Μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Κάτι που θα συνέβαινε μόνο στα πιο τρελά όνειρα του πιο άφρονος ανθρώπου (ή ενός αθεράπευτα ρομαντικού με σημαντικότατα, όμως, προβλήματα ακοής). Ένας συνδυασμός πιο αταίριαστος κι από το καφέ σακάκι-μαύρο παντελόνι.
Γιατί, βλέπετε, κόντρες μεταξύ ομάδων υπάρχουν πολλές ανά τον ποδοσφαιρικό κόσμο. Καμία, ενδεχομένως, να μην ξεπερνάει σε «απτό» μίσος αυτήν μεταξύ Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού- και, δυστυχώς, τα παραδείγματα στη μαγευτική Superleague (ή, παλιότερα, Α΄ Εθνική) είναι ουκ ολίγα.
Επομένως το να παίζει το Τριφύλλι και στις εξέδρες ν’ ακούγονται συνθήματα υπέρ των Ερυθρόλευκων δε γίνεται ποτέ και με τίποτα- σωστά;
Στο περίπου- γιατί, μεταξύ μας, στον ελληνικό κινηματογράφο συνέβη και μάλιστα με… κραυγαλέο τρόπο.
Κι επειδή βλέπουμε την απορία στο μάτι σας, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: η σπουδαία πορεία του Παναθηναϊκού μέχρι τον τελικό του Γουέμπλεϊ το 1971 έστρεψε, όπως αναμενόταν, το ενδιαφέρον των κινηματογραφιστών προς το ποδόσφαιρο, θέλοντας να χαρίσουν στιγμές παροδικής ξεγνοιασιάς στους θεατές εν μέσω Χούντας.
Η πιο γνωστή, φυσικά, «ποδοσφαιρική» ταινία ήταν το «Η Ρένα είναι οφσάιντ» του 1972, σε παραγωγή Φίνος Φιλμ. Το στόρι- στην ακροτελεύτια συνεργασία του μεγάλου Σακελλάριου, αλλά και της Βλαχοπούλου, με τη Φίνος- θέλει την Ρένα, μια μοδίστρα, να «μετατρέπεται» σε μητέρα του διάσημου ποδοσφαιριστή Χούλιο Μπάλμας, με τους παράγοντες να την εκλιπαρούν να πείσει τον… γιο της να υπογράψει στην ομάδα τους.
Η υπόθεση του φιλμ, ωστόσο, είναι αυτό που εν προκειμένω μας απασχολεί λιγότερο. Γιατί, πολύ απλά, υπάρχει ένα σοβαρότατο (πάντα για τα δεδομένα του τυφλού οπαδισμού της Ελλάδος) λάθος, το οποίο κανείς δεν πρόσεξε: σε μια σκηνή η Ρένα έχει πάει να δει ένα παιχνίδι του Παναθηναϊκού, όμως το κοινό παραληρεί φωνάζοντας… ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ!
Δείτε και ακούστε παρακάτω το χαρακτηριστικό απόσπασμα και θα καταλάβετε: