Στο GNTM επιλέγουν να συμπεριφέρονται με μηδέν συναίσθηση της εποχής και μάλλον δεν ενοχλείται κανείς
EXTRAS

Στο GNTM επιλέγουν να συμπεριφέρονται με μηδέν συναίσθηση της εποχής και μάλλον δεν ενοχλείται κανείς

Επειδή το GNTM είναι τηλεοπτικό event, φαίνεται πως καταργεί την ανθρώπινη υπόσταση και κυριαρχεί ο ρόλος μόνο του τηλεθεατή.

Ένα χρόνο πριν στο GNTM 2 είχαν ένα task φωτογράφισης με φίδια στο λαιμό. Στη φετινή εκδοχή του ριάλιτι ακολούθησε η εκμετάλλευση σκύλων.

Δεν ξέρω αν εγώ είμαι πια παράξενος, γκρινιάρης, γεροξούρας που έλεγε κι ο παππούς μου, και βρίσκω αφορμές για να πω κάτι, αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί δεν ενοχλείται κανείς από τις πρακτικές που ακολουθεί η παραγωγή του GNTM και τις οποίες στήνει με τις ευλογίες κριτών και λοιπών παρατρεχάμενων στο βωμό της τηλεθέασης και της δημιουργίας ενός προγράμματος που να συζητιέται…

Δε μπορεί να είναι μόνο στο δικό μου μυαλό λάθος και εντελώς εκτός εποχής και λογικής αυτό που συμβαίνει με κάποιες από τις δοκιμασίες. Και κατ΄επέκταση κι από αυτά που εφαρμόζονται στον τομέα της μόδας και της φωτογράφισης, με τα παντελώς άστοχα κόνσεπτ που μπορεί να σκεφτεί ένας δήθεν καλλιτέχνης φωτογράφος που εκπαιδεύτηκε σε μια παγκόσμια μόδα δίχως συναίσθηση!

Γιατί αυτό είναι ως επί το πλείστον η μόδα, απλώς τώρα μπαίνουμε στη διαδικασία να το σκεφτούμε και να το πούμε. Να μιλήσουμε για animal testing; Για δολοφονίες ζώων που καταλήγουν να γίνουν ρούχα, τσάντες, παπούτσια; Για κακοποίηση ζώων στο πλαίσιο φωτογράφισης και εμπορικών ενεργειών; Για την άσκοπη σπατάλη πόρων; Για την εκμετάλλευση και ανθρώπων στο όνομα μιας παραγωγής; Για ποιο απ΄όλα να πούμε ότι θα έπρεπε από χρόνια να έχει αλλάξει και να έχει εξαλειφθεί;

Οκ όμως, μιλάμε για ένα κομμάτι του παγκόσμιου καπιταλισμού που δεν θα το αλλάξει ούτε η πανδημία. Αυτό δεν μας αφαίρει επ΄ουδενί το δικαίωμα να στεκόμαστε απέναντι στο κάθε GNTM που δείχνει αναλγησία και με θράσος πουλάει μια γκλαμουριά με έναν άνθρωπο δίπλα να κοιμάται στο πεζοδρόμιο ή που χρησιμοποιεί σκυλιά μόνο και μόνο για να θρέψει το εγώ ψωνισμένων ως επί το πλείστων ανθρώπων που κυνηγούν πρωτίστως τη δημοφιλία μέσα από το ριάλιτι και δευτερευόντως μια καριέρα στο μόντελινγκ.

Το πρόβλημα που μοιάζει να είναι δυσεπίλυτο αφορά στην ψυχολογία του θεατή. Τοποθετείται τόσο άκριτα απέναντι σε τέτοια ριάλιτι, ακριβώς γιατί εκπαιδεύτηκε να λειτουργεί με την ψυχολογία του Twitter και των social media. Στοχεύει στον σχολιασμό της κατινιάς, των τσακωμών, του μαλλιοτραβήγματος και τυφλώνεται τόσο απ΄αυτό, ώστε φτάνει να αγνοεί το προφανές.

Η ιδιότητα του τηλεθεατή, του καταναλωτή περιεχομένου, του παθητικά αδηφάγου, καπελώνει την κριτική σκέψη και αυτό δεν είναι κάτι που οι κουτοπόνηρες τηλεοπτικές παραγωγές δεν το αντιλαμβάνονται. Γι΄αυτό και προχωρούν ανερυθρίαστα στο πρότζεκτ τους και δεν τους νοιάζει ιδιαίτερα αν αυτό περιλαμβάνει ζώα να γίνονται έρμαιο τηλεοπτικών όρων όπως γύρισμα, cut, λήψεις και όλα τα συναφή.

Κάποιος θα πει ότι τα σκυλιά ήταν εκπαιδευμένα, άλλος θα πει ότι και στο εξωτερικό έτσι γίνεται. Ναι, το αντεπιχείρημα ποιο είναι ακριβώς; Γιατί το ότι γίνεται στο εξωτερικό δεν είναι λόγος για να γίνεται παντού. Είναι λόγος για να θέλουμε να σταματήσει από παντού αυτή η κακοχρησία των ζώων επειδή εμάς μας τη βάρεσα το ψώνιο και θέλουμε να κάνουμε ψευτοαβανγκάρντ μπαρούφες.

Γιατί αυτό είναι το κόνσεπτ του GNTM: μπαρούφα! Κι ειλικρινά αναρωτιέμαι πώς τοποθετούνται απέναντι σε αυτό η κ. Καγιά, ο κ. Σκουλός, η κ. Ζενεβιέβ και όσοι πουλάνε αυτή τη δηθενιά της μόδας. Τα συνολάκια μας να είναι καλά, να συνδυάζονται σωστά κι από κει και πέρα όλα τ΄άλλα ας πνιγούν; Να αυξάνονται οι ακόλουθοι μας και δε μας νοιάζει τίποτα;

Γι΄αυτό η ψυχαγωγία στην ελληνική τηλεόραση είναι ένα ψοφίμι και είθε να γίνει ακόμα περισσότερο όσο την απαρτίζουν τέτοιες κενότητες πράξεων και ανθρώπων. Όπως το ίδιο ισχύει και για όλες τις ιστοσελίδες-εκπομπές που αναπαράγουν τα στιγμιότυπα χωρίς να σχολιαστεί καθόλου το πώς χρησιμοποιήθηκαν τα ζώα.

Αν ο τηλεθεατής μέσα σας νιώθει καλά με αυτό το θέαμα, τότε τι να πω…Μάλλον εγώ έχω το πρόβλημα.