Απειλεί να αποχωρήσει από την Ελλάδα: Έχει άδικο σε αυτά που ζητάει η Ryanair;

Τι ζητά από το κράτος

Επιχειρηματική πρόταση ή ωμός εκβιασμός; Όπως και να το δει κανείς δεν αλλάζει η ουσία που θέλει την Ryanair να απειλεί με αποχώρηση από τα αεροδρόμια της χώρας, καταγγέλλοντας παράλληλα την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της απέναντι στα «θέλω» της αεροπορικής εταιρείας.

Αυτή δεν είναι, βέβαια, η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος αερομεταφορέας ασκεί πιέσεις ζητώντας προνομιακή μεταχείριση. Έχοντας το πλεονέκτημα του τεράστιου όγκου εργασιών εξαιτίας της προσφοράς χαμηλών τιμών, διεκδικεί συμφωνίες που θα της επιτρέψουν να μειώσει και άλλο το λειτουργικό κόστος της και να παραμείνει έτσι κυρίαρχη έναντι του ανταγωνισμού.

Η ιρλανδικών συμφερόντων εταιρεία εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση μέσω της οποίας ξεκαθαρίζει ότι εγκαταλείπει την βάση της στη Ρόδο και παράλληλα ενημερώνει ότι θα αναδιανείμει τα 65 νέα αεροσκάφη της σε άλλους προορισμούς, αφήνοντας εκτός την Ελλάδα!

Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του CEO της Ryanair, Έντι Γουίλσον, ο οποίος τονίζει: «Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές τουριστικές οικονομίες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους μειώνοντας το κόστος πρόσβασης για να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο, η Ελλάδα έχει μηδενικά κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιεσδήποτε άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα» και παράλληλα βγάζει στη… σέντρα την ελληνική κυβέρνηση.

Οι Ιρλανδοί αποκαλύπτουν ότι ήδη από τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους, δηλαδή το 2021, έχουν αποστείλει τις προτάσεις του οι οποίες εδώ που τα λέμε στην πραγματικότητα ήταν ένα… τελεσίγραφο προς τον αρμόδιο υπουργό, Βασίλη Κικίλια. Οι ίδιοι, πάντως, χαρακτηρίζουν το περιεχόμενο της επιστολής ως «σχέδιο ταχείας ανάπτυξης της στα αεροδρόμια της Ελλάδας, με δέσμευση για βάση αεροσκαφών σε κάποια από αυτά».

Στην ουσία η Ryanain ζητά μια προνομιακή μεταχείριση η οποία αποτυπώνεται σε ολόκληρο το φάσμα των εργασιών της. Επιδιώκει να χρεώνεται με χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων, την πλήρη κατάργηση του τέλους ανάπτυξης αεροδρομίου το οποίο σήμερα ανέρχεται στα 12 ευρώ ανά επιβάτη και επιπλέον κίνητρα για πραγματοποίηση πτήσεων σε περιόδους εκτός αιχμής. Επιπλέον, η εταιρεία κατηγορία την Fraport η οποία διαχειρίζεται τα 14 ελληνικά αεροδρόμια για χρεώσεις που τις χαρακτηρίζει «εξωφρενικές» και κάνει λόγο για αύξηση έως και 40% των χρεώσεων που έχει στην Ελλάδα, μόνο τα τελευταία 2 χρόνια…

Οι απαιτήσεις της Ryanair προκύπτουν από το μέγεθός της. Όλοι γνωρίζουν ότι πρόκειται για έναν μεγάλο «παίκτη» ο οποίος μπορεί να λειτουργεί με… αυθάδεια και θράσος, γνωρίζοντας ότι οι περισσότερες κυβερνήσεις θα υποκύψουν στα «θέλω» της, ειδικά όταν μεγάλο μέρος της οικονομίας τους στηρίζεται στον τουρισμό, ο οποίος με την σειρά του εξυπηρετείται και αναπτύσσεται χάρις στις αεροπορικές εταιρείες. Οι αναφορές σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία μόνο τυχαίες δεν είναι, αφού πρόκειται για αγορές που ανταγωνίζονται ευθέως την Ελλάδα στην σχετική «πίτα».

Ωστόσο στην πρότασή τους οι Ιρλανδοί τονίζουν ότι η επίτευξη μιας τέτοιας συμφωνίας θα είναι τύπου «win-win», δηλαδή επωφελής για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Με βάση το κατατεθέν σχέδιο ανάπτυξης, η Ryanair υπόσχεται τον διπλασιασμό των αφίξεων στην Ελλάδα μέσα σε πέντε χρόνια. Δηλαδή, με απλά νούμερα, να φτάσουμε στα 10 εκατομμύρια επισκέπτες από 5 εκατομμύρια που είναι σήμερα. Και επιπλέον (και εξίσου σημαντικό) υπόσχεται ότι τα 2 εκατομμύρια θα αφορούν σε τουρίστες που θα καταφθάνουν σε άλλες περιόδους πλην της καλοκαιρινής, εξασφαλίζοντας επιπλέον 1 δισεκατομμύριο ευρώ έσοδα στο ελληνικό δημόσιο, αλλά και την δημιουργία 4.000 μόνιμων θέσεων εργασίας…