Θεωρείται η επιτομή της τεχνογνωσίας και της δημιουργικότητας των ανθρώπων του Μαρανέλο. H διαδικασία παραγωγής της παραπέμπει σε… ιεροτελεστία. Οι εργαζόμενοι της Ferrari, που έχουν συμμετάσχει σε αυτήν, το ‘χουν για πάντα τιμή τους και καμάρι τους, που έβαλαν και αυτοί ένα χεράκι για να επεκταθεί ο… θρύλος του Cavallino Rampante.
Ο λόγος για την Ferrari SF90 Stradale, η τελευταία «λέξη» της ιταλικής φίρμας στην κατηγορία supercars. Η Stradale παρέλαβε τη σκυτάλη της ιστορίας το 2019, οπότε και παρουσιάστηκε για να τιμηθούν τα 90 χρόνια από την ίδρυσή της πιο φημισμένης αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι το πρώτο Plug-in Hybrid hypercar που βγήκε από το εργοστάσιο της Ferrari.
Η σχεδίαση της προκαλεί… ρίγη συγκίνησης στους λάτρεις των γρήγορων αυτοκίνητων, ενώ η κορυφαία αεροδυναμική απόδοση της «μεταφράζεται» σε ένα V8 μηχανικό σύνολο 4.0 λίτρων που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρες και αποδίδει συνολικά 1.000 ίππους παράγοντας 800Nm ροπή. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 340 χλμ./ώρα., ενώ το 0-100 επιτυγχάνεται σε 2,5 δευτερόλεπτα και το 0-200 σε 6,7 δευτερόλεπτα. Η αξία της κυμαίνεται ανάμεσα σε 600.000-750.000 ευρώ!
Στην Ελλάδα η Ferrari ήταν επί σειρά ετών η No.1 περιζήτητη μάρκα παραγωγής super cars. Έως και το 2012 είχαν ταξινομηθεί περίπου 500 (με ελληνικές πινακίδες), έκτοτε όμως η οικονομική κρίση και η πανδημία «πάγωσαν» για μία δεκαετία τις πωλήσεις. Στο διάστημα 2012-2022 δεν έγινε καμία πώληση καινούργιας Ferrari στη χώρα μας! Τα ακριβά σπορ αυτοκίνητα είχαν εξαφανιστεί από τους ελληνικούς δρόμους και για έναν ακόμη λόγο. Αρκετοί από τους ιδιοκτήτες των ήδη υπαρχόντων απέφευγαν να τα κυκλοφορήσουν, για να μην θεωρηθεί ότι προκαλούν την κοινωνία που υπέφερε. Τα κρατούσαν κρυμμένα στα γκαράζ για να μην μπουν στο μάτι ούτε των… γειτόνων τους.
Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει. Εκτός του ότι τα φυλαγμένα supercars έχουν βγει από τις «κρυψώνες» τους, αγοράζονται πια και καινούρια. Όπως προκύπτει από τις λίστες ταξινομήσεων, έχουν παραδοθεί ήδη σε αγοραστές δύο Bentley Flying Spur, ισάριθμες Lotus Emira, τρεις Maserati MC20 και μία Jaguar F-Type.
Αλλά βέβαια το αυτοκίνητο που αν δεις παρκαρισμένο στο διάβα σου, βγάζεις θέλοντας και μη φωτογραφία είναι η SF90 Stradale, η οποία έχει διπλή «εκπροσώπηση» στους δρόμους της Αθήνας. Η μία, χρώματος γκρι, είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ στην Ελλάδα και αυτό έγινε το Φθινόπωρο του 2023. Αγοραστής ήταν γόνος εφοπλιστικής οικογένειας, ο οποίος είναι μεγάλος λάτρης της αυτοκίνησης και της τεχνολογίας και διαθέτει… στόλο ξηράς. Στο γκαράζ της βίλας του στην Κηφισιά είναι παρκαρισμένα 8 πανάκριβα supercars, τα οποία σπανίως κινεί.
Η άλλη είναι κόκκινη και ο εντοπισμός της στην Κηφισιά, το Φεβρουάριο του 2023, έγινε θέμα από το Newsauto.gr. Από το ρεπορτάζ του γνωστού site προέκυψε ότι η ταξινόμηση της είχε γίνει το καλοκαίρι του 2022, δεν αναφέρθηκε όμως το προφίλ του ιδιοκτήτη.
Με ένα τέτοιο αυτοκίνητο είχε επιστρέψει στην Ελλάδα και ο Κώστας Μανωλάς όταν το Δεκέμβριο του 2021 μεταγράφηκε στον Ολυμπιακό, έπειτα από μια 7ετία στα ιταλικά γήπεδα. Ο Έλληνας αμυντικός, ο οποίος παλαιότερα είχε και μία 812 Superfast, αγωνίζεται βέβαια πλέον στην Αλ Σάρτζα των Η.Α.Ε.