Έλον Μασκ: Οι 3 μεγάλες αλλαγές που κάνει στο Twitter θα στενοχωρήσουν σίγουρα πολλούς
Βρείτε μας στο

Συνήθως λένε ότι «ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει», όμως στην περίπτωση του twitter ο Έλον Μασκ ο οποίος πολύ σύντομα θα γίνει ο πραγματικός νέος ιδιοκτήτης μιας πολύ επιτυχημένης «συνταγής», κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να ισχύει.

Προφανώς η επιτυχία του μέχρι σήμερα ισχύοντος μοντέλου λειτουργίας της πλατφόρμας είναι δεδομένη και αποδεικνύεται από δύο συγκεκριμένα νούμερα. Το πρώτο είναι τα περισσότερα από 200.000.000 χρήστες ανά τον κόσμο και το δεύτερο τα 44.000.000.000 (δισεκατομμύρια είναι αυτά) δολάρια που χρειάστηκε να καταβάλει ο Αμερικανός επιχειρηματίας για να το αποκτήσει.

Όμως ο Έλον Μασκ, πέρα από «εραστής» της τεχνολογίας, είναι και μεγάλος θιασώτης των αλλαγών, γνωρίζοντας πως ειδικά σε αυτόν τον χώρο εκείνος που μένει στάσιμος αναπαυμένος στις δόξες του παρελθόντος είναι «καταδικασμένος» να δει στο τέλος τις πλάτες του ανταγωνισμού. Άλλωστε, ήδη από την στιγμή που απέκτησε το πρώτο (μικρότερο) πακέτο μετοχών του ομίλου και μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο αρχικά, ο νέος ιδιοκτήτης ξεκαθάρισε ότι θα ήθελε να δει αλλαγές.

Χαλάρωση στους υφιστάμενους περιορισμούς

Αν και μιλάμε για το πιο «ελεύθερο» από όλα αυτά τα «νέα Μέσα», ο ίδιος ο Μασκ έχει δηλώσει ότι θα ήθελε να δει ακόμη περισσότερη ελευθερία για τους χρήστες και το περιεχόμενο που εκείνοι ανεβάζουν. Μην ξεχνάμε ότι όπου σταθεί και όπου βρεθεί, προτάσσει την ανάγκη αυτής της ελευθερίας, όχι μόνο στα social media, αλλά γενικότερα στον δημόσιο λόγο. Πολλοί, όμως, είναι εκείνοι που θεωρούν πως στο όνομα αυτού του «φιλελευθερισμού» οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν είναι πολύ μεγαλύτεροι. Μάλιστα εντάσσουν αυτήν την στάση στην γενικότερη alt right πολιτική η οποία χρησιμοποιεί ανάλογη ρητορική κατά των περιορισμών.

Βέβαια με την άρση ορισμένων εξ αυτών ανοίγει ο δρόμος για περιεχόμενο που θα διακινείται εκεί έξω στο όνομα της ελευθερίας του λόγου, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα άλλο από την ελευθερία κάποιων να προσβάλλουν, να παρενοχλήσουν ή ακόμη και να παραπληροφορήσουν τους υπόλοιπους. Σε αυτό το πλαίσιο, υπάρχουν ήδη αντιδράσεις και για την προτεινόμενη αλλαγή με την οποία ο χρήστης θα έχει την δυνατότητα να επεξεργάζεται εκ των υστέρων τα tweets του. Αναλυτές τονίζουν ότι κάτι τέτοιο θα επιτρέψει ακόμη μεγαλύτερη χειραγώγηση από κακόβουλους ή εντεταλμένους σε υπηρεσία χρήστες έναντι του ανυποψίαστου κοινού.

Μεγαλύτερη διαφάνεια

Το δεύτερο μεγάλο πακέτο αλλαγών που ονειρεύεται ο Έλον Μασκ σχετίζεται με την διαφάνεια στο ίδιο το Μέσο. Εδώ οι ειδικοί μάλλον συμφωνούν ότι πρόκειται για μία κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση, ειδικά εάν αφορά τον ατέλειωτο (και απροσδιόριστο) αριθμό των bots, δηλαδή μη πραγματικών χρηστών, αλλά λογαριασμών που λειτουργούν ως spam και αλληλοεπιδρούν με άλλες αναρτήσεις, δημιουργώντας ψευδείς εντυπώσεις για κάθε tweet που ανεβαίνει. Βέβαια, ο κύριος «καημός» του Μασκ αφορά κυρίως εκείνους τους ψεύτικους λογαριασμούς που προωθούν συνήθως κρυπτονομίσματα, αλλά και πάλι εάν βρεθεί τρόπος να καταπολεμηθεί αυτό το φαινόμενο στη γενικότερη μορφή του, αυτό θα είναι κέρδος για το σύνολο της κοινότητας.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η πρόταση να είναι γνωστός σε όλους και προσβάσιμος ο διαβόητος αλγόριθμος, δηλαδή το λογισμικό μέσω του οποίου καθορίζεται τι βλέπει κανείς στη ροή της σελίδας, οι προτάσεις «φιλίας» ή και οι διαφημίσεις. Ο Μασκ έχει δηλώσει ότι αυτό θα πρέπει να ανοίξει με εισαγωγή του αλγορίθμου του Twitter στο GitHub, έναν ιστότοπο που είναι δημοφιλής στους προγραμματιστές για την ανταλλαγή κώδικα υπολογιστών.

«Ποιος μπορεί να σκέφτηκε, κάτι τόσο άθλιο;»: Η χειρότερη ερώτηση στην ιστορία του «Εκατομμυριούχου» που έκανε έξαλλο το κοινό
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Ποιος μπορεί να σκέφτηκε, κάτι τόσο άθλιο;»: Η χειρότερη ερώτηση στην ιστορία του «Εκατομμυριούχου» που έκανε έξαλλο το

Διαφημίσεις

Τέλος, ο Έλον Μασκ σκέφτεται πολύ σοβαρά να αλλάξει το μοντέλο χρήσης αλλά και χρηματοδότησης της πλατφόρμας, τα έσοδα της οποίας τώρα προέρχονται κατά 90% από διαφημίσεις. Ήδη γίνεται πολλή συζήτηση για ένα συνδρομητικό μοντέλο ανάλογο του Twitter Blue το οποίο κόστιζε 2,99 δολάρια τον μήνα και αφορούσε επιχειρήσεις. Παλαιότερα είχε χαρακτηρίσει υψηλό αυτό το κόστος, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα ότι μπορεί να υπάρξει μια τέτοια υπηρεσία που θα είναι φθηνότερη και επιπλέον δεν θα έχει τις ενοχλητικές και άσχετες συνήθως διαφημίσεις.