Κίνηση- ματ από την κυβέρνηση: Με αυτόν τον απλό τρόπο παίρνεις φθηνό και ποιοτικό λάδι φέτος (Pics)
Βρείτε μας στο

Οι αυξήσεις των τιμών στο σούπερ μάρκετ, όχι μόνο στα είδη πρώτης ανάγκης αλλά οριζόντια στα περισσότερα προϊόντα, έχουν γονατίσει το ελληνικό νοικοκυριό και αποτελεί την πρώτη απάντηση σε όλες τις δημοσκοπήσεις που ρωτούν ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του πολίτη. Ειδικά το κομμάτι της αύξησης της τιμής του ελαιόλαδου φαίνεται να επηρεάζει τους πάντες και δε δείχνει να υπάρχει λύση άμεσα.

Οι παραγωγοί λαδιού μίλησαν στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα Mega και εξήγησαν τους λόγους που οδηγούν στην αύξηση της τιμής του ελαιόλαδου. Κατά τη συνομιλία τους, αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι η τρέχουσα χρονιά θεωρείται μία από τις χειρότερες εδώ και τουλάχιστον 100 χρόνια. Επιπλέον, επισήμαναν ότι η δυσμενής κατάσταση δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, αλλά επηρεάζει επίσης την Ισπανία και την Ιταλία, διότι υφίσταται μια αλυσιδωτή επίδραση. Τέλος, υπογράμμισαν ότι η ζήτηση για εξαγωγές ελαιόλαδου αυξάνεται, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η τιμή του προϊόντος.

Ο αντιπρόεδρος Ένωσης αγροτικού Συνεταιρισμού Ηρακλείου, Μύρων Χιλετζάκης έδωσε μία εξήγηση για τους λόγους για τους οποίους βλέπουμε στο ράφι αυτές τις τιμές τονίζοντας: «Ενώ οι τιμές του παραγωγού στο ελαιόλαδο είναι πάρα πολύ καλές, δυστυχώς δεν είχαμε ποσότητα. Και η ποσότητα αυτή είναι που ανεβάζει την τιμή του ελαιόλαδου στα ύψη. Στη Κρήτη η τιμή ελαιόλαδου φεύγει σήμερα από τον παραγωγό στα 9,50 ευρώ, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα στα 11, 20 ευρώ. Αυτές οι τιμές του παραγωγού είναι συν το ΦΠΑ .Επομένως στον καταναλωτή το ελαιόλαδο θα πουληθεί άνω των 17 ευρώ».

«Πέρυσι ο παραγωγός πούλησε το λάδι σε μια μέση τιμή της τάξεως των 5 ευρώ. Αυτή την τιμή των 5 ευρώ την είδαμε στο ράφι να έχει φτάσει περίπου στα 13,75 ευρώ. Αυτό γίνεται γιατί υπάρχουν τα 5 καπέλα που λέμε εμείς. Δηλαδή 5 εμπορικές πράξεις που γίνονται μέχρι να φτάσει στον καταναλωτή. Η πρώτη εμπορική πράξη είναι ανάμεσα στον παραγωγό και στον ελαιουργό, η δεύτερη εμπορική πράξη είναι ανάμεσα στον ελαιουργό και στον έμπορο, η τρίτη εμπορική πράξη είναι ανάμεσα στον έμπορο και στον τυποποιητή, η πέμπτη εμπορική πράξη είναι ανάμεσα στον τυποποιητή και στο σούπερ μάρκετ.

Για εμένα αυτή η διαφορά δεν εξηγείται όταν το 90% του ελαιόλαδου πουλήθηκε στα 5 ευρώ από τον παραγωγό πέρυσι. […]Πέρυσι υπήρχε τεράστιο εμπορικό ενδιαφέρον για το ελαιόλαδο. Παραδοσιακά στην χώρα μας έρχονταν μόνο οι Ιταλοί και αγόραζαν το λάδι χύμα. Πέρυσι το 35% του ελαιόλαδου παράχθηκε σε όλη την χώρα που ανερχόταν περίπου σε 450 χιλ. τόνους. Το σύνολο της παραγωγής το πήραν οι Ισπανοί. Οι Ισπανοί ποτέ δεν ερχόντουσαν στην Ελλάδα να αγοράσουν λάδι, αυτό έγινε μόνο πέρυσι . Και η είσοδος του Ισπανού στη χώρα μας ανέβασε τις τιμές και ακολουθήσαμε τις ευρωπαϊκές τιμές που σε αυτά τα επίπεδα κυμαίνονταν».

Ο κύριος Χιλετζάκης ήταν απαισιόδοξος για τις ημέρες που έρχονται για το ελαιόλαδο ανφέροντας χαρακτηριστικά: «Εάν πέρυσι πουλήσαμε το ελαιόλαδο μια μέση τιμή στα 5 ευρώ και στα σούπερ μάρκετ κυμαινόταν στα 13,75 ευρώ  με 15 ευρώ καταλαβαίνετε τώρα που θα το πουλάμε 9 ευρώ με 10 ευρώ εμείς οι παραγωγοί πόσο θα φτάσει στο ράφι. Η τιμή του θα φτάσει κοντά στα 20 ευρώ. Και δυστυχώς αυτός είναι ο προβληματισμός ο δικός μας γιατί θα αλλάξουμε διατροφικές συνήθειες. Οι καταναλωτές πλέον θα βγάλουν το λαδί από τη ζωή τους».

«Δολοφονείται» καθημερινά: Η μοναδική λέξη στην οποία οι μισοί Έλληνες κάνουν 2 ορθογραφικά λάθη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Δολοφονείται» καθημερινά: Η μοναδική λέξη στην οποία οι μισοί Έλληνες κάνουν 2 ορθογραφικά λάθη