i-mall
Βρείτε μας στο

Τι συνδέει τη Νέα Σμύρνη με το Μπάρι; Μπορεί πολλά, μπορεί και παρά ένα τίποτα. Αυτό το παρά ένα είναι η ύπαρξη ειδικών καταστημάτων αγοράς προϊόντων περιπτέρου που αποτελούν μια επί της ουσίας μορφή μικρών malls, τα οποία αναμένεται να αλλάξουν τη λιανική αγορά.

Αν περπατήσει κανείς στο Μπάρι, θα βρει πάρα πολλά σημεία σε μορφή υποστέγων, που φιλοξενούν 7-8 αυτόματους πωλητές, κυρίως για σνακ, νερά, αναψυκτικά και energy drinks, τα οποία αποτελούν, κυρίως για ηλικίες 18 και κάτω, χώρους συνάθροισης και διασκέδασης, αφού έχουν δυνατή μουσικκή και διαθέτουν επίσης χώρους υποδοχής φορτιστών για τα κινητά.

Πριν από λίγες ημέρες εγκαινιάστηκε στη Νέα Σμύρνη το πρώτο λεγόμενο i-mall Holdings, μιας εταιρείας που δημιούργησε το πρώτο πλήρως ρομποτικό κατάστημα μικρής λιανικής στη χώρα. Η Καλλιθέα θα ακολουθήσει και ήδη έχει υπάρξει ενδιαφέρον από 64 μεριές για να ανοίξουν έναν τέτοιο χώρο μέσω της δικαιοχρήσης (franchise), οι περισσότεροι εξ αυτών σε νησιά.

Αυτό το πρωτοποριακό σύστημα που αλλάζει τα δεδομένα στη μικρή λιανική, έχει εξαπλωθεί εκτός από το Μπάρι σε αρκετές ακόμα πόλεις της Ιταλίας, σε 6 πόλεις της Ρουμανίας, στη Γαλλία και στη Γερμανία στο κρατίδιο της Ρηνανίας-Βεστφαλίας, το οποίο δικαιολογείται κι από το ότι στο εξωτερικό δεν συναντά κανείς περίπτερα.

Αυτή η ζήτηση έχει φέρει την εισαγωγή 8 γλωσσών σε αυτό το σύστημα αγορών και αποτελεί ένα ακόμα selling point.

Το εντυπωσιακό και ελκυστικό είναι πως ένα τέτοιο i-mall μπορεί να το ανοίξει κάποιος με μια επένδυση 200.000 ευρώ και σε βάθος 3.5 ετών θα έχει πάρει πίσω την επένδυσή του, αφού μιλάμε για μια επιχείρηση με χαμηλό κόστος λειτουργίας – ο ένας υπάλληλος που χρειάζεται μπορεί να είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης που κάνει και έλεγχο των λειτουργιών και αναγκών από απόσταση, μέσω εφαρμογών.

Η μόνη ανάγκη για φυσική παρουσία του ιδιοκτήτη ή του υπαλλήλου, είναι για την συμπλήρωση των προϊόντων που έχουν καταναλωθεί, τα οποία τα γνωρίζουν εκ των προτέρων από την εφαρμογή, ενώ στη Νέα Σμύρνη υπάρχει και η δυνατότητα φυσικής εξυπηρέτησης του κοινού από τις 10:00 μέχρι τις 14:00.

Ο ημερήσιος τζίρος μιας τέτοιας μικροεπιχείρησης υπολογίζεται στα 750 ευρώ και το περιθώριο κέρδους είναι κοντά στο 30%, όταν η αγορά όλα αυτά τα χρόνια κινείται στο 19%.

Επιπλέον, όπως ανέφερε στην εκδήλωση των εγκαινίων ο εμπορικός διευθυντής της i-mall Micro Market, κ. Γιώργος Φασουλάκης, με παρελθόν στην Kiosky’s πριν την εξαγοράσει η e-Food, οι συμφωνίες με τις χονδρεμπορικές εταιρείες προσφέρουν πεδίο για σούπερ ανταγωνιστικές τιμές, τις χαμηλότερες στη μικρή λιανική.

Ποια είναι η μορφή της λειτουργίας ενός τέτοιου έξυπνου καταστήματος; Σε έναν μικρό χώρο υπάρχουν 3 ή 4 αυτόματοι πωλητές (στο εξωτερικό ο αριθμός είναι μεγαλύτερος σε αρκετές περιπτώσεις), που διαθέτουν συνολικά 3.000 τεμάχια, τα οποία αντιστοιχούν σε 300 κωδικούς: μπύρες, αναψυκτικά, νερά, χυμοί, ενδεχομένως ποτά σε μικρές συσκευασίες, αλμυρά και γλυκά σνακς, καραμέλες, τσίχλες, τροφές για ζώα συντροφιάς, αλλά και φορτιστές, προφυλακτικά κ.α.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα, ίσως το πιο σημαντικό, είναι πως οι πληρωμές γίνονται ηλεκτρονικά, χωρίς παράδοση με επαφή, οι χώροι είναι προσβάσιμοι 24/7 και τις αργίες, έχουν wi-fi, θέσεις για φόρτιση κινητών και κάδους ανακύκλωσης. Πρόσβαση σε όλα αυτά έχουν επίσης και τα ΑμΕΑ, κάτι επίσης τρομερά σημαντικό.

Εκτός από τους κλασικούς τρόπους πληρωμής (debit, credit card, e-wallets), έχει προβλεφθεί και η ύπαρξη των i-mall coins, τα οποία θα μπορεί κάποιος να τα αγοράζει και να τα διατηρεί σε συγκεκριμένη εφαρμογή.

Mere: Τα προϊόντα και οι τιμές της ρωσικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ που έρχεται στην Ελλάδα

Αυτό είναι κάτι βοηθητικό για γονείς που θέλουν να δίνουν χαρτζιλίκι στα παιδιά τους για να πάνε σε αυτά τα i-malls, έχοντας όμως πλήρη έλεγχο των αγορών τους. Άλλωστε, όπως αναφέρθηκε, αυτές οι ηλικίες αποτελούν το target group.

Μέσα από την εφαρμογή μπορεί κανείς να κάνει παραγγελία ή ειδάλλως μέσω οθόνης αφής στον φυσικό χώρο. Όταν γίνεται παραγγελία μέσω εφαρμογής, ο καταναλωτής θα λαμβάνει ένα QRcode στο κινητό του για να πάει στο κατάστημα και να παραλάβει γρήγορα και εύκολα την παραγγελία του κερδίζοντας και πόντους στο πρόγραμμα επιβράβευσης, που θα είναι εξατομικευμένο και θα κάνει προσωποποιημένες προσφορές.

Τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας επένδυσης δεν τελειώνουν εδώ. Σε αυτά τα καταστήματα θα λειτουργούν και Skroutz Point (θυρίδες για παραλαβή προϊόντων που κάποιος έχει παραγγείλει μέσω Skroutz), αφού τα δύο franchises έχουν συνάψει συνεργασία μέσω της οποίας θα υπάρχει και ανταλλαγή πόντων στα προγράμματα επιβράβευσης.

Όπως αναφέρθηκε εξ αρχής, δεν πρόκειται μόνο για χώρους αγοράς μικρολιανικής, αλλά για τόπους συνάντησης και διασκέδασης, γι΄αυτό και θα υπάρχουν οθόνες που θα παίζουν αποκλειστικά το Panik TV, με την Panik Entertainment Group να κάνει ακόμα μία στρατηγική κίνηση για την εξάπλωση της «μοναρχίας» της.

* Με πληροφορίες από Moneyreview.gr