Εκτόξευση πωλήσεων: Ο κορωνοϊός επαναφέρει το Drive-In cinema στην Ελλάδα 40 χρόνια μετά

H ανάγκη για social distancing αποδεικνύει ότι για όλα στη ζωή υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία…

Ένα ολοκληρωμένο λεύκωμα με ρετρό εικόνες προηγούμενων δεκαετιών θα έπρεπε de facto να περιλαμβάνει και μια τεράστια κινηματογραφική οθόνη και παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε υπαίθριο χώρο, κάτω από τον έναστρο ουρανό.

Μια εικόνα από κινηματογράφο αυτοκινήτων δηλαδή, που στις ΗΠΑ έγινε συνώνυμο του εναλλακτικού σινεμά τις δεκαετίες του ’50 και ’60, προσφέροντας την άνεση της άψε-σβήσε ψυχαγωγίας – χωρίς παρκάρισμα, περπάτημα και ιδιαίτερη ενδυμασία – αλλά και την ασφάλεια της ιδιωτικότητας, στο βαθμό που τα… αδιάκριτα βλέμματα είναι ανεπιθύμητα.

Στην Ελλάδα το είδος αυτό δεν άνθισε ποτέ και εγκαταλείφθηκε γρήγορα, με το περίφημο Drive In στη Μαλακάσα να περιορίζεται σε μόλις τρία χρόνια ζωής (1977-80), κυρίως λόγω της εμφάνισης της βιντεοκασέτας, αλλά και γιατί η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα έγινε πιο προσιτή αφότου οι χώροι αυτοί είχαν κλείσει. Η αλήθεια είναι όμως ότι ούτε σε αυτό, ούτε στους άλλους αντίστοιχους χώρους στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Λάρισα, Καλαμάτα, Νάουσα, Ελευσίνα, Αγρίνιο) έγινε η απόπειρα για Drive In κινηματογράφο με τις καλύτερες προϋποθέσεις, καθότι συνήθως προβάλλονταν b-movies.

Να όμως, που εν έτει 2020 θα υπάρξει και νέα προσπάθεια, υποκινούμενη από τα σημεία των καιρών. Η πανδημία του κορωνοϊού και η ανάγκη για social distancing συνηγορούν ότι για όλα στη ζωή υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία…

Σε λίγες ημέρες η Αθήνα θα αποκτήσει ύστερα από δεκαετίες τον πρώτο «κινηματογράφο αυτοκινήτων», με προφανή στόχο των εμπνευστών της ιδέας να αποτελέσει μόδα τουλάχιστον το φετινό καλοκαίρι (οπότε και οι κλειστοί cine-χώροι είναι δύσκολο να προσελκύσουν κόσμο). Παραμένει άγνωστο πάντως ποιοι είναι οι εμπνευστές και που θα λειτουργήσει ο χώρος. Τα μοναδικά στοιχεία που έχουμε είναι η ενημέρωση από μία σελίδα με όνομα «Αθενς Ντράιβ-Ιν», που έκανε εσχάτως την εμφάνισή της online και μετρά αντίστροφα τις μέρες έως την πρεμιέρα, δηλαδή την 1η Ιουνίου, που όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Πολιτισμού, θα επιτραπεί η λειτουργία των θερινών κινηματογράφων.

Πέραν του countdown, στη σελίδα υπάρχει και η δυνατότητα εκδήλωσης ενδιαφέροντος (με την καταγραφή του e-mail) και την ερώτηση «θέλετε να ζήσετε πρώτοι την εμπειρία του Athens Drive In Cinema;» Απομένει να μάθουμε αν αυτό το διαφημιστικό τρικ είναι το ενδεδειγμένο για να εξελιχθεί το project σε talk of the town και να συσπειρώσει το ενδιαφέρον των επίδοξων fans αυτής της νοσταλγικής προοπτικής.

Το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν θα είναι πάντως το μοναδικό που θα «τρέξει» στην Αττική το φετινό καλοκαίρι, παρέχοντας τη δυνατότητα για θέαμα μέσα από το αυτοκίνητό σου. Ο δήμος Γλυφάδας ανακοίνωσε ήδη τη διοργάνωση του πρώτου drive in θερινού Φεστιβάλ στην πόλη, με τη διαφορά ότι εκτός από προβολές ταινιών θα διοργανωθούν θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες. Ο χώρος που έχει επιλεχθεί είναι το Γκολφ Γλυφάδας, «απόλυτα ασφαλής και ελεγχόμενος και χωρίς καμία όχληση για τους περιοίκους», όπως ανέφερε στο Facebook ο δήμαρχος Γιώργος Παπανικολάου. «Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος η είσοδος θα είναι δωρεάν και αντί εισιτηρίου θα συγκεντρώσουμε τρόφιμα και φάρμακα για τις κοινωνικές μας δομές. Η νοσταλγία του drive in επιστρέφει, δεν θα αποκαλύψω όμως περισσότερα ακόμα», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Παπανικολάου.

Ανάλογες απόπειρες έχουν ξεκινήσει ήδη σε ευρωπαϊκές χώρες, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Γερμανία, όπου στην Κολωνία λειτουργούν περίπου 50 τέτοιοι χώροι και σύμφωνα με τη «Deutsche Welle» γίνεται μάλιστα το αδιαχώρητο ακόμα και τις καθημερινές! Στο Βίλνιους, πρωτεύουσα της Λιθουανίας, το τοπικό αεροδρόμιο, μετατράπηκε σε μια απέραντη κινηματογραφική αίθουσα, με πρώτη προβολή το νοτιοκορεατικό «Τα Παράσιτα» που κέρδισε φέτος στα Όσκαρ και «κοινό» 150 αυτοκίνητα, που είχαν μεταξύ τους απόσταση δύο μέτρα.

Η χώρα – Μέκκα των drive in παραμένουν οι ΗΠΑ, με περισσότερα από 300 στην επικράτεια της χώρας, στα οποία παρατηρείται ραγδαία αύξηση προσέλκυσης θεατών τον τελευταίο μήνα. Σύμφωνα με άρθρο των «LA Times», ο Covid-19 έχει προσφέρει σε εμπορικό επίπεδο πολύτιμες… υπηρεσίες στο συγκεκριμένο κλάδο, με τις πωλήσεις εισιτηρίων να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί.