Τα νέα jumbo: Η αλυσίδα-γίγαντας με τις τιμές κάτω του κόστους που έρχεται Ελλάδα να συντρίψει τον ανταγωνισμό

Δυσκολεύουν τα πράγματα για τα Jumbo, τα Zara, τα Bershka και τα H & M.

Είχαν μάθει, έως τώρα, να… παίζουν μπάλα μόνα τους- ή, έστω, σε αρμονία με τα ήδη υπάρχοντα μαγαζιά-αλυσίδες της χώρας μας. Το μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού κατέληγε σε αυτά και στους «ήπιους» ανταγωνιστές του, καθώς από καιρό είχαν εδραιώσει την κυριαρχία τους στο γαλανόλευκο αγοραστικό χώρο. Ουδείς θα μπορούσε να πει πως πρόκειται για λεκτική υπερβολή αν τα χαρακτήριζε κανείς «Ο κυρίαρχος του παιχνιδιού».

Ναι, τα τελευταία αρκετά χρόνια τα Jumbo αποτελούν, ενδεχομένως, τη νούμερο 1 αναγνωρίσιμη εταιρία στη χώρα μας, καθώς σε καθημερινή βάση μυριάδες (και ήταν ακόμα πιο… μυριάδες προ πανδημίας) πολίτες περνάνε την πόρτα των καταστημάτων τους.

Αυτό ισχύει σε παρεμφερή, εξωφρενικό βαθμό και σε καταστήματα όπως τα Zara, τα Bershka και τα H & M- μαγαζιά, δηλαδή, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης χαμηλού κόστους.

Οι ισορροπίες, ωστόσο, ενδέχεται σύντομα ν’ αλλάξουν, κι αυτό γιατί στο παιχνίδι αναμένεται να μπει ο αγγλικός γίγαντας που ακούει στο όνομα “Primark”.

Τα Primark- έχοντας πρωτοεμφανιστεί και… ντεμπουτάρει στην Ιρλανδία- κάνουν χρυσές δουλειές στο Ηνωμένο Βασίλειο, πουλώντας ευρεία ποικιλία προϊόντων, από βρεφικά και παιδικά είδη, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμη και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις.

H Primark είναι μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στη Γηραιά Ήπειρο και ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Primark έχει εκφράσει εδώ και περισσότερους από έξι μήνες το ενδιαφέρον της να χτίσει ένα τεραστίων διαστάσεων κατάστημα (οι φήμες λένε πως ζήτησε χώρο πάνω από 10.000 τετραγωνικά μέτρα!) στο Ελληνικό.

Πιο συγκεκριμένα, ο βρετανικός κολοσσός επιθυμεί να κάνει δικό του ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εκεί ή στον περιβάλλοντα χώρο, σε αυτό που θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Για να γίνει λίγο καλύτερα κατανοητό το μέγεθος της εταιρίας, αρκεί να πούμε πως διατηρεί 384 καταστήματα παγκοσμίως σε 13 διαφορετικές χώρες (Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Αυστρία, Γαλλία, Ιταλία, Σλοβενία, Πολωνία και ΗΠΑ), ενώ οι πωλήσεις της εν μέσω «σκληρής» πανδημίας και συνεχόμενων lockdowns το 2020 άγγιξαν τις 5,89 δισεκατομμύρια στερλίνες.

Την προηγούμενη «καθαρή» από κορωνοϊό σεζόν, το 2019 δηλαδή, οι πωλήσεις της έφτασαν τις 7,79 δισεκατομμύρια στερλίνες- ένα νούμερο που, φυσικά, προκαλεί παρατεταμένη ζάλη ακόμα και στον μεγαλύτερο και πιο ψύχραιμο λάτρη των αριθμών.

Καταλαβαίνει λοιπόν πολύ εύκολα κανείς ότι αν ευοδωθούν οι προσπάθειες της Primark  και καταφέρει τελικά να πάρει τον χώρο στο Ελληνικό κάνοντας γερό μπάσιμο στην εγχώρια αγορά, τότε τα πράγματα αναμένεται ν’ αλλάξουν άρδην.

Κι αυτός ο ανταγωνισμός, τις περισσότερες φορές, είναι προς όφελος των καταναλωτών.

Καθόλου άσχημα επομένως, έτσι δεν είναι;