Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο βρόντο, αρμόδιοι αναρμόδιοι: Το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης των ελληνικών τρένων δεν λειτούργησε ποτέ
Βρείτε μας στο
Επικαιρότητα

«Κινούνται τρένα με 200 χλμ/ώρα και…»: Κι αν κάποιος άκουγε τι είχε πει αυτός ο κύριος πέρυσι;

Tο έγκλημα όχι απλά έχει ξεκάθαρους ενόχους αλλά αυτοί υπήρξαν και αδιάφοροι όταν εκκωφαντικά καμπανάκια κινδύνου ηχούσαν στα αυτιά τους...

Από τη στιγμή που έγινε γνωστή η νέα τραγωδία των Τεμπών, η θλίψη και η αγανάκτηση αποτελούν τα βασικά συναισθήματα όλων των ανθρώπων που κατοικούν στην Ελλάδα. Πλάι σε αυτές και μια μεγάλη απορία: είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο το 2023; Και όμως: ένα σωρό μαρτυρίες ανθρώπων που χρησιμοποιούν συστηματικά το τρένο διαβεβαίωνουν πως οι ελλειπείς υποδομές ήταν εξόφθαλμες σε κάθε δρομολόγιο και πως η τραγική αδιαφορία από τους αρμόδιους φανέρωναν πως αυτή η εξέλιξη μόνο φαινομενικά μοιάζει απίστευτη.

Με άλλα λόγια, τα σημάδια ήταν εκεί και απλά κανείς δεν τους είχε δώσει σημασία και αυτό κάνει ακόμα πιο έντονη την αγανάκτηση για την τραγωδία. Σε αυτό το γαϊτανάκι μαρτυριών που συνομολογούν πως το δυστύχημα δεν προήλθε ουρανοκατέβατο αλλά αντίθετα, αποτελεί απόρροια εγκληματικής αδιαφορίας ήρθε να προστεθεί και μια επιστολή παραίτητησης που είχε κατατεθεί 11 ολόκληρους μήνες πριν το γεγονός.

Συγκεκριμένα, ήταν Απρίλιος του 2022 όταν ο πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS/ETCS, έστειλε την παραίτησή του στην διοίκηση της εταιρίας προειδοποιώντας πως η διαδικασία συντελείται με πέρα για πέρα λανθασμένο τρόπο και οφείλει άμεσαα να διορθωθεί. Όπως προκύπτει άλλωστε από τα όσα βλέπουν πλέον το φως της δημοσιότητας, από το 2014 ξεκίνησε η διαδικασία για αναδιάταξη στο σύστημα των αισθητήρων. Η εταιρία που το ανέλαβε γνώρισε έντονες κριτικές από έναν εργολάβο που επισήμαινε πως το έργο δεν γίνεται με σωστούς όρους, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα τα έργα να σταματήσουν, η Ευρωπαϊκή Ένωση να ρίξει ένα σωρό πρόστιμα και το 2019 να σταματήσει οριστικά το έργο.

Παρά το γεγονίς ότι οι σηματοδότες μπήκαν το 2021, στο συγκεκριμένο τμήμα είχαν παραμείνει κλειστοί. Στις 27 Απριλίου 2022, η προαναφερθείσα παραίτηση επιβεβαίωσε τα προβλήματα. Με επιστολή του στoυς επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS/ETCS, ο υπεύθυνος ασφάλειας των δρομολογίων, υπέβαλε την παραίτησή του διαφωνώντας συνολικά με τη διαδικασία.

«Κινούνται τρένα με 200 χλμ/ώρα και…»: Κι αν κάποιος άκουγε τι είχε πει αυτός ο κύριος πέρυσι;

Στην επιστολή γίνεται λόγος για μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία και χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους σταθμούς Τανάγρα, Ελαιώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίατρο κ.λπ. και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί της γραμμής.

Ο πρώην πρόεδρος κάνει ανοιχτά λόγο για κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που προκαλεί στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής. Παράλληλα, καταγγέλλει επίσης ότι εξαιτίας μη τήρησης των συμβάσεων «θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200 Km/h. Χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμιά ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμη και θραύσης αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

Τον θέλουν οπαδοί όλων των ομάδων: Ο καταλληλότερος για να αναλάβει την Εθνική...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Τον θέλουν οπαδοί όλων των ομάδων: Ο καταλληλότερος για να αναλάβει την Εθνική…

Πολύ απλά, το έγκλημα όχι απλά έχει ξεκάθαρους ενόχους αλλά αυτοί υπήρξαν και αδιάφοροι όταν εκκωφαντικά καμπανάκια κινδύνου ηχούσαν στα αυτιά τους…