύ μας».

Εξηγώντας, οι φορείς του τουρισμού του νησιού, τόνιζαν, ότι «είναι επιλογή μας να μην έχουμε ξαπλώστρες και οργανωμένες παραλίες. Για να μπορούμε να απολαμβάνουμε την ομορφιά και την ιδιωτικότητα με 72 διαφορετικούς τρόπους στη θάλασσα. Είναι επιλογή μας να φτιάξουμε καταλύματα μικρής χωρητικότητας και σε απόσταση μεταξύ τους. Για να μην “τραυματίσουμε” την παραδοσιακή αρχιτεκτονική.

Είναι επιλογή μας να έχουμε μικρούς χώρους εστίασης και διασκέδασης. Γιατί πιστεύουμε ότι το τοπίο είναι ο πρωταγωνιστής και όχι οι τεράστιες κατασκευές. Είναι επιλογή μας να κρατήσουμε τα σοκάκια και τα μονοπάτια όπως ήταν, για να μπορεί κανείς να βιώνει την επαφή με τη φύση απερίσπαστα. Όλα αυτά ήταν επιλογές μας και πριν την υγειονομική κρίση. Γι’ αυτό και απευθυνόμαστε σε όσους πιστεύουν το ίδιο για το πώς θέλουν να είναι το νησί που πάνε διακοπές. Γι’ αυτό και όποιος επιλέξει τη Σέριφο για το καλοκαίρι μπορεί να νιώσει όσο πιο ασφαλής θέλει. Αυτός ο τρόπος χρειάζεται να “μείνει μεταξύ μας”!».

Το πείραμα του «Θα μείνει μεταξύ μας» πέτυχε και με το παραπάνω και απέδειξε ότι ακόμα και στα δύσκολα όταν υπάρχει σχέδιο όλα μπορούν να γίνουν. Ακόμα και σε μια τουριστική σεζόν με νούμερα που σοκάρουν.

Πρόστιμο 3.000 ευρώ κι αφαίρεση άδειας : Αν φεύγεις για 3ήμερο Καθαράς Δευτέρας, κόψε αυτήν την συνήθεια στο αμάξι
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Πρόστιμο 3.000 ευρώ κι αφαίρεση άδειας : Αν φεύγεις για 3ήμερο Καθαράς Δευτέρας, κόψε αυτήν την συνήθεια στο αμάξι

Ξέρω τι (δεν) έκανες φέτος το καλοκαίρι

Μόνο θλίψη προκαλούν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας σχετικά με τα έσοδα που είχε η χώρα φέτος από τον τουρισμό τον μήνα Ιούλιο, όταν και η κυβέρνηση έλαβε την δύσκολη και αμφιλεγόμενη απόφαση για άνοιγμα των συνόρων και είσοδο των τουριστών στην χώρα.

Στη ζυγαριά μπήκαν από την μία πλευρά η οικονομία και από την άλλη η υγεία, αλλά φαίνεται πως χαμένες βγήκαν και οι δύο. Για το υγειονομικό σκέλος της ιστορίας τα νούμερα παραμένουν αδιάψευστοι μάρτυρες, με την κατάσταση πλέον να είναι οριακή και σαφώς πολύ χειρότερη σε σχέση με το πρώτο ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ τώρα έρχεται η επιβεβαίωση ότι ούτε στην οικονομία υπήρξε ουσιαστικό θετικό αντίκρισμα.

Τα συνολικά έσοδα από την τουριστική δραστηριότητα τον περασμένο Ιούλιο ανήλθαν στα 577 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μια τρομακτική μείωση η οποία αγγίζει το 85%, καθώς το ίδιο χρονικό διάστημα την περασμένη χρονιά (2019) έφταναν τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ…

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει κανείς συγκρίνοντας και τα στοιχεία του πρώτου επταμήνου του 2020, αφού το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου τα έσοδα ανήλθαν σε 1,25 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 9,1 δισεκατομμυρίων το 2019, σημειώνοντας μια μείωση που έφτασε στο 86,2%.

Με βάση όλα τα παραπάνω, μοιάζει ανέφικτος ακόμη και ο αρχικός στόχος των 3 δις μέσα στο 2020, αφού μέσα στον Αύγουστο που πάντα ήταν ο πιο εμπορικός τουριστικός μήνας, ήδη είχε πετάξει το… πουλάκι, καθώς ήρθε το τελειωτικό χτύπημα με την απόφαση της κυβέρνησης της Μεγάλης Βρετανίας να θέτει τους επιστρέφοντες από τα ελληνικά νησιά σε καραντίνα.

Αν κάτι κρατάμε από την φετινή καταστροφική χρονιά είναι ότι τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μελετημένο σχέδιο. Και δυστυχώς αποδείχτηκε στην πράξη ότι κάποια νησιά (όπως η Σέριφος) είχαν πολύ καλύτερο σχέδιο από εκείνο του υπουργείου τουρισμού…