2,3 δις ευρώ: Η μεγαλύτερη «επένδυση» στην Ελλάδα που κάποιοι εξακολουθούν να πολεμούν ακόμα και σήμερα
Βρείτε μας στο

Όσοι γνωρίζουν μιλούν για αληθινή επανάσταση. Όσοι δεν ξέρουν και αντλούν την πληροφόρησή τους από το διαδίκτυο πιστεύουν τις ψεκασμένες θεωρίες που κυκλοφορούν και πλάθουν στο μυαλό τους διάφορα σενάρια. Η αλήθεια όμως είναι μία. Το 5G θα ανοίξει την πόρτα σε έναν νέο κόσμο δυνατοτήτων που θα αλλάξει όσα γνωρίζαμε έως σήμερα.

Διότι μοιάζει να έρχεται από το μέλλον, ως ένα άλμα τεχνολογικής εξέλιξης στη διάσταση του χρόνου που βρισκόμαστε. Αν για τις ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες χρειάζεται να επιστρατεύσουμε τη φαντασία (είναι βέβαιο ότι κάποιος «χολυγουντιανός» σεναριογράφος έχει ήδη σκεφτεί κάτι…), οι ευεργετικές θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας σε πολύ σύντομο χρόνο. Αρκετός ντόρος έχει γίνει εδώ και καιρό για αυτές, με τις χειρουργικές επεμβάσεις από απόσταση – δηλαδή την ψηφιοποίηση της υγειονομικής περίθαλψης – να έχουν δικαιωματικά λάβει την περισσότερη προβολή.

Αλλά εδώ δεν μιλάμε απλώς για την εξέλιξη της τεχνολογίας στις τηλεπικοινωνίες, αλλά για μια θεμελιώδη πλατφόρμα εισόδου της ανθρωπότητας στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση.

Η μεταφορά τεράστιου όγκου δεδομένων σε πραγματικό χρόνο θα αλλάξει ριζικά το περιβάλλον των επιχειρήσεων. Σε μια αισιόδοξη εκτίμηση της επίδρασης του σύγχρονου δικτύου, η εταιρία McKinsey έκανε πριν από λίγους μήνες λόγο για αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ από 1,2 τρισ. δολ. έως 2 τρισ. δολ. μέχρι το 2030.

Το ένα πεδίο στο οποίο θα εξοικονομηθούν πολύ μεγάλα ποσοστά πόρων είναι οι μεταφορές. Μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκτιμά ότι το 2025 το ετήσιο όφελος από την εισαγωγή των δικτύων 5G στις μεταφορές θα ανέλθει στα 8,3 δισ. ευρώ για την Ε.Ε., ενώ η Ελλάδα μπορεί να αποκομίσει έσοδα ύψους 2,3 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 εφόσον η σταδιακή ανάπτυξη του δικτύου ξεκινήσει εντός του 2021.

Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να προχωρήσει η προκήρυξη του μεγάλου έργου ανάπτυξης δικτύων 5G στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους μέσα στους επόμενους μήνες. Το έργο είναι προϋπολογισμού περίπου 130 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η διασύνδεση των αυτοκινητοδρόμων της χώρας θα επιταχύνει τις ιδιωτικές επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, θα βελτιώσει σημαντικά την παραγωγικότητα του κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών, θα περιορίσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ εκτιμάται ότι θα μειώσει τα τροχαία δυστυχήματα. Είναι γνωστό ότι η χώρα μας «πληρώνει» σταθερά βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο. Παρά τη θεαματική βελτίωση τη δεκαετία 2010-20, η Ελλάδα μέτρησε 54 θανάτους ανά εκατομμύριο το 2020, έναντι 42 θανάτων ανά εκατομμύριο που είναι ο μέσος όρος στην ΕΕ (τα αντίστοιχα νούμερα το 2010 ήταν 113 και 67).

2,3 δις ευρώ: Η μεγαλύτερη «επένδυση» στην Ελλάδα που κάποιοι εξακολουθούν να πολεμούν ακόμα και σήμερα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Το «φυλάει» ο ψαράς με το βιβλίο: Το παραδεισένιο νησάκι του Ιονίου που πωλείται αντί 45 εκατ. ευρώ

Αυτά που εκτιμάται ότι θα μειώσει τα τροχαία ατυχήματα και τις ανθρώπινες απώλειες, κάνοντας το ταξίδι ασφαλέστερο είναι οι εφαρμογές έξυπνης οδήγησης και η διασύνδεση των οχημάτων μεταξύ τους και με κεντρικές υπολογιστικές μονάδες.

Τα δεδομένα με το 5G θα είναι επαρκώς αξιόπιστα ώστε να λαμβάνουν τα οχήματα λεπτομέρειες σχετικά με τους επερχόμενους περιορισμούς ταχύτητας και να προσαρμόζουν ανάλογα την ταχύτητά τους.

Το επόμενο βήμα θα είναι βγαλμένο από αυτές τις εικόνες από το… μέλλον που λέγαμε, ήτοι η πλήρως αυτοματοποιημένη πορεία των οχημάτων.

Όπως αναφέρει ο Κώστας Κετσιετζής στο capital.gr, θα είναι δυνατό μέσω ενός αναδυόμενου παραθύρου στο ταμπλό να ειδοποιείται ο οδηγός ότι για τα επόμενα 100 χλμ υπάρχει ισχυρή κάλυψη σήματος και ένας εξωτερικός πάροχος υπηρεσιών θα μπορεί να αναλάβει με ασφάλεια τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Ουσιαστικά, ο οδηγός θα μπορεί να ξεκουράζεται ενώ το αυτοκίνητο είναι τηλεχειριζόμενο.

Επιπλέον, ένας ενσωματωμένος υπολογιστής μπορεί να συνδυάσει δεδομένα οχημάτων με αυτά άλλων οχημάτων για να δημιουργήσει τον δικό του άμεσο χάρτη περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο και να ελέγξει εάν άλλα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν είναι ορατά στον οδηγό) βρίσκονται σε πιθανή πορεία σύγκρουσης. Τα εμπλεκόμενα οχήματα μπορούν στη συνέχεια να λάβουν μια συγκεκριμένη εντολή, όπως φρενάρισμα ή επιτάχυνση για να αποτρέψουν μια σύγκρουση.

Η Ελλάδα έχει μπει σε… τροχιά μείωσης του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων και το δίκτυο 5G είναι δυνητικά ο σύμμαχος για να πάει στο επόμενο επίπεδο.