«Opel με πόσο;»: Η επική διαφήμιση που γέννησε ένα από τα πιο εκρηκτικά σκετσάκια των ΑΜΑΝ, ακόμα μας «λυγίζει»

Ένα μνημείο κομματικής καζούρας!

Το ΑΜΑΝ το λατρέψαμε ως μια εκπομπή μπροστά από την εποχή της. Δύσκολα θα βρεις σαραντάρη που να μην βιδωνόταν στον καναπέ την ώρα που ξεκινούσε. Που να μην λικνιζόταν στους ρυθμούς του παιχνιδιάρικου σήματος αρχής. Που να μη λάτρευε (τότε τουλάχιστον) τον Αντώνη Κανάκη, τον Αντώνη Καλυβάτση, τον Γιάννη Σερβετά και ολόκληρη τη θρυλική παρέα που έγραψε ιστορία στην ελληνική τηλεόραση.

Εξάλλου τα σκετσάκια, τα ανέκδοτα, οι περούκες και τα backstage μνημονεύονται ακόμα και σήμερα. Σχεδόν 30 χρόνια από τότε που έκανε πρεμιέρα η θρυλική εκπομπή ατάκες της εξακολουθούν να αναπαράγονται. Και να μνημονεύονται επικά βιντεάκια χιουμοριστικού ή σατιρικού περιεχομένου που στην εποχή τους (και όχι μόνο) έκαναν θραύση: Όπως η διασκευή ενός διαφημιστικού της Opel για τις εκλογές-θρίλερ του 2000!

Εκείνη τη χρονιά η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία είχε λανσάρει ένα πολύ πετυχημένο σποτάκι: Σε ένα εστιατόριο κάποιος μιλάει στο κινητό του. Αρχικά είναι ήρεμος και όλα φαίνονται φυσιολογικά. Ώσπου αναφωνεί «Opel με πόσο;;;» και τα κάνει όλα λαμπόγυαλο από τα νεύρα του. Έγινε έξαλλος (όπως διευκρινίζεται έπειτα) επειδή αγόρασε αυτοκίνητο πριν ακούσει για τη νέα χρηματοδότηση της εταιρείας.

Παίρνοντας έμπνευση λοιπόν απ’ αυτό, το ΑΜΑΝ σατίρισε την απίστευτη ανατροπή στο εκλογικό αποτέλεσμα εκείνης της χρονιάς. Για όποιον δεν το γνωρίζει ή δεν το θυμάται, η κυβέρνηση Σημίτη είχε κάνει εκλογές (ώστε να αποφασιστεί ή όχι η ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ). Έπειτα από μια έντονη προεκλογική περίοδο, τα γκάλοπ έδειχναν διαφορές οριακές. Και μετά τα πρώτα exit polls το απόγευμα της Κυριακής, 9 Απριλίου, διαμορφώθηκε σκηνικό νίκης για τη Νέα Δημοκρατία.

Οπαδοί της πανηγύριζαν σε όλη τη χώρα, το σύνθημα «ήρθε η ώρα του Καραμανλή» δονούσε την ατμόσφαιρα και η αείμνηστη Βίκυ Μοσχολιού με γαλάζιο σημαιάκι στο χέρι έξω από τη Ρηγίλλης μιλούσε για μεγάλη νίκη και απ-Αλλαγή. Από την άλλη πλευρά, υπήρχε κατήφεια, συμβιβασμός με τη διαφαινόμενη ήττα και μόνο ο Κώστας Λαλιώτης δήλωνε «η νύχτα είναι μεγάλη».

Τελικά έτσι αποδείχθηκε! Με την ενσωμάτωση της Β’ Αθηνών μετά τα μεσάνυχτα συντελέστηκε μια μεγάλη ανατροπή. Παίρνοντας μόλις 73.133 ψήφους περισσότερες, το ΠΑΣΟΚ προσπέρασε τη Νέα Δημοκρατία. Οι οπαδοί του ξεχύθηκαν στους δρόμους πανηγυρίζοντας έξαλλα, ο προσκείμενος στην απέναντι πλευρά Τύπος άφηνε αιχμές για νοθεία και έμεινε στην ιστορία η φράση «κοιμηθήκαμε με κυβέρνηση ΝΔ και ξυπνήσαμε με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ».

Με τη μοναδική ικανότητά του λοιπόν ν’ αποδομεί (και) τις πολιτικές εξελίξεις, το ΑΜΑΝ προσάρμοσε το εκλογικό αποτέλεσμα στη διαφήμιση της Opel. Το συνέδεσε με το πολυθρύλητο προεκλογικό σποτ της Νέας Δημοκρατίας με σλόγκαν «υπάρχει καλύτερη Ελλάδα και τη θέλουμε».

Κι αφού έβαλε στη θέση του εξαγριωμένου έναν οπαδό του κόμματος του Κώστα Καραμανλή τη στιγμή που μαθαίνει ότι ηττήθηκε με μια μονάδα διαφορά (43,79% έναντι 42,74%) το σκετσάκι έκλεινε με την εξίσου χαρακτηριστική φράση: «Θα υπήρχε και καλύτερη Ελλάδα, αν θα βγαίναμε»!