Το τόλμησε και ρισκάρει: Η νέα μεγάλη αλλαγή της Coca Cola προκαλεί ήδη αντιδράσεις...

Την τελευταία φορά που ο κολοσσός της Coca Cola δοκίμασε να αλλάξει την γεύση του διάσημου αναψυκτικού της, η αμερικάνικη κοινωνία, γνωστή άλλωστε για τις δραματικές αντιδράσεις σε ένα σωρό ανούσια θέματα, εξαγριώθηκε τόσο πολύ που αποδοκίμασε όσο τίποτα την εταιρία. Τότε το ημερολόγιο έγραφε 1985. Σήμερα, 36 ολόκληρα χρόνια μετά η Coca Cola είναι έτοιμη να προβεί εκ νέου στην βαριά σαν αμαρτία πράξη (που λέει ο λόγος…).

Αυτή τη φορά δεν θα αλλάξει τη γεύση στο βασικό της προϊόν αλλά στο διαιτητικό της, την εξίσου φημισμένη Coca Cola Zero. «Θέλουμε να προσφέρουμε μια ακόμα πιο εμβληματική γεύση Coca Cola», ανέφερε η εταιρία στην σχετική επίσημη ανακοίνωσή της και στα social media τα πρώτα δείγματα… εξέγερσης απέναντι στο εν λόγω γεγονός έκαναν ήδη την εμφάνισή τους: πριν καλά-καλά προβεί η Coca Cola στην μεγάλη αλλαγή γεύσης, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που δήλωσαν πως δεν θα την ξαναγοράσουν και πως μάλιστα, θα αρχίσουν να ενισχύουν το μεγάλο αντίπαλο δέος της Pepsi, έτσι για να μάθει η Coca Cola που τους προδίδει.

Δεν είναι μάλιστα λίγοι εκείνοι που υπενθυμίζουν το εμπορικό πατατράκ που υπέστη το 1985 η εταιρία όταν και παρουσία την «καινούρια Coca Cola», η οποία ήταν ακόμα πιο γλυκιά από το αρχικό προϊόν και πήγε εν τέλει άπατη. Στους New York Times φιλοξενήθηκαν δηλώσεις μιας γυναίκας που δούλευε ως σερβιτόρα στο Ντιτρόιντ εκείνη την εποχή και η οποία τόνισε πως αποτελούσε κοινή ομολογία των καταναλωτών πως το συγκεκριμένο αναψυκτικό ήταν «άγευστο και πολύ γλυκό».

Εκείνη η αλλαγή αποτελούσε μια προσπάθεια να ανακοπεί η διαρκής άνοδος της Pepsi, που είχε αρχίσει να κοντράρει στα ίσια τις πωλήσεις της Coca Cola. Το αποτέλεσμα τελικά ήταν να σπάσουν τα τηλέφωνα στο τηλεφωνικό κέντρο επικοινωνίας καταναλωτών.

«Οι άνθρωποι φαίνεται να θεωρούσαν οποιονδήποτε υπάλληλο της Coca-Cola –από υπάλληλους ασφαλείας στα κεντρικά γραφεία μέχρι τους γείτονες που εργάζονταν για την εταιρεία– προσωπικά υπεύθυνο για την αλλαγή. Ήταν ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα λάθη μάρκετινγκ που συνέβησαν ποτέ», αναφέρει για το γεγονός μια επίσημη αναφορά στην ιστοσελίδα της Coca Cola, ενώ μάλιστα γίνεται λόγος για 1.500 τηλεφωνήματα διαμαρτυρίας ημερησίως εκείνη την εποχή!

Η οργή του κόσμου είχε φτάσει μέχρι και στα δικαστήρια εκεί όπου μια αγωγή είχε ως στόχο να πείσει την Coca Cola να επιστρέψει στην αρχική της συνταγή. Σε μια κρίση… λογικής, το δικαστήριο απέρριψε την αγωγή, με τον δικαστή μάλιστα να ξεκαθαρίζει αστειευόμενος πως προτιμούσε την Pepsi.

Το τότε πείραμα της Coca Cola κράτησε μόλις τρεις μήνες. Τον Ιούλιο του 1985 ανακοινώθηκε πως η αυθεντική γεύση θα επιστρέψει στην αγορά υπό την επωνυμία «Coca Cola Classic». Σταδιακά έγινε και η μοναδική εκδοχή του αναψυκτικού που υπήρχε στα ράφια των καταστημάτων. Πάρα το γεγονός ότι το σημερινό πείραμα έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις, οι ιθύνοντες του κολοσσού αναψυκτικών θεωρούν πως τα πράγματα δεν θα είναι τόσο δραματικά όσο το 1985 και σε αντίθεση με τότε η αλλαγή θα έχει θετικά αποτελέσματα. Εδώ που τα λέμε, αν και 36 χρόνια δεν είναι τίποτα μπροστά στην αιωνιότητα, ίσως να είναι αρκετά για να κάνουν το αμερικάνικο καταναλωτικό κοινό πιο ώριμο και λιγότερο μελλοδραματικό: άλλο το 1985, η εποχή δηλαδή του Ψυχρού Πολέμου και των μεγάλων πατριωτικών αφηγήσεων στις ΗΠΑ, τότε που μια αλλαγή σε ένα σχεδόν εθνικό προϊόν αντιμετωπιζόταν ως εσχάτη προδοσία και άλλο το σήμερα…