Φθηνά εισιτήρια τέλος: «Λύγισε» μέχρι και η Ryanair...

Οι εποχές των πτήσεων που κόστιζαν όσο μια κούρσα ταξί πέρασαν...

Ήταν πολύ καλό για να κρατήσει για πάντα. Και ειδικά από τη στιγμή που το οικονομικό τοπίο σε παγκόσμιο επίπεδο, με πανδημία και πόλεμο να συνυπάρχουν, μόνο ιδανικό δεν είναι πλέον. Ο λόγος για εκείνα τα υπερβολικά φτηνά για να είναι αληθινά αεροπορικά εισιτήρια της Ryanair, που έκαναν μόλις 10 ευρώ. Όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να αποσυρθούν για αρκετά χρόνια από την αγορά, εξαιτίας της εκτόξευσης της τιμής των καυσίμων.

Τα… δυσάρεστα γνωστοποίησε ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, Μάικλ Ο’ Λίρι σε συνέντευξή που έδωσε στο Radio 4 του BBC. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα φθηνότερα από τα εισιτήριά μας που χρησιμοποιούνται για προωθητικούς λόγους δεν θα τα ξαναδούμε για τα επόμενα χρόνια», τόνισε το αφεντικό της αεροπορικής εταιρείας που τα προηγούμενα χρόνια έκανε τις αεροπορικές μεταφορές να μοιάζουν σε κόστος σαν… κούρσες με ταξι.

Πάντως, ο Ο’ Λίρι εμφανίστηκε σίγουρος ότι ο αριθμός των πελατών της εταιρείας του θα παραμείνει σταθερός παρά το γεγονός ότι οι αυξήσεις στις τιμές λόγω της εκτόξευσης των καυσίμων, «τραυματίζουν» σοβαρά τις τσέπες των επιβατών, Μάλιστα, πιστεύει ότι οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να προτιμούν για τα ταξίδια τους τόσο την Ryanair όσο και το άτυπο αντίπαλο δεος της, δηλαδή την EasyJet, αφού παρά τις σοβαρές αυξήσεις στις τιμές τους, θα συνεχίσουν να είναι οι πιο φτηνές στην αγορά.

Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Δουβλίνο εμφάνισε ετήσια κέρδη ύψους 170 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι και τον πρόσφατο Ιούνιο, τη στιγμή που πέρυσι, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα είχε ζημίες 273 εκατομμυρίων ευρώ! Μάλιστα, οι προβλέψεις έλεγαν πως θα ανακάμψει σίγουρα φέτος αλλά δεν προέβλεπαν κέρδη ανώτερα της τάξης των 157 εκατομμυρίων ευρώ. Υπό αυτή την έννοια, τα κέρδη ύψος 170 εκατομμυρίων ευρώ θα έπρεπε να θεωρούνται αληθινός θρίαμβος. Μόνο που στην εταιρεία δεν το βλέπουν ακριβώς έτσι.

Το ποσό των κερδών για φέτος εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερο από τα κέρδη ύψους 243 εκατομμυρίων ευρώ, που είχε προκύψει στο προ πανδημίας εποχή και μέχρι να ξαναφτάσει η εταιρεία αυτά τα νούμερα, κανείς δεν πρόκειται να πανηγυρίσει στις τάξεις της. Μάλιστα, ο Ο’ Λίρι προειδοποίησε ότι ο πόλεμος και το ενδεχόμενο νέων επιδημιών δείχνει ότι η ανάκαμψη ήταν «ισχυρή αλλά ακόμα εύθραυστη».

«Τα καύσιμα έχουν αυξηθεί από 40 δολάρια το βαρέλι σε πάνω από 100 δολάρια το βαρέλι. Επομένως, δεν είναι αξιόπιστο ότι θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε τέτοιου είδους προσφορές σε ένα περιβάλλον υψηλών καυσίμων. Οι ημέρες των ναύλων των 9,99 ευρώ τελείωσαν», ήταν τα αδιάλλακτα λόγια του.

Η Ryanair μείωσε τους μισθούς αντί να απολύσει προσωπικό κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πλέον έχει συμφωνήσει για αποκατάσταση των αρχικών μισθών με το 80% των πιλότων και το 70% των πληρωμάτων καμπίνας. «Το μήνυμα προς τους πελάτες μας είναι ότι διαθέτουμε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και εθελοντική αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτός είναι ο τρόπος να πετάμε. Οι άνθρωποι δεν πρόκειται να σταματήσουν να πετούν», τονίζει ο επικεφαλής της εταιρείας