Η δημοσίευση της λίστας Πέτσα μετά από (ούτε) δυο μήνες προκάλεσε αντιδράσεις.
Τα ποσά και κυρίως ο τρόπος που κατανεμήθηκαν σε ΜΜΕ για τη διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς»… έμειναν χαραγμένα στο μυαλό όποιου τη διάβασε.
Πέρα λοιπόν από τις ενστάσεις για τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν και τους εύλογους συνειρμούς ότι διατέθηκαν ευνοϊκά υπέρ… ημετέρων, η λίστα δημιούργησε μια ακόμα σκέψη:
Ότι αφού μπήκαν όλοι αυτοί που μπήκαν, θέση θα μπορούσαν να βρουν και ιστορικά Μέσα που μας μεγάλωσαν.
Όπως, για παράδειγμα, τα εξής:
New Channel
Αν δεν ήταν αυτός βασικός λόγος να μείνεις στο σπίτι, τότε ποιος ήταν; Και κορωνοϊό να μην είχε εκείνη την εποχή, δεν σου ‘κανε καρδιά να το αποχωριστείς. Εξάλλου ποιος είχε μεγαλύτερη κοινωνική προσφορά από τον Πέτρο Λεωτσάκο και την άλλο Πέπη-άλλο πρέπει Τσεσμελή; Ποιος σκεφτόταν ν’ απομακρυνθεί από τον δέκτη του όταν έπαιζαν τα «Παιδιά της νύχτας» με Κώστα Μυλωνά και Ελεάνα Παγουρά; Και ποιος δεν μετρούσε αντίστροφα για να… καταδικαστεί από το «Ερωτοδικείο» της Βίκυς Μιχαλονάκου και του «Mr Εθνικά Μπούτια;»
Κανάλι 67
Τι σημασία έχει πώς ούτε αυτό υπάρχει πλέον; Έστω και αναδρομικά θα έπρεπε να του καταβληθούν επίσης αυτά που αξίζει για την κοινωνική του προσφορά. Για τις ατελείωτες ώρες τηλεοπτικής διδαχής του προέδρου των προέδρων, Βασίλη Λεβέντη. Για το… πεδίο φάρσας που προσέφερε σε κάθε έφηβο της εποχής που σεβόταν τον εαυτό του. Και γιατί δεν μπορεί να μπαίνουν στη λίστα όλοι οι… αρκουδέηδες και η μούργα και να λείπει το κανάλι που μαζί με αυτό έκλεισαν ταυτόχρονα και τον τάφο τους.
Σούπερ Κατερίνα
Γίνεται να παίρνουν λεφτά ιστοσελίδες και περιοδικά που απευθύνονται σε γυναίκες και να μην παίρνει λεφτά το περιοδικό που τις… μεγάλωσε; Ok, το πολύ-πολύ να χρειαζόταν κάνει 1-2 θεματάκια του τύπου «συμφωνείτε κι εσείς ότι ο Κυριάκος είναι πολύ γκόμενος» ή να βάλει εξώφυλλο (αντί για κάποιον ηθοποιό η ροκ σταρ) τον Πέτσα με το κούρεμα της καραντίνας. Ποιος θα διαφωνούσε όμως ότι τέτοιες εμπνεύσεις θα ήταν (κυριολεκτικά) όλα τα λεφτά;
Περιοδικό «Πίστα»
Στη διάρκεια της καραντίνας η μουσική έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην καθημερινότητα. Υπήρξε διέξοδος, διασκέδαση, ανάγκη. Μπορεί λοιπόν οι νεότεροι να την έβρισκαν με «tik-tok», αλλά οι μεγαλύτεροι θα μπορούσαν να τη βρουν με κάποιο από τα CD που ΣΙΓΟΥΡΑ είχαν καταχωνιάσει σε κάποιο συρτάρι μετά την αγορά του θρυλικού περιοδικού. Εξάλλου από την ημέρα της ίδρυσής του και έπειτα δεν πρέπει να υπήρξε φορά που να ΜΗΝ «εξαντλήθηκε και επανακυκλοφορεί».
ΙΤΑ 8
Εδώ κι αν μιλάμε για κοινωνική προσφορά. Εδώ κι αν θα έπρεπε -έστω και μετά από χρόνια- ν’ ανταμειφθεί η έμπνευση και ο κόπος για να στηθεί το περιβόητο «κανάλι του Λεωνίδα». Διότι σε μια εποχή που δεν υπήρχε -όχι κορωνοϊός, αλλά ούτε καν ίντερνετ- παρείχε υλικό για… εκτόνωση. Έδινε πρόσβαση σε ταινίες που τις ζητούσες από το video club με κωδικές ονομασίες του τύπου «η Παπαρήγα η καλή». Και σε χρόνια που τις αισθησιακές σκηνές τις κυνηγούσαν με το τουφέκι, κράτησε ψηλά τη σημαία (και όχι μόνο) των εφήβων.