Έμειναν χωρίς κοτόπουλο τα 646 από τα 900 μαγαζιά: Η γκάφα του αιώνα των KFC που έγινε κατά λάθος υπερόπλο
Βρείτε μας στο

Η λατρεία των αγγλοσαξόνων για οτιδήποτε έχει να κάνει με το γρήγορο φαγητό είναι γνωστή. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες φίρμες fast food (McDonald’s, Wendy’s, KFC, Burger King) είναι αμερικανικής προέλευσης και πέρα από τις ΗΠΑ κάνουν θραύση στη Μεγάλη Βρετανία.

Η κουλτούρα του brunch και του break από τη δουλειά για φαγητό κατέστησαν περιζήτητα τα ταχυφαγεία, ιδίως στις χώρες που έχουν ως επίσημη γλώσσα την αγγλική.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο για παράδειγμα υπάρχουν περίπου 1250 καταστήματα McDonald’s. Σε καμιά 5αρια χρόνια θα προσεγγίζουν τα 1400, αφού ο ρυθμός εξάπλωσης είναι περίπου 30 ανά χρονιά. Έμειναν χωρίς κοτόπουλο τα 646 από τα 900 μαγαζιά: Η γκάφα του αιώνα των KFC που έγινε κατά λάθος υπερόπλο

Ακόμα και αυτό το νούμερο όμως μειονεκτεί πια σε σύγκριση με το αντίστοιχο της KFC, η οποία έχει πάρει τα ηνία στην Αγγλία στην αναλογία τζίρος / κατάστημα. Η φίρμα του Κεντάκι είναι η πιο ταχύρρυθμα αναπτυσσόμενη στην κατηγορία fast food, έχοντας πλέον παρουσία σε περισσότερες χώρες (131) απ’ ότι τα McDonald’s (119).

Σε αριθμό καταστημάτων είναι ακόμα πολύ πίσω – στη Βρετανία εν προκειμένω δεν έχει πιάσει ακόμα τετραψήφιο νούμερο. Σε επίπεδο απήχησης όμως κοντράρει ανοιχτά πια τη ναυαρχίδα των burgers.

Για αυτό και όταν στις 21 Φεβρουαρίου του 2018 τα 646 από τα 900 καταστήματα της αλυσίδας έμειναν κλειστά, έγινε ο κακός χαμός στο Νησί!

Είναι δυνατόν ένα franchise τέτοιας δυναμικής να κατέβασε ρολά, παρουσιάζοντας σημάδια διάλυσης για κάποια 24ωρα; Τι είχε συμβεί;

«Δολοφονείται» καθημερινά: Η μοναδική λέξη στην οποία οι μισοί Έλληνες κάνουν 2 ορθογραφικά λάθη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Δολοφονείται» καθημερινά: Η μοναδική λέξη στην οποία οι μισοί Έλληνες κάνουν 2 ορθογραφικά λάθη

Έμειναν χωρίς κοτόπουλο τα 646 από τα 900 μαγαζιά: Η γκάφα του αιώνα των KFC που έγινε κατά λάθος υπερόπλο

Η KFC είχε προσφάτως αλλάξει την προμηθευτική εταιρία που κατένειμε με κοτόπουλα τα καταστήματά της. Η γερμανική εταιρία logistics DHL αποδείχτηκε όμως στην πράξη ότι δεν ήταν ακόμα έτοιμη να αναλάβει ένα τόσο μεγάλο project.

Δεν διέθετε επαρκές, εκπαιδευμένο προσωπικό, το software δεν είχε δοκιμαστεί στο βαθμό που έπρεπε και ένα τεχνικό πρόβλημα επέφερε το «κραχ». Η διανομή δεν έφτασε ποτέ και τα καταστήματα ξέμειναν, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και για ημέρες, από κοτόπουλο.

«Ξεκινήσαμε συνεργασία με έναν νέο εταίρο, αλλά υπάρχουν κάποια προβλήματα. Η παράδοση φρέσκων πουλερικών σε 900 εστιατόρια σε όλη τη χώρα είναι αρκετά σύνθετη υπόθεση. Δεν θα κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα μας. Κάθε μέρα πραγματοποιούνται περισσότερες παραδόσεις, ωστόσο, αναμένουμε ότι θα συνεχιστούν τα προβλήματα σε κάποια εστιατόρια για την υπόλοιπη εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένα θα είναι κλειστά και άλλα θα λειτουργούν με περιορισμένο μενού ή για λιγότερες ώρες», ανακοίνωσε η KFC, απολογούμενη για την «όποια αναστάτωση προκλήθηκε».

Έμειναν χωρίς κοτόπουλο τα 646 από τα 900 μαγαζιά: Η γκάφα του αιώνα των KFC που έγινε κατά λάθος υπερόπλο

Ήταν η στιγμή που έγινε πιο ξεκάθαρος από ποτέ ο… εθισμός των Άγγλων στο τηγανητό κοτόπουλο. Τα social media κατακλύστηκαν από εκδηλώσεις απογοήτευσης από τους πιο μετριοπαθείς και αποδοκιμασίας από τους πλέον… γκρινιάρηδες. Υπήρξαν σχόλια που παρομοίαζαν το κακό που συνέβη με την εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ και με μια ενδεχόμενη προαναγγελία της… Αποκάλυψης!

Το στερητικό σύνδρομο που παρουσίασαν κάποιοι ανάγκασε ένα αστυνομικό τμήμα του Λονδίνου να κάνει έκκλησε μέσω στο Twitter: «Σας παρακαλούμε μη απασχολείτε τις Αρχές για την κρίση με τα KFC. Δεν είναι θέμα της αστυνομίας αν το αγαπημένο σας εστιατόριο δεν σερβίρει το μενού της προτίμησής σας»!

Ήταν τέτοιος ο ντόρος που προκλήθηκε ώστε δια των αντιπροσώπων της στη Μεγάλη Βρετανία ο αμερικανικός κολοσσός αποφάσισε να (αντι)δράσει. Και ο μαεστρικός τρόπος με τον οποίο το έκανε, «ρέφαρε» άμεσα τις εντυπώσεις, αποκαθιστώντας με μια χιουμοριστική καμπάνια την όποια δυσφήμιση.

Οι ολοσέλιδες καταχωρήσεις στον Τύπο απεικόνιζαν ένα «κουβά» κοτόπουλου, αναποδογυρίζοντας το logo της εταιρίας από KFC σε FCK. Φυσικά παρέπεμπε στο «Fuck» (!) και προλόγιζε το απολογητικό μήνυμα:

«Ένα εστιατόριο κοτόπουλου χωρίς κοτόπουλο. Δεν είναι και το ιδανικό. Μια τεράστια συγγνώμη στους πελάτες μας, ιδίως σε αυτούς που μετέβησαν στα καταστήματά μας, διαπιστώνοντας ότι ήταν κλειστά», ανέφερε μεταξύ άλλων η καθ’ όλα εμπνευσμένη ολοσέλιδη ανάρτηση-αφίσα στον βρετανικό Τύπο.

Έμειναν χωρίς κοτόπουλο τα 646 από τα 900 μαγαζιά: Η γκάφα του αιώνα των KFC που έγινε κατά λάθος υπερόπλο

Η καμπάνια απέσπασε τα πλέον εγκωμιαστικά σχόλια από ειδικούς και μη.

«Ένα αριστούργημα διαχείρισης κρίσεων στο PR», τη χαρακτήρισε στο twitter ο επώνυμος στην Αγγλία υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, Άντριου Μπλοκ.  

«Απίθανη διαφήμιση από τα KFC. Έδειξε πόσο σημαντικό είναι να χρησιμοποιείς το χιούμορ για να λες συγνώμη», έγραψε από την πλευρά του ο δημοσιογράφος, Νάιτζελ Ράιζνερ. Η διαφήμιση ξεσήκωσε νέο κύμα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυτή τη φορά στο σύνολο τους θαυμασμού.

Πέραν των εσόδων που χάθηκαν από το λουκέτο, η κρίση δεν στοίχισε τελικά ούτε στο ελάχιστο στην υστεροφημία της βιομηχανίας φαγητού, καθώς οι πωλήσεις πήραν με συνοπτικές διαδικασίες ξανά τον ανήφορο.

Ίσως και να ωφέλησε τελικά όλο αυτό την εταιρία, που δεν θα βρει ποτέ μάλλον ξανά καλύτερη ευκαιρία να επιδείξει ότι το προϊόν της είναι ολόφρεσκο, αλλά και να προκαλέσει τόσο αίσθηση με ένα διαφημιστικό τρικ.