Ώρες αγωνίας: Το μοιραίο λάθος του χειριστή που καταδίκασε τους επιβάτες του υποβρυχίου Titan
Βρείτε μας στο

Έμοιαζε με ένα ιδανικό ταξίδι, με μια πρωτόγνωρη εμπειρία που μόνο οι πολύ προνομιούχοι οικονομικά θα μπορούσαν να βιώσουν σίγουρα θα ζηλεύαμε όλοι οι υπόλοιποι «κοινοί θνητοί». Εξελίσσεται ωστόσο σε ένα αληθινό θρίλερ, έναν πραγματικό εφιάλτη για όσους εμπλέκονται σε αυτό. Ο λόγος για το τουριστικό υποβρυχίο που επρόκειτο να κάνει περιήγηση στο θρυλικό ναυάγιο του Τιτανικού και που τις τελευταίες μέρες έχουν χαθεί τα ίχνη του με αποτέλεσμα η αγωνία να είναι στα ύψη.

Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης δίνουν μια αληθινή μάχη με τον χρόνο καθώς μέσα στο υποβρύχιο υπάρχει η δυνατότητα παροχής οξυγόνου για 96 ώρες. Με δεδομένο πως το όχημα δεν έχει δώσει σημάδι από το απόγευμα της Κυριακής, όταν και χάθηκε το σήμα του, τα πράγματα έχουν αρχίσει να γίνονται πολύ ασφυκτικά. Όλη η προσπάθεια επιβαρύνεται από το γεγονός ότι κανείς δεν ξέρει που ακριβώς πρέπει να γίνει η έρευνα καθώς κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν το υποβρύχιο εξακολουθεί να βρίσκεται σε κατάδυση ή έχει αναδυθεί αλλά αδυνατεί να επικοινωνήσει.

Ο πρώην διοικητής αμερικάνικου υποβρυχίου Ντέιβιντ Μάρκετ, δήλωσε πως το καλύτερο σενάριο είναι το δεύτερο.«Αν δεν βρίσκονται στην επιφάνεια είναι πολύ μεγάλο το πρόβλημα. Αν τώρα είναι περίπου 2 μίλια κάτω από το νερό, ακόμα και αν τους εντοπίσουμε πρέπει να φτάσουμε σε αυτούς», τόνισε.

Από την μεριά του, ο Τζον Μάουγκερ, διοικητής Ακτοφυλακής των ΗΠΑ, δήλωσε: «Καταλαβαίνουμε από τον διαχειριστή του σκάφους ότι έχει σχεδιαστεί με δυνατότητα διατήρησης 96 ωρών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης επί του σκάφους. Και έτσι χρησιμοποιούμε αυτό το διάστημα, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο κάθε στιγμή για να εντοπίσουμε το σκάφος».

Και να φανταστεί κανείς πως όποιος βρίσκεται σε αυτό το σκάφος έχει πληρώσει 250.000 δολάρια (!) αφού αυτό είναι το κόστος του εισιτηρίου για τη συγκεκριμένη περιήγηση. Ένας από τους επιβαίνοντες είναι ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ, που κατέχει το ρεκόρ Γκίνες για την ταχύτερη περιήγηση στη Γη μέσω του Βόρειου και του Νότιου Πόλου, σε 46 ώρες, 40 λεπτά και 22 δευτερόλεπτα, μέσω αεροσκάφους. Επίσης, είναι ένας από εκείνους που έχουν κάνει το ταξίδι στο διάστημα, καθώς συμμετείχε στην πέμπτη διαστημική πτήση της Blue Origin πέρυσι.

Το ναυάγιο του Τιτανικού βρίσκεται σε βάθος 3.800m και το τουριστικό υποβρύχιο χρειάζεται 2 ώρες κατάδυσης για να φτάσει στο σημείο. Συνολικά, η διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης της κατάδυσης και της ανάδυσης, διαρκεί συνολικά οκτώ ώρες. Όπως γνωστοποίησε το αμερικανικό Λιμενικό, το πλοίο «Polar Prince», που έχει την ευθύνη του υποβρυχίου, έχασε την επαφή μαζί του περίπου μία ώρα και 45 λεπτά αφότου ξεκίνησε την κατάδυσή του προς το ναυάγιο, δηλαδή την Κυριακή το μεσημέρι και ενώ βρισκόταν σε βάθος περίπου 3.000 μέτρων.

Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που τα πράγματα «στραβώνουν» με τη συγκεκριμένη εμπειρία. Πέρυσι το υποβρύχιο είχε επαναλάβει το συγκεκριμένο ταξίδι και είχε χαθεί και το σήμα του για δύο ώρες. Όπως τονίζουν οι τότε επιβαίνοντες, η επικοινωνία με το πλοίο που βρισκόταν στην επιφάνεια γινόταν με μηνύματα καθώς σε τέτοιο βάθος δεν θα υπήρχε δυνατότητα λειτουργίας του GPS.

Είχε δίκιο ο Πετράκος: Τα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν τι πραγματικά ήταν η αφρικανική σκόνη (Pics)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Είχε δίκιο ο Πετράκος: Τα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν τι πραγματικά ήταν η αφρικανική σκόνη (Pics)

Τα σενάρια για το τι μπορεί να πήγε λάθος στην φετινή διαδρομή είναι διάφορα αλλά το επικρατέστερο είναι το να κόλλησε το υποβρύχιο στα συντρίμμια του Τιτανικού έπειτα από κάποιο λάθος του χειριστή με αποτέλεσμα να σημειωθεί διακοπή ρεύματος ή κάποιο πρόβλημα με το σύστημα επικοινωνίας του. Και το πρόβλημα είναι πως υπάρχουν πολύ λίγα σκάφη και σίγουρα, όχι δύτες που μπορεί να φτάσουν στο βάθος που βρίσκονται τα συντρίμμια του Τιτανικού. Όπως και να έχει, η αγωνία βρίσκεται στα ύψη…