Το γνωστό τσιτάτο των πολέμιων είναι η ατάκα «είχατε Black Friday και στο χωριό σας;». Η απάντηση είναι πως πολλά πράγματα δεν είχαμε στο «χωριό» μας. Με λίγα λόγια, νέα πράγματα προστίθενται στις ζωές μας, φρέσκες συνήθειες. Ακόμα και ξενόφερτες, όπως η συγκεκριμένη, γιατί όχι δηλαδή;
Μπορούμε να συζητήσουμε προφανώς για το αν γίνεται σωστά ή όχι, αν όντως δηλαδή γίνονται προσφορές της προκοπής και κατά πόσο. Όμως ως νέα καταναλωτική συνήθεια έχει το ενδιαφέρον της, τη χρησιμότητά της.
Κι έπειτα, κανείς δεν αναγκάζει κανέναν να ψωνίσει εκείνη τη μέρα ή βδομάδα, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι έμποροι «τεντώνουν» τη διάρκεια. Όλα παραμένουν τουτέστιν ζήτημα προσωπικής επιλογής.
Κι αφού (θέλουμε να πιστεύουμε πως) το ξεκαθαρίσαμε αυτό, πάμε και στο θέμα μας: Τι αγόρασαν φέτος περισσότερο οι Έλληνες στην Black Friday; Ποιο ήταν δηλαδή το νο1 προϊόν σε πωλήσεις;
Θα στραφούμε στο Skroutz για να μας κατατοπίσει, στα επίσημα στοιχεία δηλαδή που προέκυψαν μέσα από την πλατφόρμα. Αποτελεί άλλωστε ένα εξαιρετικό εργαλείο για να κατανοούμε πως κινούνται τα πράγματα εκεί έξω.

H οικογένεια προϊόντων που τα «έσπασε» στη φετινή Black Friday
Ποια κατηγορία θριάμβευσε λοιπόν; Θα την αποκαλούσαμε, ελαφρώς, έκπληξη. Περιμέναμε γαρ να τα σαρώσει όλα η «τεχνολογία» (κινητά, tv και… δεν συμμαζεύεται), όντως «κινήθηκε» αρκετά το πράγμα σχετικώς, αλλά στην 2η θέση (έκανε πάντως το μεγαλύτερο τζίρο, επί συνόλω).
Κι ήρθε η ώρα να το «ξεφουρνίσουμε»: Στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών που αναζήτησαν προσφορές για την Black Friday βρέθηκε η οικογένεια προϊόντων «Σπίτι-Κήπος». Με ποσοστό 26,07% όσον αφορά τον αριθμό marketplace παραγγελιών. Στην 3η θέση, σημειωτέον, ήταν η κατηγορία «Μόδα».
Γενικώς ομιλώντας, η Black Friday 2025 κρίνεται πετυχημένη, με τον συνολικό αριθμό των παραγγελιών να σημειώνει αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2024 για την Ελλάδα. Ανοδικά κινήθηκε και η μέση αξία παραγγελίας, καταγράφοντας αύξηση 11% σε σχέση με πέρυσι (104 ευρώ από 94 ευρώ το 2024), όπως και ο παραγόμενος τζίρος (κατά 37%).
Με άλλα λόγια, η Black Friday δείχνει πως αρχίζει να «περνάει» ως συνήθεια στους Έλληνες. Χρόνο με το χρόνο, την συνηθίζουμε όλοι και κάπως περισσότερο. Καταναλωτές, μαγαζάτορες. Εάν γίνεται σωστά άλλωστε, πραγματικά δουλεύει υπέρ όλων, συνιστά ένα πολύ καλό παράδειγμα του τι εστί win/win.