Η τελευταία ελπίδα να διασωθεί το brand «ΠΑΣΟΚ»
Βρείτε μας στο
EXTRAS

Η τελευταία ελπίδα να διασωθεί το brand «ΠΑΣΟΚ»

Οι δυνατότητες της παράταξης ως ΚΙΝΑΛ είναι εξ ορισμού περιορισμένες. Αντίθετα το «ΠΑΣΟΚ» θα είναι εσαεί διάσημο από τα… νησιά Κέιμαν έως την Παλαιστίνη

Το 2015 η Φώφη Γεννηματά ανέλαβε την αρχηγία του ΠΑΣΟΚ, μετά το εκλογικό πατατράκ που κατέστησε σαφές ότι με τον Ευάγγελο Βενιζέλο στο τιμόνι το κόμμα δεν είχε κανένα μέλλον.

Στις εκλογές του Ιανουαρίου του ’15 το ΠΑΣΟΚ συρρικνώθηκε σε απελπιστικό βαθμό (4,68%), μένοντας στην 7η θέση, πίσω από το Ποτάμι και τους ΑΝΕΛ. Η φανέλα βέβαια είναι… βαριά κι εκεί που το Ποτάμι και οι ΑΝΕΛ ουσιαστικά εξαϋλώθηκαν, ξεκινώντας να γράφουν τα απομνημονεύματα τους, το πνευματικό παιδί του Ανδρέα Παπανδρέου «σκαρφάλωσε» στο 8,1% στις εκλογές του περασμένου Ιουλίου.

Το γεγονός ότι πέτυχε κάτι τέτοιο ως ΚΙΝΑΛ και με τη Φώφη Γεννηματά στο τιμόνι, έχει ανοίξει την όρεξη στους νοσταλγούς του κανονικού ΠΑΣΟΚ, του ορθόδοξου. Η πρόεδρος και οι συνεργάτες της επικαλούνται ως τεκμήριο αρχηγικής ικανότητας τη διάσωση του κινήματος και την επιστροφή σε βιώσιμα ποσοστά, η αντιπολίτευση όμως έχει λάβει τις τελευταίες ημέρες πολύ έντονες διαστάσεις.

Οι ζυμώσεις για την ανατροπή της κας Γεννηματά βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Οι θιασώτες της ανάγκης για αλλαγή ηγεσίας θεωρούν πως ό,τι ήταν να δώσει η Φώφη το έδωσε. Το 8,1% ήταν ταβάνι. Το timing είναι κομβικό, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ θα επιδιώξει το επόμενο διάστημα να καταστεί απόλυτος κυρίαρχος στο χώρο της Κεντροαριστεράς, αποψιλώνοντας το ΚΙΝΑΛ.

Σε αυτή την επίθεση… αγάπης που θα δεχτεί η παράταξη, πολλοί εντός της πιστεύουν ότι θα είναι εξαιρετικά ευάλωτη αν δεν έχει μεσολαβήσει η αλλαγή φρουράς που θα της δώσει νέα πνοή και προοπτική.

«Ποιο ΚΙΝΑΛ; Το ΠΑΣΟΚ είναι το ζητούμενο. Η «κούρσα» σήμερα στην ελληνική πολιτική σκηνή αφορά το ποιος, ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, θα πάρει τη θέση του ΠΑΣΟΚ», δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του ο Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος φέρεται να είναι ο εκλεκτός της βασικής αντιπολιτευτικής δύναμης για τη θέση του προέδρου.

Η αλήθεια είναι ότι μόνο αυτός και ο Νίκος Ανδρουλάκης θα μπορούσαν αυτή τη στιγμή να συσπειρώσουν γύρω τους δυνάμεις ικανές να αμφισβητήσουν τη νυν ηγεσία. Ο δεύτερος όμως ηττήθηκε από τη Φώφη στις εσωκομματικές εκλογές του 2017. Αυτή τη στιγμή τα καλύτερα χαρτιά για το τολμηρό εγχείρημα τα διαθέτει ο εξαιρετικά δημοφιλής στο νεανικό κοινό, πρώην υπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού. Και η αλήθεια είναι ότι χάρη στο επικοινωνιακό «γκελ» του μοιάζει σαφώς περισσότερο ικανός να τα… βάλει με τον Αλέξη Τσίπρα απ’ ότι η Φώφη Γεννηματά.

Οι υποστηρικτές του ποντάρουν επιπλέον στο άφθαρτο όνομά του και στο σπάνιο για αυτό το πολιτικό επίπεδο ηθικό αποτύπωμά του. Ως ξεκάθαρη απόδειξη αυτού υπενθυμίζουν την απόφαση του να υποβάλλει την παραίτηση του από το υπουργείο Πολιτισμού (δεν έγινε δεκτή) μετά την ένοπλη ληστεία στο παλαιό αρχαιολογικό μουσείο της Ολυμπίας, το Φεβρουάριο του 2012.

Ακόμα όμως και αν ο Γερουλάνος έχει το χάρισμα να επαναφέρει στον πράσινο ήλιο μέρος της χαμένης αίγλης του, είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο υπό τη σημερινή ταμπέλα; Brand ΚΙΝΑΛ δεν υπάρχει και ούτε πρόκειται να υπάρξει ποτέ. Οι δυνατότητες είναι εξ ορισμού περιορισμένες. Αντίθετα το «ΠΑΣΟΚ» θα είναι εσαεί διάσημο από τα… νησιά Κέιμαν έως την Παλαιστίνη. Περισσότερη αξία και απ’ το να το κρύβεις έχει μάλλον η επιδίωξη να το «απολυμάνεις» και να επικοινωνήσεις ότι το επαναφέρεις στην πολιτική ζωή καθαρό και ταυτόχρονα συνειδησιακά «ενοχικό».

Με λίγα λόγια να αναβιώσεις το πνεύμα που το έκανε δημοφιλές στην Παλαιστίνη και να αποκηρύξεις εμπράκτως τις πρακτικές που το συνέδεσαν με εξωτικούς φορολογικούς παραδείσους.

Υπάρχει τρόπος; Μια τόσο συστημική αρχηγός, όπως η Γεννηματά, ασφαλώς δεν τον ξέρει. Ο Γερουλάνος, αν μείνει ως έχει, αξίζει να δοκιμάσει.