Είσαι φοιτητής. Μπράβο σου. Κάνεις ήδη όνειρα και πιστεύεις ότι τα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο θα είναι σαν μια βόλτα στην εξοχή.
Δεν θέλουμε να στο χαλάσουμε, αλλά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Και έχουμε τα ντοκουμέντα που το αποδεικνύουν. Για να έχεις μια ολοκληρωμένη εικόνα για τα μαθήματα-παλούκια που κανείς δεν περνάει με την πρωτη, φροντίσαμε για σένα.
Ρωτήσαμε άτομα από διαφορετικές σχολές που βρίσκονται στο 4ο έτος ή τις έχουν τελειώσει, για να μας πουν το πιο δύσκολο μάθημα. Όχι δύσκολο γι΄αυτούς. Αλλά για κάθε έναν που μπαίνει στη σχολή. Εξυπακούεται ότι το μάθημα μπορεί να έχει αλλάξει μορφή σε σχέση με τότε που το έδιναν. Οι συμβουλές τους είναι και πάλι χρήσιμες. Ακόμα κι αν δεν χρησιμεύσουν τελικά.
Εισαγωγή στην Οικονομική Θεωρία (α’ εξάμηνο)
Σχολή: Νομικών και Οικονομικών Επιστημών Αριστοτέλειο
Αιτία: Όσο καλός κι αν είσαι στο ΑΟΘ, το συγκεκριμένο ξέρεις εξ αρχής ότι είναι από τα μαθήματα που θα σου βγάλουν την πίστη. Γιατί είναι οικονομικά. Η εξήγηση έρχεται από μόνη της.
Αρχαία Ελληνική Ποίηση
Σχολή: Φιλολογία Αθηνών
Αιτία: Εδώ γκρίνιαζες που σε βάζουν σε μια στερεοτυπική αποτύπωση της ποίησης και της λογοτεχνίας στο σχολείο. Θα τα πας καλά με την αρχαία ελληνική ποίηση;
Κράτος και Κοινωνία στη Νεότερη Ελλάδα (19ος Αιώνας) (β΄εξάμηνο)
Σχολή: Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Παντείου
Αιτία: Η Νάντια Τ. έριξε όλο το φταίξιμο στον διδάσκοντα που αρέσκεται να κόβει. Εμείς δεν ξέρουμε απ΄αυτά, αλλά κάποιος πιο πονηρεμένος θα έλεγε ότι μάλλον έχει δίκιο.
Διδακτική Φυσικών Επιστημών (4ο εξάμηνο)
Σχολή: Παιδαγωγικό Αθηνών
Αιτία: Η Μαρκέλλα Π. μας ενημέρωσε ότι η καθηγήτρια κυρία Χ. έχει μανία να πετσοκόβει κόσμο. Όπως μας τα είπε, τις 3 φορές εξέταση δεν τις γλυτώνεις.
Ιστορία Διεθνών Σχέσεων (2ο εξάμηνο)/ Πολιτιστική Διπλωματία (5ο εξάμηνο)
Σχολή: Διεθνών κ ευρωπαϊκών σπουδών ΠΑ.ΠΕΙ.
Αιτία: Το πρώτο γιατί ο καθηγητής που το διδάσκει βάζει συνδυαστικές ερωτήσεις και ζήτημα να περνάει το 20%. Το δεύτερο γιατί το διδάσκουν δύο καθηγητές και για να περάσεις το μάθημα πρέπει να πάρεις δύο δεκάρια στην ουσία. Καλείσαι να απαντήσεις σε δύο ομάδες ερωτήσεων. Αν στη μία πάρεις 10 και στην άλλη 4, δε σημαίνει 7. Σημαίνει 4. Τα ξαναλέμε. Αυτό είναι το σκονάκι που μας έδωσε η Ελένη Κ.
Φυσιολογία (β΄εξάμηνο)
Σχολή: Νοσηλευτική Αθηνών
Αιτία: Άπειρη ύλη και κακογραμμένη. Δωρική Μελίνα Κ.
Διάτρηση, Ανατίναξη και Εισαγωγή στα Υπόγεια Έργα (ζ΄εξάμηνο)
Σχολή: ΜΗΧ.Ο.Π. Πολυτεχνείο Κρήτης
Αιτία: Πρόκειται για ένα μάθημα που σε επίπεδο επαγγέλματος αφορά ανθρώπινες ζωές. Οπότε δεν έχει «το χω καταλάβει μέσες άκρες». Ή το πιάνεις μέχρι το τέρμα ή ξαναέλα το Σεπτέμβρη να μας πεις πως πέρασες το καλοκαίρι.
Σύνθεση Πολιτικής Δικονομίας (‘η εξάμηνο)
Σχολή: Νομική Αθηνών
Αιτία: Ο Μάκης, ο διευθυντής μας, πάτησε 5 φορές στη Νομική. Τις περισσότερες το έκανε για τούτο το μακρυνάρι. Τέτοια μαθήματα να του δίνετε του Μάκη, για να μην τον ξαναδείτε ποτέ.
Απειροστικός Λογισμός ΙΙΙ (γ’ εξάμηνο)
Σχολή: Μαθηματικό
Αιτία: Ο Γιώργος Θ. δεν είχε όρεξη να πει πολλά, γι΄αυτό ανέφερε μόνο τον τίτλο του μαθήματος και το εξάμηνο. Από αυτό που διαβάζω, δεν θα έλεγες ότι είναι από τα μαθήματα που τα καταλαβαίνεις με την πρώτη. Κι αν αναρωτιέσαι γιατί δεν έβαλα απειροστικό Ι και ΙΙ, ούτε εγώ ξέρω.
Βασικές Έννοιες στην Θεωρία της Επικοινωνίας (ά εξάμηνο)
Σχολή: Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. ΕΚΠΑ
Αιτία:Πρωτοετής φοιτητής. Σε μια από τις πρώτες σου επαφές με τον ακαδημαϊκό τρόπο σκέψης. Δεν ξέρεις που σου πάνε τα τέσσερα. Και καλείσαι να πας πρωινό Παρασκευής να ακούσεις φιλοσοφία υψηλού επιπέδου από την κυρία Ρήγου. Για να περάσεις πρέπει να αφήσεις εντελώς απ΄έξω πολλά είδη λογικής που γνώριζες. Παρά το ότι στην εξεταστική έχει 6 θέματα και καλείσαι να απαντήσεις στο 1, δεν γίνεται να μην κοπείς τουλάχιστον 2 φορές. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι η ουσία του μαθήματος είναι εξαιρετική και το καταλαβαίνεις, έστω και πολύ αργότερα.
Στατιστική Ι (ά εξάμηνο)
Σχολή: Στατιστική και Ασφαλιστική ΠΑ.ΠΕΙ.
Αιτία: Αν μου βρεις έναν άνθρωπο που να τα πήγε καλά με τη Στατιστική, τότε σου παραχωρώ τη θέση μου. Καλά, μην το πάρεις της μετρητοίς.
Κωμωδία/ Κίνηση
Σχολή: Αθηναϊκή Σκηνή
Αιτία: Η εξήγηση που δίνει η Κωνσταντίνα είναι απλή. Άμα είναι να κλάψουμε το έχουμε εύκολα. Να προκαλέσουμε το γέλιο στον άλλο είναι ένα θέμα. Το μάθημα της κίνησης έχει τον τρόπον τινά κίνδυνο ότι άμα είσαι ατσούμπαλος μπορεί να σπάσεις κανά πόδι ή να βγάλεις το μάτι του άλλου. Καθ΄υπερβολή νομίζω τα είπε. Ή και όχι.