Μπλέικ Λάιβλι-Τζάστιν Μπαλντόνι: Μια νέα περίπτωση Τζόνι Ντεπ-Άμπερ Χερντ;

Χιονοστιβάδα αποκαλύψεων: Εκτός ορίων η υπόθεση Μπλέικ Λάιβλι-Τζάστιν Μπαλντόνι

Από συμπρωταγωνιστές σε ταινία, ορκισμένοι οχτροί...

Είναι Ιούλιος του 2024. Έχει μόλις κυκλοφορήσει το Deadpool & Wolverine. Χαμός, αποθέωση, εισιτήρια, ο Ράιαν Ρέινολντς ζει στο απόγειο της καριέρας του. Μαζί του και η Μπλέικ Λάιβλι που έχει μικρό ρόλο στην ταινία ως Lady Deadpool. Έναν μήνα μετά, τέλη Αυγούστου, κυκλοφορεί το It Ends With Us, ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί η Μπλέικ Λάιβλι, με συμπρωταγωνιστή τον Τζάστιν Μπαλντόνι.

Για την ακρίβεια, ο Μπαλντόνι ήταν αυτός που μίλησε με τη συγγραφέα του βιβλίου το 2019, την Κόλιν Χούβερ για να μεταφέρει την ιστορία του βιβλίου στο σινεμά, μια ιστορία κακοποίησης γυναίκας από τον χειριστικό σύντροφό της.

Η Μπλέικ Λάιβλι μπήκε στη σύνθεση στην πορεία και έγινε συμπαραγωγός με τον Μπαλντόνι, ο οποίος ανέλαβε τη σκηνοθεσία.

Όταν έγινε η πρεμιέρα της ταινίας, συνέβη κάτι ασυνήθιστο. Ο Μπαλντόνι και η Λάιβλι δεν πόζαραν καθόλου μαζί, δεν στάθηκαν πουθενά μαζί, εκείνος ήταν ολομόναχος και αυτή με το υπόλοιπο καστ.

Επιπρόσθετα, ο Μπαλντόνι στις δηλώσεις του προήγαγε το μήνυμα της ταινίας, τη στήριξη σε κακοποιημένες γυναίκες, η Μπλέικ Λάιβλι αντιθέτως είχε φέρει λουλούδια, το είχε μετατρέψει σε ροζ συννεφάκι και προωθούσε το νέο brand για περιποίηση μαλλιών της εταιρείας της.

Λίγα 24ωρα μετά, ήρθε ο…εγκέλαδος. Πρώτα, κυκλοφόρησαν ρεπορτάζ που αποκάλυπταν ότι η Μπλέικ Λάιβλι είχε φέρει τον Ράιαν Ρέινολντς στην ταινία και μαζί παρενέβησαν στο σενάριο και άλλαξαν μια σκηνή που είχε γράψει ο Μπαλντόνι. Και στο press tour, είδαμε τον Ράιαν Ρέινολντς να κλέβει τη δόξα των πρωταγωνιστών, παίρνοντας συνέντευξη από τον έτερο άντρα πρωταγωνιστή, τον Μπράντον Σκλέναρ.

Αυτή θα ήταν η αρχή ενός χείμαρρου δημοσιευμάτων για τη μεταξύ τους κόντρα, με την Μπλέικ Λάιβλι να κατηγορεί ανοιχτά τον Μπαλντόνι για παρενόχλησή της στα γυρίσματα και για ένα τοξικό περιβάλλον που προκάλεσε εκείνος προς όλο το καστ. Κι η αλήθεια είναι ότι το καστ έδειξε εξ αρχής να παίρνει το μέρος της Μπλέικ Λάιβλι.

Πέρασαν εβδομάδες στις οποίες η Μπλέικ Λάιβλι είχε μετατραπεί σε ένα μισητό πρόσωπο για πλήθος κόσμου στα social media, με αρκετές μομφές τόσο για τη συμπεριφορά της στην πρεμιέρα της ταινίας, όσο και για την παρέμβαση στη δουλειά του Μπαλντόνι. Παρά όλα αυτά, η ταινία γίνεται εισπρακτική επιτυχία, με περίπου 325 εκατομμύρια δολάρια έσοδα, ενώ το κόστος της ήταν μόλις 25 εκατομμύρια.

Μπλέικ Λάιβλι-Τζάστιν Μπαλντόνι: Μια νέα περίπτωση Τζόνι Ντεπ-Άμπερ Χερντ;

Φτάνουμε λοιπόν στον περασμένο Δεκέμβριο, όταν και η Λάιβλι καταθέτει μήνυση στον Μπαλντόνι για επιθετικό εργασιακό περιβάλλον και για Smear/Astroturfing Campaign.

Πρόκειται για έναν όρο που δηλώνει την προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης με την προώθηση δημοσιευμάτων που αποτυπώνουν ένα πρόσωπο διαφορετικά, με στόχο να το εκθέσουν και να βρεθεί στο στόχαστρο των αρνητικών σχολίων. 

Στις 80 σελίδες της αγωγής, η Μπλέικ Λάιβλι, οι δικηγόροι της για την ακρίβεια, είχαν μηνύματα από πρόσωπα με τα οποία συνεργαζόταν ο Μπαλντόνι, στα οποία μηνύματα φαινόταν ξεκάθαρα πως είχε ενορχηστρωθεί μια εκστρατεία αποδόμησης του χαρακτήρα της.

Επιπλέον, η Λάιβλι υποστήριζε ότι ο Μπαλντόνι είχε ζητήσει από την ίδια και τις υπόλοιπες στην ταινία, όχι μόνο ηθοποιούς μα και από άλλα πόστα, γυμνά βίντεο ή φωτογραφίες, ενώ είχε προβεί σε αναιδή αγγίγματα και συζητούσε με τους συναδέλφους του για σεξουαλικές τους εμπειρίες και περιέγραφε τα γεννητικά του όργανα. Μέχρι και για τα κιλά της της μίλησε με απρέπεια, όπως υποστήριξε η Μπλέικ Λάιβλι. 

Καθώς τα μηνύματα που είχε ανταλλάξει ο Μπαλντόνι με την εταιρεία που αναλαμβάνει το Astroturfing, είχαν δημοσιοποιηθεί από τους New York Times, μέσω του δικηγόρου του πέρασε στην αντεπίθεση, ζητώντας με μήνυση 250 εκατομμύρια από τον όμιλο

Κυρίως όμως, ζήτησε με αγωγή στις 16 Ιανουαρίου, 400.000.000 δολάρια από Λάιβλι και Ρέινολντς, με την κατηγορία της δυσφήμισης και του εκβιασμού.

Ο Μπαλντόνι έφτασε μέχρι το σημείο να υποστηρίξει ότι ο Χαρούμενος Deadpool στην ταινία Deadpool & Wolverine, ήταν μια προσπάθεια κοροϊδίας του ίδιου από τον Ράιαν Ρέινολντς.

«Αυτή είναι μια υπόθεση όπου δύο από τους ισχυρότερους αστέρες του κόσμου, επιδεικνύουν την τεράστια δύναμή τους για να κλέψουν μια ολόκληρη ταινία από τα χέρια του σκηνοθέτη και του στούντιο παραγωγής», υποστηρίζει στην αγωγή του ο Μπαλντόνι. Μόνο και μόνο, βέβαια, που θεωρεί την Μπλέικ Λάιβλι ισχυρό αστέρα, καταλαβαίνει κανείς πως δεν είναι και πολύ καλά στα μυαλά του.

Σε αυτά πάντως, η Μπλέικ Λάιβλι απάντησε πως «πρόκειται για ακόμα ένα μέρος από το κλασικό playbook ενός κακοποιητή. Μια γυναίκα μιλάει με αδιάσειστα στοιχεία για σεξουαλική παρενόχληση και αντίποινα και ο κακοποιητής επιχειρεί να μετατρέψει τον εαυτό του σε θύμα. Αυτό αποκαλούν οι ειδικοί ως DARVO. Deny (αρνήσου). Attack (επίθεση). Reverse Victim Offender (αντιστροφή θύματος-θύτη)».

Καθώς η Λάιβλι είχε έμπρακτες αποδείξεις ενώ ο Μπαλντόνι μόνο τους ισχυρισμούς του, ήταν η στιγμή να απλώσει κι αυτός τη φαρέτρα του. Οπότε, άνοιξε ιστοσελίδα ειδική για να αναρτά περιεχόμενο που ο ίδιος θεωρεί αποδεικτικό της ενοχής της Λάιβλι και της δικής του αθωότητας, εν όψει και της δίκης που θα γίνει τον Μάρτιο του 2026.

Εκεί ανάρτησε πρώτα ένα βίντεο που δείχνει τους δύο να χορεύουν στα γυρίσματα μιας συγκεκριμένης σκηνής, κάπου τον Μάιο του 2023.

Ο Μπαλντόνι έδωσε αυτό το βίντεο στην Daily Mail, πιστεύοντας πως είναι υπέρ του. Μόνο που η Μπλέικ Λάιβλι το γύρισε, υποστηρίζοντας ότι είναι ακριβώς ενδεικτικό του τι είχε να αντιμετωπίσει. Και το απόσπασμα 10 λεπτών είναι μάλλον εις βάρος του. 

Στις ταινίες στο Χόλιγουντ έχουν μια ιδιότητα, τους intimacy coordinators, αυτούς δηλαδή που ορίζουν το πόσο κοντά θα έρθουν δύο ηθοποιοί σε μια σκηνή, εφόσον περιλαμβάνεται κάτι ερωτικό. Η παρουσία τους είναι απαραίτητη σε σκηνές με γυμνό ή με «σεξουαλική επαφή» και με βάση το σενάριο και την ιστορία, κρίνουν αν χρειάζεται να υπεισέλθει σε μια πράξη η ηθοποιός ή ο ηθοποιός.

Και στο βίντεο, αναφέρει μια intimacy coordinator στο Holywood Reporter, φαίνεται καθαρά πως ο Μπαλντόνι υπερβαίνει τα προβλεπόμενα και φέρνει σε άβολη θέση την Λάιβλι βγαίνοντας εκτός σεναρίου.

Στην ιστοσελίδα ο Μπαλντόνι έχει ανεβάσει ό,τι υλικό διαθέτει από μεταξύ τους επικοινωνία ή συμπεριλαμβανομένων άλλων και είναι προφανές πως το κάνει για να πάρει την κοινή γνώμη μαζί του. Τους συμμετέχοντες πάντως στην ταινία δε θα τους πάρει, με όλους να στηρίζουν την Μπλέικ Λάιβλι, η οποία έχει βέβαια κι έναν ισχυρό κύκλο από φίλες να τη στηρίξουν δημόσια και να στρέψουν το κοινό τους απέναντι στον Μπαλντόνι.

Από όλα αυτά πάντως, η αίσθησή μας είναι πως έχουμε να κάνουμε από την μία με έναν σχεδόν υποκριτή και τοξικό τύπο, κι από την άλλη με μια κακομαθημένη και ψωνισμένη που νομίζει ότι είναι power house του Χόλιγουντ, μαζί με τον Ρέινολντς, και η φασούλα τους μας έχει κουράσει και θα κουράσει έτι περισσότερο σε έναν χρόνο που θα γίνει ένα δημόσιο θέαμα η νομική τους διαμάχη.