Μετά από 10 χρόνια: Το αγαπημένο αυτοκίνητο των Ελλήνων που πουλούσε περισσότερο από κάθε άλλο «παρκάρει» πλέον δεύτερο

Τέλος το σερί στις… κούπες

Είναι ένα αυτοκίνητο συνώνυμο της ποιότητας, παλαιότερα και ο ορισμός του value for money (οι τιμές, όπως γνωρίζετε, έχουν εκτιναχθεί κυρίως στα οχήματα). Αξιόπιστο, άνετο, ιδιαίτερο στη σχεδίαση και με άρτια οδική συμπεριφορά. Όσοι το εμπιστεύονται δεν το αλλάζουν με τίποτα, ενώ αν κάποιος αποφασίσει κάποια στιγμή να το δώσει ως μεταχειρισμένο, βγαίνει στην αγορά έχοντας ένα σπάνιο για αμάξι κεφάλαιο: Ισχυρή μεταπωλητική αξία.

Το Toyota Yaris μόνο τυχαία δεν απολαμβάνει τέτοια φήμη, τόση αποδοχή. Στην ελληνική αγορά, αλλά και παγκοσμίως. Εν προκειμένω θα το απομονώσουμε στο εγχώριο σκέλος. Για να υποκλιθούμε στη διαχρονικότητα της δημοτικότητας αυτού του supermini της ιαπωνικής μάρκας.

Τη δεκαετία 2010-19, όταν η οικονομική κρίση σάρωσε τα πάντα στη χώρα μας τραυματίζοντας βαθιά και την αγορά αυτοκινήτου, το Yaris ήταν μία από τις λίγες εξαιρέσεις στη μαυρίλα. Το εν λόγω διάστημα κατέγραψε συνολικά 50.733 πωλήσεις, το Opel Corsa ακολούθησε στη 2η θέση με 40.168. Ήταν μια συνειδητή επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών. Γιατί τα 10s ξεκίνησαν μεν με το Yaris μπροστά (το 2010), αλλά τις 2 αμέσως επόμενες χρονιές (2011 και 2012) το «Κορσάκι» είχε καταφέρει να γυρίσει τούμπα τα δεδομένα περνώντας αυτό 1ο.

Εν συνεχεία ωστόσο άρχισε η απόλυτη κυριαρχία από το μεγάλο «μικρό» της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το 2013 και ως το 2022 ήταν σταθερά το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Με τον καιρό όλο και μεγάλωνε τη ψαλίδα σε σχέση με τα υπόλοιπα αμάξια, τα τελευταία χρόνια μάλιστα των 10s έριχνε σχεδόν «νταμπλ σκορ» στον πλησιέστερο «διώκτη», που συνήθως ήταν το Corsa – διαχρονική αξία και αγάπη των Ελλήνων οδηγών και αυτό, για να τα λέμε όλα.

Μόλις μπήκαμε στα 20s, το Toyota Yaris συνέχισε με κεκτημένη ταχύτητα να σαρώνει τις… κούπες, τα πρωταθλήματα. Με 3 «καρμπόν» χρονιές, που το έφεραν στις 10 συνεχόμενες πρωτιές.

Το 2020 το ιαπωνικό μοντέλο κατέγραψε 3.799 πωλήσεις, το Peugeot 208 ακολουθήσε πολύ πιο πίσω (1.872) Το 2021, πούλησε 4.664 «κομμάτια», 2ο ήταν ξανά το Peugeot 208 με 3.395. Και το 2022, το Yaris το πήγε ως το 5.827, με το Peugeot 208 να φτάνει ως το 3.462.

Δέκα συνεχόμενες πρωτιές. Δέκα χρόνια στην κορυφή της εμπιστοσύνης του καταναλωτή. Που, έκπληξη, δεν έγιναν ποτέ 11. Το 2023, πέρυσι δηλαδή, ήρθε η μεγάλη ανατροπή. Το Τoyota Yaris έχασε την πρώτη θέση των πωλήσεων του έτους, υποχώρησε στη 2η θέση. Παρότι πήγε ξανά πολύ καλά (5.389 αυτοκίνητα).

Το νέο Opel Corsa έκανε δυναμικό μπάσιμο στην αγορά κερδίζοντας πολλές καρδιές εκεί έξω. Με αποτέλεσμα να γίνει αυτό το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη χώρα μας, με 5.845 κομμάτια.

Η όμορφη και δυναμική σχεδίαση, η ποιότητα, το προηγμένο τεχνολογικό προφίλ, η οδική συμπεριφορά και κυρίως η μειωμένη τιμή (από 17.900 ευρώ) για τη βασική έκδοση, επέτρεψαν στο «μικρό» της γερμανικής μάρκας να ανακτήσει τα πρωτεία στην Ελλάδα μετά από πολλά χρόνια.

Η Toyota, πάντως, μπορεί να παρηγορηθεί με τη σκέψη πως στο σύνολο της αγοράς, σε όλα τα μοντέλα δηλαδή, ήταν ξανά η πιο δημοφιλής μάρκα στα μέρη μας, για 11ο διαδοχικό έτος. Και αυτό θα είναι το «κεφάλαιο» της προκειμένου να προετοιμάσει πιο δυναμικά και οργανωμένα την «εκδίκηση» του Yaris μέσα στο 2024, με μόνο στόχο την επιστροφή στο Νο1 της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.

TAGS: