Αυτό που όλοι θέλουν ν’ ακούσουν σε μία πτήση: Τι σημαίνει το “BOB” που λένε οι αεροσυνοδοί και σκορπά χαμόγελα

Αν το ακούσετε, είστε ο… εκλεκτός!

Αποτελεί δεδομένο πως την ώρα που επιβιβάζεστε σε ένα αεροσκάφος, θα σας υποδεχτεί με πλατύ χαμόγελο μια αεροσυνοδός και το πιθανότερο είναι πως κι εσείς θα ανταποδώσετε με τον ίδιο τρόπο. Αυτό άλλωστε υπαγορεύουν οι στοιχειώδεις κανόνες ευγένειας, αλλά δεν είναι ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει.

Μέσα στα λίγα δευτερόλεπτα που διαρκεί αυτή η μίνι συνάντηση η οποία εκτός από χαμόγελα ίσως να περιλαμβάνει κι ένα μικρό διάλογο οι ιπτάμενοι φροντιστές επιχειρούν ένα σκανάρισμα των επιβατών.

Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, μέσα σε αυτό το ελάχιστο χρονικό διάστημα, το πλήρωμα της καμπίνας επιχειρεί να διαπιστώσει την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι επιβάτες που μπαίνουν στο αεροπλάνο.

Δύο είναι οι βασικές κατηγορίες καταστάσεων που μπαίνουν στο μικροσκόπιο. Κατά κύριο λόγο άτομα που εμφανίζουν συμπτώματα μέθης αλλά και εκείνα που μοιάζουν να ταλαιπωρούνται από κάποια ασθένεια.

Στην πρώτη περίπτωση ένας επιβάτης ο οποίος βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ ή εμφανώς από κάποια άλλη ουσία, θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως θα δημιουργήσει προβλήματα κατά την διάρκεια της πτήσης. Μάλιστα, εάν οι αεροσυνοδοί βεβαιωθούν (για παράδειγμα μυρίζοντας οινόπνευμα στην ανάσα του επιβάτη), δεν αποκλείεται να ενημερώσουν και το προσωπικό ασφαλείας προκειμένου να απομακρυνθεί.

Άλλωστε, κακά τα ψέματα. Κανείς δεν θέλει ένα τέτοιο άτομο κοντά του. Ειδικά εάν μιλάμε για αεροπορική πτήση όπου κάθε συμβάν στα 30 ή και παραπάνω χιλιάδες πόδια υψόμετρο είναι πολύ πιο επικίνδυνο για όλους.

Σε ό,τι αφορά τους εμφανώς ασθενείς, το πρόβλημα έχει να κάνει με τις πιθανότητες να προσβληθούν και άλλοι επιβάτες ή -ακόμη χειρότερα- μέλη του πληρώματος από κάποια ίωση η οποία και θα μειώσει την αποδοτικότητά τους κατά την διάρκεια της πτήσης, αλλά και ενδεχομένως θα τους θέσει νοκ-άουτ από την εργασία τους για κάποιο διάστημα.

Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε προβλήματα ενόψει των επόμενων πτήσεων, με ενδεχόμενες αλλαγές σε βάρδιες των πληρωμάτων, γεγονός που θα έφερνε επιπλέον πονοκεφάλους στις αεροπορικές εταιρείες, για τις οποίες ο χρόνος είναι χρήμα…

Και σε αυτήν την περίπτωση, εφόσον διαπιστωθούν ορισμένα συμπτώματα, το πιθανότερο σενάριο θέλει το να ζητηθεί από τον επιβάτη να μην επιβιβαστεί μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο ή να δικαιωθούν οι ιπτάμενοι φροντιστές και να λάβει ο επιβάτης την κατάλληλη θεραπεία και να επιβιβαστεί σε άλλη, μεταγενέστερη χρονικά, πτήση.

Ωστόσο υπάρχει και η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Μετά το τέλος της μικρής κουβεντούλας κατά την διάρκεια της επιβίβασης υπάρχει η περίπτωση να ακούσετε κάποιον ή κάποια αεροσυνοδό να αναφέρει τα αρχικά bob συνοδευόμενα από έναν αριθμό ο οποίος αντιστοιχεί στο νούμερο της θέσης.

Εάν πάρετε χαμπάρι ότι πρόκειται για τον αριθμό τον οποίο αναγράφει το δικό σας εισιτήριο, τότε μπορείτε να χαμογελάσετε πλατιά. Κι αυτό διότι το bob είναι ουσιαστικά τα αρχικά από την αγγλική φράση best on board και σημαίνει αυτός ακριβώς που καταλάβατε.

Ότι δηλαδή πρόκειται για τον καλύτερο επιβάτη της πτήσης, σύμφωνα τουλάχιστον με τα κριτήρια των ιπτάμενων φροντιστών που πάντως μετά από τόσες ώρες πτήσης και χιλιάδες ανάλογες συζητήσεις, μάλλον θα πρέπει να θεωρούνται αρκετά αξιόπιστοι!