Είναι τόσο παράδοξες οι εποχές που βιώνει η ανθρωπότητα σε παγκόσμιο επίπεδο που το τελευταίο που μπορεί κανείς να κατανοήσει ή να προβλέψει με απόλυτη σιγουριά είναι οι οικονομικοί κανόνες που διαμορφώνονται. Ειδικά στον χώρο του κινηματογράφου και του θεάματος εν γένει, με τις αίθουσες κινηματογράφου και τις θεατρικές αίθουσες να βιώνουν τρομακτική κρίση και την online παρακολούθηση δημιουργιών να διαμορφώνει ένα νέο κοινό, οι συνθήκες είναι τόσο πρωτόγνωρες που ένα είναι το σίγουρο: κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τίποτα.
Πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι το Netflix, η πιο διάσημη streaming πλατφόρμα παγκοσμίως, τη μια στιγμή πανηγυρίζει για το γεγονός πως φαίνεται να είναι η μεγάλη κερδισμένη της εποχής του κορωνοϊού και την επόμενη στιγμή, με μια προσεκτικότερη ματιά στα νούμερα και τα στατιστικά, το κλίμα ενθουσιασμού που επικρατεί στα στελέχη της μετασχηματίζεται σε προβληματισμό! Πραγματικά, η εποχή της πανδημίας έχει τρελάνει όλο τον κόσμο.
Το Netflix λοιπόν κατάφερε να ηγεμονεύσει στο έπακρο στο επίπεδο της προσφοράς περιεχομένου κατά τη διάρκεια των μηνών της παγκόσμιας καραντίνας. Είδε τον αριθμό των συνδρομητών του να εκτοξεύεται σε ιλιγγιώδη νούμερα και δόθηκε η εντύπωση πως ούτε λίγο ούτε πολύ, όλος ο πλανήτης βλέπει Netflix. Κάπως έτσι θεωρήθηκε πως η χλεύη και ο πόλεμος που δέχθηκε από τους ιδιοκτήτες των κινηματογραφικών αιθουσών έπεσε πανηγυρικά στο κενό. Και όμως: για πρώτη φορά έχει τα χαμηλότερα κέρδη τετραετίας από νέους συνδρομητές! Με άλλα λόγια, η εκτίναξή του ήταν μικρότερη απ’ όσο θα περίμενε και υπό μια έννοια, σημάδια κορεσμού εμφανίζονται για αυτό.
Παρά το γεγονός ότι το Disney+ και το HBO Max δεν κατάφεραν να το κοντράρουν στα ίσια και να το ρίξουν από την κορυφή των streaming υπηρεσιών, η παρουσία τους μείωσε τα κέρδη που πρόσμενε το Netflix. Κατά πολλούς δε, η επανέναρξη των παγκόσμιων αθλητικών γεγονότων που είχαν «παγώσει» κατά την πρώτη περίοδο της καραντίνα, έβγαλε πολλούς συνδρομητές από την διάθεση «λιωσίματος» στο Netflix και τους οδήγησε στα αγαπημένα τους σπορ – άλλο ένα πλήγμα που οι ιθύνοντες του Netflix δεν είχαν προβλέψει.
Κάπως έτσι, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το Netflix πρόσθεσε περίπου 2,2 εκατομμύρια νέους συνδρομητές από όλο τον πλανήτη στο τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, αριθμός τεράστιος βέβαια αν κριθεί μεμονωμένα, τα νούμερα βρέθηκαν κάτω από τι προβλέψεις αλλά και τον στόχο της Wall Street, αφού οι αναλυτές ανέμεναν 3,4 εκατομμύρια νέους συνδρομητές!
Όπως δήλωσε σε σχετική συζήτηση για το φαινόμενο ο αναλυτής του, Ρος Μπένες: «Οι εγχώριοι συνδρομητές ήταν περίπου σταθεροί, αντανακλώντας την τάση κορεσμού στις ΗΠΑ. Με δεδομένο πως η εγχώρια αύξηση των συνδρομητών επιβραδύνεται, η αύξηση των εσόδων είναι πιθανό να προέλθει από την αύξηση των τιμών». Με άλλα λόγια, κορεσμός διακρίνεται στην ναυαρχίδα των streaming υπηρεσιών!
Για να καταλάβει κανείς τα μεγέθη των απωλειών αρκεί να δει πως στην αρχή της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, οι νέες συνδρομές του Netflix έφτασαν τα 15,8 εκατομμύρια παγκοσμίως εκείνο το τρίμηνο! Ήταν ωστόσο μια εποχή που όλος ο πλανήτης βρισκόταν σε καραντίνα. Με το σταδιακό άνοιγμα των κοινωνιών, τα 15,8 εκατομμύρια έπεσαν στα 2,2 εκατομμύρια και ενώ οι αναλυτές περίμεναν πτώση μεν, όχι τόσο μεγάλη δε. Φυσιολογική εξέλιξη ή μήπως τελικά ο κόσμος κουράστηκε ελαφρώς απ’ το Netflix; Το μέλλον θα δείξει…